2025-08-14, 02:06
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Jag är en sådan incel (även fast jag inte gillar ordet egentligen) som aldrig haft någon flickvän och levt i celibat i nästan hela mitt liv. Försökte göra något åt detta fram tills 30 men efter det gav jag i princip upp och insåg att tjejer inte gillar mig som mer än vän.

Nu till det senaste är att min mor blev tårögd och började nästan gråta och frågade om jag mår dåligt för att jag lever det liv jag gör. Minns ej precis vad hon sa då jag fick lite panik av det. Detta är såklart inget jag önskar men jag har börjat inse att jag inte kan göra något åt det.

Visste inte hur jag skulle agera på detta. Självklart saknar jag att ha någon vid min sida men jag har börjat finna mig vid denna situation. Hur skulle ni agerat vid denna händelse? Båda mina föräldrar har pratat om att dom var så populära när dom var unga medan jag aldrig träffat någon.
Självklart kan du göra nägot åt det och påverka det egna liv.

Varför tänker du så negativt?
Citera
2025-08-14, 02:22
Medlem
Smekarn87s avatar
Fundera varje morgon på om du kan göra något som gör dig lite bättre varje dag. Fundera på om du kan jobba lite hårdare på ditt jobb så du en dag kan få ett nytt jobb med bättre lön och få vidare. Fundera på om det kanske finns någon tjej på jobbet du kan börja skriva med nu när du bytt jobb. Gå på danskurs och försök byta kretsar du umgås i.
Citera
2025-08-14, 06:00
Medlem
Citat:
Jag är en sådan incel (även fast jag inte gillar ordet egentligen) som aldrig haft någon flickvän och levt i celibat i nästan hela mitt liv. Försökte göra något åt detta fram tills 30 men efter det gav jag i princip upp och insåg att tjejer inte gillar mig som mer än vän.

Nu till det senaste är att min mor blev tårögd och började nästan gråta och frågade om jag mår dåligt för att jag lever det liv jag gör. Minns ej precis vad hon sa då jag fick lite panik av det. Detta är såklart inget jag önskar men jag har börjat inse att jag inte kan göra något åt det.

Visste inte hur jag skulle agera på detta. Självklart saknar jag att ha någon vid min sida men jag har börjat finna mig vid denna situation. Hur skulle ni agerat vid denna händelse? Båda mina föräldrar har pratat om att dom var så populära när dom var unga medan jag aldrig träffat någon.

Hon tänker säkert på att hon och din pappa en dag kommer vara döda och då inte kommer finnas där för dig. Att då veta att du inte har en fru vid din sida, inte har barn. Gör ont i henne. Hon vill att du ska ha några som bryr sig om dig genuint och som du bryr dig om genuint, den dag hon och din pappa är borta. Insikten att det kanske inte kommer bli så, gör säkert ont. Därav hennes tårar.

Och det gör säkert ont i henne nu med, att du har det svårt i livet. Hon vill ju att du ska ha det bra. Du är hennes son!

Vad du kan göra? Vet inte ärligt talat. Umgås och ha kul med din mor. Kanske? Berätta om dina vänner och att ni betyder mycket för varandra. Så att hon får annat att tänka på än sin oro för dig, när ni hittar på kul saker ihop. Så hon ser att du har det bra och säkert kommer ha det bra även den dag hon och din pappa inte finns, eftersom du har fina vänner.

Detta är mina tankar om det hela.
Citera
2025-08-14, 06:23
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2025-08-14, 07:20
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Vad menar du med att du ska agera på? Att din mamma blev ledsen?

Folk förr växte upp i en helt annan värld än dagens. En bättre värld vad gäller relationer. Föräldrar kommer nog oftast inte begripa hur dysfunktionellt det fungerar idag.

Huvudsaken är att du mår bra. Vilket du ju verkar göra. Och varför skulle du inte det? Du har sluppit en helvetes massa problem genom att du inte haft särskilt mycket med kvinnor att göra.

Att män hänger upp sin självkänsla och sitt välmående på huruvida en kvinna gillar honom, är självdestruktivt. Du har gjort helt rätt.

