2025-08-13, 23:54
Medlem
Storstark68s avatar
Har svårt att acceptera att bidragsmigranter fortsätter strömma in i Sverige år efter år och funderar på om vi borde göra som på 1700-talet då judarna fick betala nästan 1 miljon per person för att bosätta sig här. Det hade vi nytta av eftersom judarna var duktiga på företagande. Är det inte dags för våra mediokra politiker att tänka i liknande win-win-banor och införa en rejäl migrantavgift på 10 millar för araber och afrikaner? Det är ju lite sent påtänkt men bättre än aldrig med tanke på att enbart gängvåldet kostat 330 miljarder hittills.

Lite fakta: De första judarna kom till Sverige på 1600-talet, men det var först 1775 som de fick rätt att bosätta sig utan att behöva konvertera till kristendomen. Innan dess var judar tvungna att konvertera för att få stanna i landet. Här är en mer detaljerad tidslinje:
1600-talet:
Judar vistades i Sverige, men det fanns lagar som krävde att de skulle konvertera till kristendomen för att få stanna.
1775:
Aaron Isaac, en tysk sigillgravör och handelsman, fick kungligt tillstånd att bosätta sig i Sverige utan att konvertera, vilket markerar början på ett organiserat judiskt liv i landet.
1779:
Judar i Stockholm fick tillstånd att ha en synagoga.
1782:
Judereglementet utfärdades, vilket reglerade judars bosättningsrätt och näringsfrihet.
1800-talet:
Judars rättigheter förbättrades gradvis, och 1870 fick de fullständiga medborgerliga rättigheter.
1900-talet:
Den judiska befolkningen ökade betydligt, särskilt genom flyktinginvandring under och efter andra världskriget samt från Polen på 1960-talet. Nån som tycker att judarna varit en belastning för Sverige?
Citera
2025-08-14, 01:38
Medlem
kalkryggars avatar
Helt fel. Vi behöver stoppa invandringen helt och hållet.

Men vi ska givetvis ta emot alla som har flyktingskäl. De ska så klart inte behöva betala något. Tar vi bara de med flyktingskäl så blir det max 50 st per år.

Det klarar vi utan problem om vi samtidigt sätter igång att skeppa hem allt kriminellt slödder.
Citera
2025-08-14, 05:01
Medlem
Varför ska de göra det när de kan komma hit och få betalt? Det ska inte behöva kosta att förstöra vita länder. Vilka tror du det är som ligger bakom massinvandringen?
Citera
2025-08-14, 06:45
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Helt fel. Vi behöver stoppa invandringen helt och hållet.

Men vi ska givetvis ta emot alla som har flyktingskäl. De ska så klart inte behöva betala något. Tar vi bara de med flyktingskäl så blir det max 50 st per år.

Det klarar vi utan problem om vi samtidigt sätter igång att skeppa hem allt kriminellt slödder.

Självklart ska vi inte ta emot flyktingar, lika lite som att vi ska acceptera någon invandring öht från MENA/Afrika.
Citera
2025-08-14, 07:06
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Optimalt hade vart att flyktingsmugglare ,, NGOer samtr illegala invandraren tvingas betala 10M per skalle,, det skulle nog stoppa en del kolonisatörer. Skattebetalare ska inte behöva tvingas stå för notan iaf.

Inge riktiga flyktingar heller, de skickar vi till en hyrd plätt på grönland, tills det lugnat ned sig igen.

Svenska landsförrädare och horor som gnäller kan vi erbjuda en enkelbiljett till afghanistan, eller kanske somalia.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2025-08-14 kl. 07:09.
Citera
2025-08-14, 13:02
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Självklart ska vi inte ta emot flyktingar, lika lite som att vi ska acceptera någon invandring öht från MENA/Afrika.

Flyktingar ska vi alltid ta emot var de än kommer ifrån. De som är riktiga flyktingar är till största delen anti-islam och har stor kunskap som vi kan behöva. De är sannolikt inte mer än max 10 om året. Förmodligen så var även det rejält överdrivet.

Sen ska vi givetvis låta människor få träffa kärleken över gränser. Jag har en god vän som träffade en tjej från Sydkorea. De ska naturligtvis få bo tillsammans i Sverige som ett par.
Citera
2025-08-14, 15:15
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Flyktingar ska vi alltid ta emot var de än kommer ifrån. De som är riktiga flyktingar är till största delen anti-islam och har stor kunskap som vi kan behöva. De är sannolikt inte mer än max 10 om året. Förmodligen så var även det rejält överdrivet.

