2025-08-15, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag har fixat det som så att mina leveranser kommer till mitt företag/här hemma i mitt kök, om fakturan är fel, så blir det bättring nästan omedelbart.

Man kan inte lita på scanning eller kassörskor, tyvärr.
Jo jag har märkt att man inte kan lita på scanning eller kassörskor.
Typ varje gång jag handlar nu är det något pris som inte stämmer eller dubbel skannat av kassörskan.
Fattar inte folk som inte detaljkollar kvittot.
Vi snackar tusenlappar per år.
Citera
2025-08-15, 05:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Jo jag har märkt att man inte kan lita på scanning eller kassörskor.
Typ varje gång jag handlar nu är det något pris som inte stämmer eller dubbel skannat av kassörskan.
Fattar inte folk som inte detaljkollar kvittot.
Vi snackar tusenlappar per år.

Men skitsnack, det händer ytterst sällan att priserna inte stämmer. Sluta knarka så ska du nog se att priserna stämmer överens, "dubbelskannat av kassörskan".
Citera
2025-08-15, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Det handlar inte om fler missbrukare - det handlar om fler blattar. Kriminella, våldsamma blattar. Från utomeuropeiska länder. Men du har kanske missat det här? IS och sånt? Hucklen på stan? Västerlandshatande araber i varje småhåla i Sverige?

Det handlar om fler missbrukare och utsatta. Som i många fall är blattar.
Citera
2025-08-15, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BinaryMachine
Men skitsnack, det händer ytterst sällan att priserna inte stämmer. Sluta knarka så ska du nog se att priserna stämmer överens, "dubbelskannat av kassörskan".
Men hur vet du att det sker ytterst sällan?

Skulle säja att det är nästan varannan gång jag handlar som något inte är som det ska. Och det är alltid till butikens fördel.
Citera
2025-08-15, 06:35
Avstängd
Citat:
Men hur vet du att det sker ytterst sällan?

Skulle säja att det är nästan varannan gång jag handlar som något inte är som det ska. Och det är alltid till butikens fördel.

Därför att jag själv handlar mat? Dessutom har alla matbutiker numera en skärm riktad mot kunden där butikssäljarens inslagningar av varor syns, pris per styck, ev rabatter, totalpris mm men det går kanske för fort för gammelfabror crille132 att läsa och förstå den informationen?

Att det skulle bli felinslagningar "nästan varannan gång " finns bara i ditt huvud.
Citera
2025-08-15, 06:36
Medlem
Tar man in negrer och blattar i miljontals får man skylla sig själva, ICA gav alla flyktingar ett ica-kort de kunde handla för, skattebetalarna fick stå för notan, ica påstod sig vara goda
Citera
2025-08-15, 06:45
Medlem
Citat:
Därför att jag själv handlar mat? Dessutom har alla matbutiker numera en skärm riktad mot kunden där butikssäljarens inslagningar av varor syns, pris per styck, ev rabatter, totalpris mm men det går kanske för fort för gammelfabror crille132 att läsa och förstå den informationen?

Att det skulle bli felinslagningar "nästan varannan gång " finns bara i ditt huvud.
Alla matbutiker har inte skärmar vid kassan så man ser alla varor man ska betala.
Du måste ta kvitto och kolla. Fast dom flesta tar inte ens kvitto.
Sen hur kollar du priserna på hyllan mot på kvittot? Det är där dom flesta felen är.
Citera
2025-08-15, 06:52
Medlem
Citat:
Även om det är ytterst sällan så är det irriterande nog. Varför ska jag betala för en vara som jag inte fått eller att jag köpt något som jag inte skulle ja köpt för att det annars är för dyrt.
Citera
2025-08-15, 06:56
Avstängd
Citat:
Alla matbutiker har inte skärmar vid kassan så man ser alla varor man ska betala.
Du måste ta kvitto och kolla. Fast dom flesta tar inte ens kvitto.
Sen hur kollar du priserna på hyllan mot på kvittot? Det är där dom flesta felen är.

Jo, alla matbutiker har skärmar vid kassorna där kunderna på en gång kan kolla att det blev rätt pris, sluta ljug och slingra dig.

Citat:
Även om det är ytterst sällan så är det irriterande nog. Varför ska jag betala för en vara som jag inte fått eller att jag köpt något som jag inte skulle ja köpt för att det annars är för dyrt.

Jasså, nu erkänner du att det är ytterst sällan? Du är mer än lovligt förvirrad.
Citera
2025-08-15, 07:20
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtniskArisk
Hur menar du att Sverige skulle kunna vara Västvärldens högsta mottagare av flyktingar från tredje världen per capita samtidigt som man inte minskar BNP per capita?

Är ditt argument att Sverige inte borde ta emot flyktingar från tredje världen alls då det riskerar att sänka BNP per capita?

Invandringen har ju minskat och är nere på rekordlåga nivåer, men det är BNP:n också, så uppenbarligen har det ingen korrelation. Du tror inte det kan ha något att göra med miljardärernas skattesänkningar som plundrar statskassan?
Citera
2025-08-15, 07:32
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det är dina kompisar på andra sidan som har bäddat för det här. Fattigdomen slår inte in över natten, på valdagen.
Det är bara att du tuggar i dig det...

Nej, de slår in den natten regeringen har bestämt att de ska slå in. Ta sänkningen av bostadsbidrag för barnfamiljer. Det slog till natten mellan 31 mars och 1 april i år. Vilket gjorde att de gick 1000 kr back varje månad från april. Det inkomstbortfallet måste förstås hämtas in nånstans, så det är inte konstigt att butiksstölder ökar. Till hösten försämras a-kassan för hundratusentals personer, så då blir det ännu värre. Inget kommer bli bättre förrän vi får ett regeringsskifte.
Citera
2025-08-15, 07:42
Medlem
Kakashi1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Invandringen har ju minskat och är nere på rekordlåga nivåer, men det är BNP:n också, så uppenbarligen har det ingen korrelation. Du tror inte det kan ha något att göra med miljardärernas skattesänkningar som plundrar statskassan?

Du vet ju för fan inte vad du svamlar om. Invandringen har minskat? Du har alltså inte tänkt på anhörig invandring eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in