Jag vet inte vad du menar med en bättre värld relationsmässigt. Jag lever nog relativt likt mina mor och farföräldrar i äktenskapet, med den skillnaden att jag kanske är lite mer involverad i familjelivet än män då. Som att laga mat och umgås med mina ungar.

Så ser det ut för 90 procent av de i min omgivning. Bara för att resterande 10 kanske är såna som knullar runt, super, eller är ofrivilligt ensamma och att det är synliggjort nu mer, betyder inte det att saken var bättre förr.

Om din världsbild är en av att kvinnor har orimliga krav, att män är förtryckta eller rent generellt att det var bättre förr bildar du din uppfattning endast online. På sociala medier, ekokammare på forum och Aftonbladet plus
Citera
2025-08-14, 07:59
Medlem
Citat:

Svenska tjejer är oftast hjärndöda så ingen förlust. De flesta västerländska kvinnor är helt blåsta, vill du vara blåst du med? Dax att åka till Vietnam och bada i fitta
Citera
2025-08-14, 08:03
Medlem
Citat:

Men varför är du ensam när hela asien är fullt av kvinnor som bara drömmer om dig!
Citera
2025-08-14, 08:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad innebär det rent konkret i längd? Din längd är garanterat inte ett problem för att finna någon (om du nu inte är under 70 cm eller nåt. Fortfarande inte ett problem men sannolikt behöver du synka dig.

Vad menar du med aspergerdrag? Att du har en personlighet eller en faktiskt diagnos?
Jag är 1.66. Om du bara visste vad jag fått höra om min längd igenom mitt liv.

Jag har ingen diagnos, men får höga poäng på onlinetester. Testade mig online för jag känner igen mig en del i dom.

Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Nej antingen HAR man Autism eller inte. Asperger är inte längre en Diagnos.
Nu förminkar du alla dom som har det på riktigt. Många autister har mer sex än icke autister.
Jag har förmodligen inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Är du medveten om att män förr bokstavligen gick ut i krig med risk att bli skjuten eller bombad till döds? Och du vågar inte ens gå fram till en tjej?
Jag tror inte många skulle våga gå fram och prata med en främmande tjej på stan i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Självklart kan du göra nägot åt det och påverka det egna liv.
Varför tänker du så negativt?
Eftersom inget igenom hela mitt liv har tytt på något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Men varför är du ensam när hela asien är fullt av kvinnor som bara drömmer om dig!
Jag är inte så säker på det.
Citera
2025-08-14, 08:39
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Jag har ingen diagnos, men får höga poäng på onlinetester. Testade mig online för jag känner igen mig en del i dom.

Jag tror inte många skulle våga gå fram och prata med en främmande tjej på stan i Sverige.

Du har fastnat i ett negativt tankemönster. Tankar leder till ord. Ord till handling och handling leder till det resultat du har.

Tyvärr finns det inget som jag eller någon annan här skriver som skulle kunna få en förändring i ditt liv. Jag tror du behöver mer handfast IRL hjälp av någon kompis eller av någon "wingman". Tänk filmen "Crazy, stupid love". Dock måste du verkligen vilja och jag är tveksam till om du verkligen vill... Inga förändringar kommer gratis. Du kommer behöva ge upp annat för att få det du vill ha. Vad är du beredd att offra?

// CC
Citera
2025-08-14, 08:40
Medlem
Du behöver komma in i sociala sammanhang. Har du provat speeddejting? Anmäl dig till olika kurser dans, massage, matlagning, vad är du intresserad av? Gå ut på dansställen, umgås, prata. Hoppas du får det kul, lycka till 🤗❤️
Citera
2025-08-14, 08:50
Medlem
styckets avatar
Citat:

Berätta lite om alla ansträngningar du gjort för att förbättra livet och sen lägg ett betyg 1-10 hur hårt du ansträngde dig jämfört med hur mycket mer du kunde ha kämpat och reflektera sen över ditt egna svar.
Citera
2025-08-14, 09:42
Medlem
bellusorcas avatar
Det finns någon för alla! Om det är en partner du vill ha så kan du hitta en. Men det kanske tar tid och du kanske behöver leta på andra ställen än vad du gjort hittills. Och ärligt talat se till att hålla dig i din egen liga/ligan under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in