2025-08-15, 12:22
Medlem
Giant Squids avatar
Kanske lite tidig med tråden, men tänkte att vi kan försnacka lite.

Nu är alltså produktionen igång gällande Big Bang Theory spinoffen SFTSTU.
Det är den judiska sitcom magnaten Chuck Lorre som ligger bakom även denna

Nu har han dock tröttnat lite på sig själv och verkligheten och vill utmana sig själv och tittarna med ett enligt honom nytt koncept.
Sitcom komedi blandad med scifi.
Mork & Mindy var nog först där dock. Samt Resident Alien.

Seriens huvudperson är baserad på Stuart ifrån BBT. Själv tycker jag han var rolig i korta inhopp men tyckte inte att hans karaktär kunde bära sig själv när han blev en regelbunden del av casten där
Nu ska han alltså fronta en helt ny serie.
Andra som är klara för serien är en annan av mina favoriter, geologen Bert. Den läspande Barry Kripke m,fl.

Dock det nya konceptet kommer befinna sig i ett sorts multiverse. Då Stuart råkat ha sönder en uppfinning som Leonard och Sheldon gjort, som leder till ett multiverse påväg mot sin undergång.

Lorre har tagit hjälp ifrån Zak Penne som skrivit producerat för bl,a The Avengers, han kan lite om multiverses. Serien kommer röra sig i olika verkligheten där skådisarna ifrån BBT kan komma att dyka upp för gästspel.
Mycket CGI ska det bli med.

Vad tror ni, kommer det att fungera?

https://deadline.com/2025/07/big-bang-theory-spinoff-stuart-hbo-max-details-1236452930/
Citera
2025-08-15, 12:24
Medlem
VoktorDodkas avatar
Låter mer lockande än Young Sheldon vilket jag inte ens sett någon glimt av.
Citera
2025-08-17, 12:05
Medlem
HBTKuks avatar
Kan inte föreställa mig att detta blir något annat än skräp. En av de minst omtyckta(?) och okarismatiska karaktärerna från en 20 år gammal serie får nu eget program. Wo.. hoo..

Den förra spinoffen från samma serie gick la inget vidare, varför skulle detta fungera?
Citera
2025-08-18, 13:10
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Kan inte föreställa mig att detta blir något annat än skräp. En av de minst omtyckta(?) och okarismatiska karaktärerna från en 20 år gammal serie får nu eget program. Wo.. hoo..

Den förra spinoffen från samma serie gick la inget vidare, varför skulle detta fungera?
Jag kan tänka mig att med multiverse konceptet så får manusförfattare a helt fria tyglar att hitta på vad som helst.
Sannolikt kommer några ut Big Bang Theory ensamblen dyka upp, framför allt de var karriärer gått dåligt

Men i en alternativ värld, kan Sheldon vara en soffliggare som är ihop med Penny som ska få Nobelpriset.

Och då behöver man inte följa en tidslinje eller storyline, allt är möjligt. Och det kanske behövs om man ska få det här att funka.

Och med Stuart tänker jag mig fortfarande honom som ägaren till serietidnings affären. Och det är väl där allt kommer ta en djupdykning i seriernas fantastiska värld.
Citera
2026-05-13, 17:47
Medlem
VoktorDodkas avatar
Okej, jag lär erkänna att det ser intressantare ut än jag trott.

https://www.youtube.com/watch?v=gnmc33Y55YI
Citera
2026-06-23, 16:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Okej, jag lär erkänna att det ser intressantare ut än jag trott.

https://www.youtube.com/watch?v=gnmc33Y55YI
Ja det såg faktiskt lite intressant ut.
Premiär 24 juli.
Citera
2026-06-23, 16:26
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk

Young Sheldon gick i sju säsonger och gav upphov till sin egen spin-off (Georgie & Mandy's First Marriage), så jag skulle nog säga det gick rätt bra?

Sedan så är väl konceptet för Stuart... väldigt unikt åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in