Sen ska vi givetvis låta människor få träffa kärleken över gränser. Jag har en god vän som träffade en tjej från Sydkorea. De ska naturligtvis få bo tillsammans i Sverige som ett par.

Absolut inte. Spelar ingen roll om det är moslemska babbar från Gaza eller kristna syrianer från Syrien. Samma typ av grobianer, samma mentalitet, samma inavel, samma klanstrukturer. Det är inte moslems som förvandlat Södertälje till ett genomkorrumperat rövhål med kriminella svartskallar i kommunfullmäktige, däremot är det MENA-pack.

Inga människor från MENA/Afrika öht, och därmed basta. De enda flyktingarna vi ska ta emot kommer från Europa. Andra världsdelar får ta hand om sina egna problem.

Vad det gäller fruimport (och fuckboy negerimport) är det betydligt svårare att komma åt, men där förespråkar jag betydligt hårdare kontroll för kvinnor/män som kommer frun U-länder, thai, viet, filip, ghana, uganda och allt vad det är människor importeras ifrån. Inga medborgarskap innan 10 år som gifta, uppehållstillstånd återkallas om de skiljer sig/separerar, barnen får inte svenskt medborgarskap innan den importerade föräldern får det.

Det ska inte vara en fribiljett till svenskt medborgarskap att gifta sig med en betasvenne eller en kåt lastgammal kärring.
Citera
2025-08-14, 18:37
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:

Tror du verkligen att flyktingar från Syrien och övriga mellanöstern är antimuslimer? Vad har du för källa till det? De som har invandrat hit är till minst 90 % muslimer som ser till att det byggs utlandsfinansierade moskeer varje år i vårt lilla land. Här ska staten antingen lägga ned dessa jihadhus eller kräva minst 10 miljoner per år till säpokontroller av säkerhetsrisker.

Exemplet med Sydkorea gillar jag såvida det gäller brottsfria svenskar som tar hit sin kärlek. Jag har stött på riktiga slödder som importerat sina fruar och det ska inte få fortsätta.
Citera
2025-08-14, 19:25
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Absolut inte. Spelar ingen roll om det är moslemska babbar från Gaza eller kristna syrianer från Syrien. Samma typ av grobianer, samma mentalitet, samma inavel, samma klanstrukturer. Det är inte moslems som förvandlat Södertälje till ett genomkorrumperat rövhål med kriminella svartskallar i kommunfullmäktige, däremot är det MENA-pack.

Inga människor från MENA/Afrika öht, och därmed basta. De enda flyktingarna vi ska ta emot kommer från Europa. Andra världsdelar får ta hand om sina egna problem.

Vad det gäller fruimport (och fuckboy negerimport) är det betydligt svårare att komma åt, men där förespråkar jag betydligt hårdare kontroll för kvinnor/män som kommer frun U-länder, thai, viet, filip, ghana, uganda och allt vad det är människor importeras ifrån. Inga medborgarskap innan 10 år som gifta, uppehållstillstånd återkallas om de skiljer sig/separerar, barnen får inte svenskt medborgarskap innan den importerade föräldern får det.

Det ska inte vara en fribiljett till svenskt medborgarskap att gifta sig med en betasvenne eller en kåt lastgammal kärring.

Du låter bara som en tokig rasist.

Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Tror du verkligen att flyktingar från Syrien och övriga mellanöstern är antimuslimer? Vad har du för källa till det? De som har invandrat hit är till minst 90 % muslimer som ser till att det byggs utlandsfinansierade moskeer varje år i vårt lilla land. Här ska staten antingen lägga ned dessa jihadhus eller kräva minst 10 miljoner per år till säpokontroller av säkerhetsrisker.

Exemplet med Sydkorea gillar jag såvida det gäller brottsfria svenskar som tar hit sin kärlek. Jag har stött på riktiga slödder som importerat sina fruar och det ska inte få fortsätta.

Mer än 90% av de som invandrat hit är inte flyktingar. I övrigt så får jag erkänna att jag inte har någon stark källa men enligt min erfarenhet så har de som är riktiga flyktingar till 100% varit väldigt anti-islam.

Får också erkänna att det är väldigt få personer. Men i övrigt så finns det knappt några flyktingar i Sverige.

Så alltid flyktingar och alltid kärlekspar (med kontroller).
Citera
2025-08-14, 19:30
Medlem
kackelstinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Nån som tycker att judarna varit en belastning för Sverige?
De är ansvariga för massinvandringen så ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in