2025-08-14, 02:03
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hamas har redan droppat kopplingarna till MB 2017

Du tror på det? De är muslimer. Läs på om The holy white lies
Citera
2025-08-14, 02:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du tror på det? De är muslimer. Läs på om The holy white lies
Du tror på spöken också? Håll dig till fakta eller håll din käft
Citera
2025-08-14, 02:16
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du tror på spöken också? Håll dig till fakta eller håll din käft

Nej jag tror inte på spöken, gudar eller tomtar. Inte heller troll.

Jag håller mig alltid till fakta och jag håller aldrig min käft. Vad var det för fel på det jag skrev?
Citera
2025-08-14, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag hör att du inte känner till islamistiska Muslimska Brödraskapet. Deras metod är att arbeta tysta men i god muslimsk sed inte heller fördöma andra grupper som begår terrordåd.
Så alla som inte uttryckligen fördömer terrordåd eller krigsbrott skall själva klassas som terrorister/krigsförbrytare. Är det så du tänker?
Citera
2025-08-14, 13:36
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så alla som inte uttryckligen fördömer terrordåd eller krigsbrott skall själva klassas som terrorister/krigsförbrytare. Är det så du tänker?

I det läget som islamisten från Muslimska Brödraskapet blev tillfrågad i Debatt så är det problematiskt om man inte kan fördöma terrorism.
Det blir ännu allvarligare när han arbetar för Muslimska Brödraskapet som dessutom har samma slutmål för världen som IS har.

Är det här verkligen svårt att begripa?
Citera
2025-08-14, 14:50
Moderator
Briasccas avatar
Eftersom TS handlar om amerikansk politik flyttar vi den dit.

Mod B.

Politik: utrikes --> Politik: USA
/Moderator
Citera
2025-08-14, 17:20
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Bra ide tills man inser att det är bara PR.

Hur ska dom hantera Turkiet? Ska dom betala Erdogan? Lägga alla pengar på att den Israeliska oppositionen aldrig vinner Knesset? Att Iran ska glömma det senaste året? Att Qatar på nåt sätt ska sluta funka?

Men visst det kommer ta ett år innan kostnaden ska in.

(Muslimska Brödraskapet är den diplomatiska bron mellan väst och flera av dess fienders fiender. Dom är as men dom är det minsta aset med mest influens som vi har kontrollish på. Det suger men fantasin att vi kan ignorera dom utan att betala för det är ... Rafflande. Nu är frågan om dom har ett alternativ eller om det bara är spel för gallerierna)

det finns teorier om att turkiet står på tur, efter iran
Citera
2025-08-14, 20:10
Medlem
kajnuss avatar
Har inte dom redan gjort det höll jag på att säga?
Citera
2025-08-14, 20:16
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
När USA\:s utrikesminister Marco Rubio nu meddelar att landet är i färd med att terrorstämpla Muslimska brödraskapet markerar det en tydlig politisk och moralisk linje: en terrororganisation ska kallas för vad den är.

I en intervju med Sid Rosenburg i "Sid and Friends in the Morning" fick Rubio frågan om det stöd som New Yorks borgmästarkandidat Zohran Mamdani får från grupper som Muslimska brödraskapet och CAIR. Programledaren beskrev Mamdani som ”en galning” och betonade att Muslimska brödraskapet öppet står bakom honom. Rubio bekräftade att processen är i gång för att stämpla organisationen som en terroristgrupp.

Att Muslimska brödraskapet har spelat en destruktiv roll i Mellanöstern är välkänt. Men dess inflytande och nätverk i Europa har också bidragit till splittring, radikalisering och försvagning av demokratiska värderingar. Många säkerhetstjänster har i åratal varnat för att brödraskapets långsiktiga strategi är att steg för steg förändra samhällsstrukturen inifrån.

Frågan är därför brännande: om USA nu tar steget och terrorstämplar Muslimska brödraskapet – kommer EU och Sverige att följa efter, eller fortsätter vi blunda för den förödelse organisationen orsakar på vår egen kontinent?

https://www.newsmax.com/newsfront/ma...12/id/1222206/
Ja där ryker väl sossarnas viktigaste samarbetspartner förutom LO och SVT all världens väg.
Citera
2025-08-14, 20:30
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Det vore ärligt talat på tiden att vi också terrorstämplar muslimska brödraskapet. Tyvärr har Socialdemokraterna gjort sig beroende av deras röster i valet så där lär det nog bli samma brösttoner som när de inte fick bedriva lotteribedrägerierna med grovt organiserad brottslighet på solkusten.

20 % av (S) väljarstöd består av potentiella terrorister.

Henrik "den hära" Jönsson förklarar föredömligt varför vi behöver terrorstämpla och även hur S falskspelar och ljuger om saken:

https://www.youtube.com/watch?v=fDe5uqlJLK0&t=1240s
Citera
2025-08-14, 21:23
Medlem
Gosifs avatar
Trodde MB redan var terroriststämplat..
Citera
2025-08-14, 21:55
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Det vore ärligt talat på tiden att vi också terrorstämplar muslimska brödraskapet. Tyvärr har Socialdemokraterna gjort sig beroende av deras röster i valet så där lär det nog bli samma brösttoner som när de inte fick bedriva lotteribedrägerierna med grovt organiserad brottslighet på solkusten.

20 % av (S) väljarstöd består av potentiella terrorister.

Henrik "den hära" Jönsson förklarar föredömligt varför vi behöver terrorstämpla och även hur S falskspelar och ljuger om saken:

https://www.youtube.com/watch?v=fDe5uqlJLK0&t=1240s

Spännande när "Maggan" får inreseförbud till USA. Förutom detta kan USA exempelvis

Minska diplomatiskt samarbete
Införa sanktioner mot individer/organisationer
Begränsa visum eller resor för fler berörda svenska politiker
Frysning av eventuella amerikanska tillgångar

USA använder ibland sekundära sanktioner
Det betyder att även Svenskar kan drabbas om de gör affärer med organisationer som USA terrorstämplat, särskilt om de använder amerikanska banker eller dollartransaktioner.

Lets go!

🔥🔥🔥
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in