• 1
  • 2
2025-08-14, 15:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Helt jävla obegriplig är du i den här tråden.

1. Varför skulle ditt konto vara hackat? Vi har redan förklarat för dig vad som hänt
2. Om du redan är hackad, vad har då att du inte klickade på länken med att göra? Skulle du bli ännu mer hackad av det?
Okej, då fick jag bara skräppost som bara var spam-mail.
Citera
2025-08-15, 22:35
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unhinge-Maternal
Gmail konto kanske är hackad, men jag klickar inte på länken i mejlet.

Nej, det är inte hackat. Din mailadress är enbart spoofad. Men en bra praxis är att byta lösenord åtminstone var tredje månad på dina mest känsliga konton. Använd även en extern lösenordshanterare för att skapa unika komplexa lösenord som inte finns någon annanstans.

Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Helt jävla obegriplig är du i den här tråden.

1. Varför skulle ditt konto vara hackat? Vi har redan förklarat för dig vad som hänt
2. Om du redan är hackad, vad har då att du inte klickade på länken med att göra? Skulle du bli ännu mer hackad av det?

IT-idioter kommer alltid att finnas. Det är bara att acceptera. Det finns en sanning bakom berättelserna om dem, vilka har tagit för givet att CD-släden är en mugghållare.

/AI
Citera
2025-08-15, 23:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Nej, det är inte hackat. Din mailadress är enbart spoofad. Men en bra praxis är att byta lösenord åtminstone var tredje månad på dina mest känsliga konton. Använd även en extern lösenordshanterare för att skapa unika komplexa lösenord som inte finns någon annanstans.
Okej, då byter jag lösenord till min gmail konto och kommer från och med nu byta var tredje månad.
Citera
2025-08-16, 10:08
Medlem
Citat:
Okej, då byter jag lösenord till min gmail konto och kommer från och med nu byta var tredje månad.
?
Varför skulle det hjälpa att byta lösenord var tredje månad? DITT KONTO ÄR JU INTE HACKAT
Citera
2025-08-17, 23:22
Medlem
T2Franks avatar
Citat:

Slå på 2FA bara så behöver du inte bete dig som en idjut
Citera
2025-08-18, 01:38
Medlem
avcs avatar
Citat:
Jag har gmail och får mycket skräppost till inkorgen.

Varje gång jag går in på skräpposten mappen så får jag mail skickat från mitt eget e-post adress, ibland står det inte gmail.com utan bara användarnamnet. Jag raderar meddelanden från skräpposten inkorgen men inget hjälper.

Jag använder mitt gmail när jag handlar på nätet och har inte blivit medlem på spam hemsida.

Byta lösenord hjälper inte. Jag har blockerat vissa meddelanden. Jag har googlat.
Chill out. Har själv samma problem med Hotmail. Du är inte hackad, utan det beror på att elektronisk post är ganska primitiv - vem som helst (med rätt kunskaper) kan utge sig för att vara vem som helst. Fenomenet kallas spoofing.

Someone is sending emails from a spoofed address - Google Support
Citera
2025-08-22, 10:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Slå på 2FA bara så behöver du inte bete dig som en idjut
Okej, då gör jag det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera