2025-08-13, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Har du kommit på varför ingen vill vara med dig. Har det med din personlighet att göra eller något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du får väl helt enkelt lösa så du kan träffa någon. Gör du på rätt sätt så kan du till och med välja i ett urval.

Ta reda på vad det är som gör att du inte får någon och åtgärda det. Det som är det lättaste är när någon tror att det har att göra med utseendet. Har du en kropp som inte ryms i en flygplansstol. Fixa kroppen. Ser du ut som en påse skridskor i ansiktet. Lär dig agera så det inte spelar så stor roll.

Det som är lite svårare är när en person har begåvningshinder, mentala störningar eller en personlighet som inte är attraktiv. Vissa saker går att råda bot på medans andra gör att man blir tvungen att lägga sig på en nivå där man synkar offren med en själv.

Så frågan är vad är det du anser som gör att du inte kan få någon?
Det har med flera saker att göra. Delvis tillhör jag de 10% kortaste männen i Sverige. För det andra är jag introvert. Kanske lite aspergerdrag typ. Jag är normalviktig (det jag är mest nöjd över med mig själv) och tänker mycket noga på vad jag äter.

Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Vill du inte ha det liv du har idag, då kan du förändra det. Allt, precis ALLT, annat är ett enormt skitsnack från din sida. Faktum är att du INTE VILL ha en förändring men du intalar dig själv att du vill det för det gör att du mår bättre av det. Självbedrägeri är som sagt vanligt hos oss människor. Mer vanligt dock hos vissa andra.
Jag vill ha en förändring innerst inne, men jag har försökt att förtränga de tankarna i några år. Problemet är att nu börjar jag känna mig typ för gammal. Inte haft sex på 15 år eller varit intim med en kvinna sedan dess typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Såååå enkelt. Ta hand om ditt utseende och utveckla lite karaktär. Gå fram till tjejer. Sluta vara en fegis. Du är MAN. Du ska ta kommandot! Du bestämmer hur ditt liv ska se ut!!

Ingen kommer döma dig om du gör något fel när du raggar. Skit i det! Ryggen rak och ha ärliga intentioner gentemot tjejerna. Behandla dem med respekt - MEN VAR INTE EN MES. Be inte om ursäkt för din existens. Sluta göm dig. Det här livet öppnar sig för dem som går ut och tar vad de vill ha.
Att bara gå fram till tjejer sådär vågar jag inte. Hur som helst på stan? Önskar jag kunde vara som Charlie i Two and a half men. Det anses lite konstigt i Sverige också. Om jag väl fick en dejt tror jag att jag skulle kunna klara det ganska bra. Jag är typ bra på arbetsintervjuer enligt mig själv. Problemet är att jag aldrig får en dejt.

Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Får liknande vibbar av en bekant jag har, personen har aldrig haft en flickvän snart 30. Umgås väldigt sällan med någon och undrar varför han inte träffar någon kvinna som är intresserad, lite svårt när man inte anstränger sig och försöker?
Jag ansträngde mig en hel del 20-25, men det ledde inte till något förutom att jag förlorade oskulden då och hade sex en gång. Var på hemmafester, krogbesök och varvade med nätsidor. I övrigt var det dött. Någon enstaka gång var jag säkert för dum för att fatta signalerna (mitt aspergerdrag).
Citera
2025-08-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Jag är en sådan incel (även fast jag inte gillar ordet egentligen) som aldrig haft någon flickvän och levt i celibat i nästan hela mitt liv. Försökte göra något åt detta fram tills 30 men efter det gav jag i princip upp och insåg att tjejer inte gillar mig som mer än vän.

Nu till det senaste är att min mor blev tårögd och började nästan gråta och frågade om jag mår dåligt för att jag lever det liv jag gör. Minns ej precis vad hon sa då jag fick lite panik av det. Detta är såklart inget jag önskar men jag har börjat inse att jag inte kan göra något åt det.

Visste inte hur jag skulle agera på detta. Självklart saknar jag att ha någon vid min sida men jag har börjat finna mig vid denna situation. Hur skulle ni agerat vid denna händelse? Båda mina föräldrar har pratat om att dom var så populära när dom var unga medan jag aldrig träffat någon.

Så du är intresserad av kvinnor mer än lego?

Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Det är irrelevant om det finns frågeställningar. Rapporterad för trams och off-topic.

Har du funderat på att skaffa dig ett liv?

Jag ser inga problem med TS.
Det finns många föräldrar med barn som är barnlösa som undrar varför.
Om TS nu anser sig vara en incel så är det helt okej. Hans frågeställning likaså.
Citera
2025-08-13, 23:47
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det har med flera saker att göra. Delvis tillhör jag de 10% kortaste männen i Sverige. För det andra är jag introvert. Kanske lite aspergerdrag typ. Jag är normalviktig (det jag är mest nöjd över med mig själv) och tänker mycket noga på vad jag äter.

Jag vill ha en förändring innerst inne, men jag har försökt att förtränga de tankarna i några år. Problemet är att nu börjar jag känna mig typ för gammal. Inte haft sex på 15 år eller varit intim med en kvinna sedan dess typ.

Att bara gå fram till tjejer sådär vågar jag inte. Hur som helst på stan? Önskar jag kunde vara som Charlie i Two and a half men. Det anses lite konstigt i Sverige också. Om jag väl fick en dejt tror jag att jag skulle kunna klara det ganska bra. Jag är typ bra på arbetsintervjuer enligt mig själv. Problemet är att jag aldrig får en dejt.

Jag ansträngde mig en hel del 20-25, men det ledde inte till något förutom att jag förlorade oskulden då och hade sex en gång. Var på hemmafester, krogbesök och varvade med nätsidor. I övrigt var det dött. Någon enstaka gång var jag säkert för dum för att fatta signalerna (mitt aspergerdrag).

Vad innebär det rent konkret i längd? Din längd är garanterat inte ett problem för att finna någon (om du nu inte är under 70 cm eller nåt. Fortfarande inte ett problem men sannolikt behöver du synka dig.

Vad menar du med aspergerdrag? Att du har en personlighet eller en faktiskt diagnos?
Citera
2025-08-13, 23:49
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:

Är du medveten om att män förr bokstavligen gick ut i krig med risk att bli skjuten eller bombad till döds? Och du vågar inte ens gå fram till en tjej?
WOW VILKEN FEGIS!!!! Nu har du fått en massa tips men som den fisförnäma lilla diva du är så duger inte mina tips!! Då kan du dra åt *******, lycka till dåre!
Citera
2025-08-13, 23:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Om du saknar någon är det ju ett problem. Du mår du inte bra vid den sitsen du är i och din mor blir ledsen. Om du vore lycklig ungkarl utan att vilja ha någon skulle din mor vara glad.

Så vad göra åt saken. Om över 30. Ja finns många kvinns allena som söker också. Kanske bridge eller något, en kryssning med Viking kanske. Ja finns sätt att hitta dessa av det andra könet som också söker.
Citera
2025-08-14, 00:06
Medlem
Storstark68s avatar
Det är grymt att ha förlorat genlotteriet men vid 30 års ålder kan det ordna sig, kom ihåg det. Har du haft en snygg kavaj eller t.o.m en kostym på dej? Lite parfym? Om inte besök några bra herrbutiker och fråga om goda råd. Jag fick en gång tipset av en herrsäljare att köpa en rosa slips och det funkade galet bra på krogarna. Sen har jag haft en guldaktig slips etc och även det har funkat utmärkt. Att bjuda upp och dansa samt släppa loss funkar också. Glöm inte att bjussa på en drink eller två.
Citera
2025-08-14, 00:09
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Jag är en sådan incel (även fast jag inte gillar ordet egentligen) som aldrig haft någon flickvän och levt i celibat i nästan hela mitt liv. Försökte göra något åt detta fram tills 30 men efter det gav jag i princip upp och insåg att tjejer inte gillar mig som mer än vän.

Nu till det senaste är att min mor blev tårögd och började nästan gråta och frågade om jag mår dåligt för att jag lever det liv jag gör. Minns ej precis vad hon sa då jag fick lite panik av det. Detta är såklart inget jag önskar men jag har börjat inse att jag inte kan göra något åt det.

Visste inte hur jag skulle agera på detta. Självklart saknar jag att ha någon vid min sida men jag har börjat finna mig vid denna situation. Hur skulle ni agerat vid denna händelse? Båda mina föräldrar har pratat om att dom var så populära när dom var unga medan jag aldrig träffat någon.

DU ÄR INTE SKYLDIG HENNE BARNBARN!!!!
Med det sagt, ditt liv hitintills har varit som det varit och det kanske rullar på i samma hjulspår eller så händer det något, du bryter vanor, du börjar flyga sky high, träffar kanske en trevlig postoperativ transsexuell vid namn Orlando och ni får de supper mysigt och surfar för evigt på en posetiv våg vem vet!

