2025-08-16, 19:54
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crociati
Fantastisk nyförvärv av Manchester City, Milan kommer ångra att man sålde honom.

Verkligen! Hade ingen koll på honom innan sommaren, ville och trodde wirtz skulle komma men denna värvning går under radarn.

Nu fick han en assist till Haaland 0-3
2025-08-16, 20:13
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Jaaaa Cherki! 0-4
2025-08-16, 20:14
Medlem
City rullar vidare som vanligt. Blir det ingen ny titel i år så är det ett fiasko.
2025-08-16, 20:17
Medlem
Crociatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Verkligen! Hade ingen koll på honom innan sommaren, ville och trodde wirtz skulle komma men denna värvning går under radarn.

Nu fick han en assist till Haaland 0-3

Skulle inte förvåna mig om Reijnders blev årets nyförvärv. Ser bra ut för Man City, dom kommer slås om liga titeln.
2025-08-16, 20:18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
City rullar vidare som vanligt. Blir det ingen ny titel i år så är det ett fiasko.

Fiasko för Arsenal och Liverpool. Detta måste väl vara sista säsongen med Arteta om han inte vinner ngt?
2025-08-16, 20:23
Medlem
Citat:
Fiasko för Arsenal och Liverpool. Detta måste väl vara sista säsongen med Arteta om han inte vinner ngt?

Nja, det vet jag inte. Men City har värvat väl. Liverpool och Arsenal har tittat på TOP-5 över Europa och öppnat plånboken där efter.

Arteta lär väl åka dock om han inte levererar något...(En cup, final etc. anses nog tillräckligt.)

Sloth klarar väl sig en säsong åtminstone att han fick ta över Klopps "livsverk".
2025-08-17, 11:38
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Nä det tror jag verkligen inte. Folk kan prata om hur mycket pengar han har spenderat sen han kom osv. Men man kanske ska ta i beaktning att han behövt byta ut en hel trupp. Ska man kunna utmana City som har 2-3 spelare på varje position så kostar det pengar. Sen tog han över en trupp med ett par överbetalda spelare som inte brydde sig(Özil, Auba t.ex), samt spelare som pga deras löner var i princip osäljbara, så det var smidigare att köpa ut dom. Så det har varit dålig inkomst.

Sen har Arsenal gått från att vara ett lag i kris till att bli ett lag som signar bland dom större kontrakten och deras inkomster har ökat och fortsätter att öka.

Stan Kroenke bryr sig inte tillräckligt mycket om titlar, kolla bara hur han tillät Colorado Avalanches nedgång efter att han köpte klubben, dom gick från att vinna Stanley Cup 2 gånger på 4 år till att inte vinna på 20 år. Han är nog otroligt nöjd med att han har en tränare som tagit klubben dit den är idag, och så länge den fortsätter vara där så lär ingenting hända. Han är ändå kanske sportvärldens "mäktigaste" ägare, så titlar är inte det viktigaste för honom.. men som tur är så har sonen tagit över ansvaret för Arsenal.

Fansen däremot är en helt annan sak. Många som var helt anti-Arteta vägrar fortfarande att acceptera honom och det känns nästan som att dom firar när det går dåligt för laget.
2025-08-17, 11:50
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Nä det tror jag verkligen inte. Folk kan prata om hur mycket pengar han har spenderat sen han kom osv. Men man kanske ska ta i beaktning att han behövt byta ut en hel trupp. Ska man kunna utmana City som har 2-3 spelare på varje position så kostar det pengar. Sen tog han över en trupp med ett par överbetalda spelare som inte brydde sig(Özil, Auba t.ex), samt spelare som pga deras löner var i princip osäljbara, så det var smidigare att köpa ut dom. Så det har varit dålig inkomst.

Sen har Arsenal gått från att vara ett lag i kris till att bli ett lag som signar bland dom större kontrakten och deras inkomster har ökat och fortsätter att öka.

Stan Kroenke bryr sig inte tillräckligt mycket om titlar, kolla bara hur han tillät Colorado Avalanches nedgång efter att han köpte klubben, dom gick från att vinna Stanley Cup 2 gånger på 4 år till att inte vinna på 20 år. Han är nog otroligt nöjd med att han har en tränare som tagit klubben dit den är idag, och så länge den fortsätter vara där så lär ingenting hända. Han är ändå kanske sportvärldens "mäktigaste" ägare, så titlar är inte det viktigaste för honom.. men som tur är så har sonen tagit över ansvaret för Arsenal.