Men du har ju flera val, men hur du väljer är din ensak och din mamma kan va ledsen förtvivlad och gud vet vad, men dit liv är ditt, och så länge du inte berätta henne om hjälp får hon acceptera dina val.
Citera
2025-08-14, 00:26
Medlem
Citat:

Nej antingen HAR man Autism eller inte. Asperger är inte längre en Diagnos.
Nu förminkar du alla dom som har det på riktigt. Många autister har mer sex än icke autister.
Citera
2025-08-14, 00:39
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:

Okay du är inte 183, men va fan, vist det är surt att vara kort imjag vet med mina 173 i världen där alla va typ 193. Men träna lite, får du till lite pex så får ofta korta killar snygga proportioner och du kan sedan gå på Asterx looken med ett snett lende och skämtsam, eller Bilbo med djupa drömmande ögon bakom lockarna. Hade knullat dig oavsett 😉
Men tänk på att våga synas, köp en vacker skjorta tänk stenström men justera efter din budget, eller bara krispigt vit gärna med lite struktur som fisken eller gåsöga. En snygg klocka är dyrt men köp en begagnad grövre silverlänk ligger på runt 1000 kr och gör samma sak som en klocka för 40 KKr

Citat:

Du är 40, ja det är inte 20, men du är fortfarande 30 år yngre än den nyblivna änkan jag träffade i foyern på Park Avenyn och var fly förbannad över att blivit nekad inträde på russindiscot på Varland då glömt lägg och vakten inte trodde att hon fylt 60 ( hon va jävligt pepp, till och med nya bekväma snekers)
Så gör som tanten kasta dig ut i det okända och våga prova och lev, gör vad som faller dig in, gå ut och ta en kaffe prata med dem runt dig, köp nägra The new YorkTimesbestselling list böker och lägg lite diskret bredvid dig alltid lockar det någon. Häng i Foyern på hotellet och använd den som vardagsrum, boka resor och dela rum med okända. Min moster träffade en av sinabästa väninnorpå en tesa till Grekland när hon var närmsre 40. Folk i vår ålder är ute på en andra giv. De är frånskilda barnen är vuxna osv, finns massa av möjligheter :-)

Citat:

Det gör du vist! För om jag vågade fråga den söta expediten på parfymavdelningen på NK om han ville äta lunch (jag va sjukt nervös, han sa ja, vi hade trevligt, blev inget mer) så vågade jag med mitt aldagliga utsende och 173 cm fråga någon jag inte var säker på spelade på samma planhalva som mig om en date, då vågar du fråga en tjej 😊

Citat:
Träffade min sambo när jag slutat anstränga mig, vi hade messat lite fram och tillbaka och sprang på honom när jag var ute med hunden och han hade varit på en halv bra date, tog en kaffe, senare i veckan råkade jag få en biljett till operan över så frågade om han ville hänga på och sedan dess är vi ett par.

Så börja att träna lite och klä dig snyggt så du syns lite lagom och börja sedan röra dig så du ser andra som kan glida in och mellan, konverseras och bara skratta lite med. Tänk loungen på hotellet, och bjud på dig själv!!!

Lycka till!!!
Citera
2025-08-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Börja gymma, springa, bli kristen, och tuffa till dig. Sen går du ut och pratar med minst 10 tjejer varje dag. Ta det som en man om de säger nej till en dejt och gå vidare!!

Såååå enkelt. Ta hand om ditt utseende och utveckla lite karaktär. Gå fram till tjejer. Sluta vara en fegis. Du är MAN. Du ska ta kommandot! Du bestämmer hur ditt liv ska se ut!!

Ingen kommer döma dig om du gör något fel när du raggar. Skit i det! Ryggen rak och ha ärliga intentioner gentemot tjejerna. Behandla dem med respekt - MEN VAR INTE EN MES. Be inte om ursäkt för din existens. Sluta göm dig. Det här livet öppnar sig för dem som går ut och tar vad de vill ha.

Be till Gud och gör din mamma stolt nu.

Hur i helvete hittar jag 10 tjejer varje dag som jag skulle vilja ha?
Citera
2025-08-14, 01:53
Medlem
pn222jws avatar
När en tanke blir för stor så blir den ännu svårare och större. Att bli tillsammans med en fin tjej har förmodligen blivit så. Det kan bero på att optimism är en evolutionär överlevnadsvariabel - optimism liknar risktagande - risktagande liknar aggressivitet... som påminner om psykopati. Du är egentligen helt normal men som alla andra överladdad med en enorm prestationsångest (därför att enbart dom av våra förfäder som var exceptionella förde generna vidare). Att träffa en normal partner är inte en omöjlighet, men eftersom det känns viktigt så försvåras det tills det verkar omöjligt.
Citera
2025-08-14, 02:03
Medlem
"Incel" är en symptom på ett samhällsproblem som människor inte vill ta tag i.

När man kallar folk för incel så är det för att man inte gillar det du säger ett sätt att förlöjliga din mening så att folk inte tar dig seriöst

Du ser liknande fenomen när man kallar folk för "rasister" där man dehumaniserar människor

Allt har en mening slut destinationen är att få tyst på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in