Fansen däremot är en helt annan sak. Många som var helt anti-Arteta vägrar fortfarande att acceptera honom och det känns nästan som att dom firar när det går dåligt för laget.

Han tog över ett lag som vann en titel dock, nu har han fått bygga sitt lag under några säsonger och det är nu man ska vara som bäst med äntligen en riktig målgörare.
2025-08-17, 12:04
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg

Hur ser du på att spelet blivit sämre och tråkigare? Om ni vinner en PL titel med 'Mourinho'-fotboll så tror jag inte fansen bryr sig speciellt mycket då en titel är en titel men om ni fortsätter sluta 2a/3a/4a utan underhållande fotboll, hur länge finns tålamodet då? Arsenal har ju alltid varit en klubb man har förknippat med rolig attraktiv anfallsfotboll men senaste 18 månaderna eller så har Arteta avvecklat det mer eller mindre.

Nu kan det ju såklart bli annorlunda denna säsongen, men tycker ändå övriga topplag var roligare att se på förra säsongen och då är jag verkligen inget fan av Pep's sätt att spela fotboll heller. Det är lite tråkigt för tycker Arsenal var ett roligt lag att se på tidigare men det har ersatts med mål på hörnor/inkast, massa löjliga mindgames och taktiska fouls osv.

Må bästa lag vinna idag! (misstänker att det är Arsenal snarare än Man Utd men ändå)
2025-08-17, 13:36
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Hur ser du på att spelet blivit sämre och tråkigare? Om ni vinner en PL titel med 'Mourinho'-fotboll så tror jag inte fansen bryr sig speciellt mycket då en titel är en titel men om ni fortsätter sluta 2a/3a/4a utan underhållande fotboll, hur länge finns tålamodet då? Arsenal har ju alltid varit en klubb man har förknippat med rolig attraktiv anfallsfotboll men senaste 18 månaderna eller så har Arteta avvecklat det mer eller mindre.

Nu kan det ju såklart bli annorlunda denna säsongen, men tycker ändå övriga topplag var roligare att se på förra säsongen och då är jag verkligen inget fan av Pep's sätt att spela fotboll heller. Det är lite tråkigt för tycker Arsenal var ett roligt lag att se på tidigare men det har ersatts med mål på hörnor/inkast, massa löjliga mindgames och taktiska fouls osv.

Må bästa lag vinna idag! (misstänker att det är Arsenal snarare än Man Utd men ändå)

Jag tycker absolut inte laget blivit sämre. Förra säsongen var riktigt tråkig att kolla på men enligt mig finns det såklart anledningar. Det är uppenbart att hela Europa vet om hur dom ska försvara sig mot Arsenal eftersom det var andra säsongen på rak som dom är det laget som i snitt möter lägst försvarande backlinjer. Sen har dom också lärt sig att det funkar att sätta 3 defensiva spelare på Saka och Ødegaard så skapas inga naturliga lägen, med Gyöken kommer det inte gå att isolera högerkanten..

Jag vet att det är en klyscha att skylla på skador. Men att ta sig till semifinal i CL och sluta 2a i PL helt utan en ren anfallare i andra delen av säsongen är ändå jävligt starkt. Sen att deras (och PLs) två bästa kreativa spelare missade stora delar av säsongen påverkade ju också.

Tror(läs: hoppas) det Arsenal vi kommer få se i år är mer det Arsenal som kom tillbaka från Dubai under säsongen 23/24 och gjorde typ 30 mål på 6 PL-matcher för att sen enbart torska mot Villa under hela vårsäsongen.

Jag har en flaska cava i kylen som poppas när Gyöken dunkar in sitt 3:e mål

Edit: glömde såklart nämna att Arsenal nu också har en 6a som inte fördröjer spelet utan istället får bollen i rullning mycket snabbare.
Senast redigerad av jontepsg 2025-08-17 kl. 14:25.
2025-08-17, 14:59
Medlem
Balonzos avatar
Nevermind
2025-08-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Nevermind

Dom jävlarna släppte in oss kalla utan förspel direkt på avspark. Årets första match. Katastrof.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in