Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2025-11-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Fast poängen med ditt upplägg är väl fortfarande detsamma? Jag ska välja honom för hans personlighet, han ska välja mig för mitt utseende. Det känns brutalt illa. Helt annan sak om ingen har bild från början.
Javisst, de flesta kvinnor har ju ändå inga bilder.
Citera
2025-11-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook

Grundtanken är att män oftast är mer visuella än kvinnor och att kvinnor bryr sig mer om insidan. Det är ju så det sägs om och om igen.

Så vad tror ni?

Ja, kvinnor säger att män är ytliga.
Jag har aldrig hört kvinnor säga att de sett en man som får dom att bli alldeles till sig. De sa inget om hans utseende. Och de sa definitivt inget om hans kropp.
Och om jag skulle påstå att jag hört kvinnor säga det, pratat om hans utseende, så är det nåt som jag har inbillat mig. Drömt kanske.

Jag tror absolut att kvinnor skulle uppskatta en sån sajt. Kvinnor säger att de attraheras av en mans hjärna.
Många män uppmanas att gå till gymmet för att kunna attrahera kvinnor. Detta är såklart felaktigt. Män bör lägga energi på att lösa kordord och läsa böcker.
Träna din hjärna, man.

Får mannen ladda upp en bild på en hjärna?
Senast redigerad av scaryfoot 2025-11-02 kl. 11:47.
Citera
2025-11-02, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Min tanke är att om man inte får ha bild alls i profilen, så måste människor beskriva sig ordentligt i text. Många tycks gå på utseende, och det må väl så vara då, men om man inte gör det utan vill veta mera om människan, så är det typ en av hundra som har tillräckligt med info så att jag vet om jag vill prata med denne eller inte.
Har själv bra med info i min profil men när jag ber en man om motsvarande så vill han att jag ska ställa frågor...Om jag velat leka frågeleken hade jag haft bara lite info men nu har jag mycket info för att göra det lättare för den som kollar min profil, och då anser jag mig kunna förvänta mig rimligt bra med info från mannen, men icke.

Tror att många går miste om trevliga människor pga bilder, så jag är för att börja prata utan bild även om jag inte dejtar seriöst för jag vill åt människan och inte bara utseendet.

Härligt att det blev en lyckträff, du ser man kan hitta rätt människor på olika ställen, gäller "bara" att vara på rätt plats vid rätt tillfälle och att även den andre tycker att det är rätt
Ett forum för singlar/sökande. Inte helt olikt Flashback egentligen. Lika högt fokus på integritet/anonymitet. Dock inte öppet sökbara inlägg på nätet och en PM-funktion med nån form av begränsning för att undvika att kvinnor drunknar i påstötningar av kåta män.

Jo, "fråga om du undrar..", mycket vanligt. Signalerar närmast ointresse. Är också mycket lättare att spinna vidare på något i en persons profil när det finns nåt där. Ingen skulle säga det där till någon på nåt uteställe. Men -Det låter som att ni också ska på koncerten. Sagt till sällskapet bordet bredvid på restaurangen, det funkar.

Det där om att "dejta seriöst", är nog nåt som gör att folk lägger krokben för sig själv. Det blir för allvarligt, rädslor smyger sig på som rationaliseras, ibland rent absurt. Att dejta ska vara kul. Var det sen leder, det får man ju se. Utan den öppenheten kan de lika gärna lägga ned.
Citera
2025-11-04, 07:11
Bannlyst
Ah men grattis. Alla har fru redan. ”Ja men hon har cancer nu och vill inte ha sex med mig. Please. Det är synd om mig för det”
Citera
2025-11-24, 13:58
Medlem
Varför skulle kvinnor vilja använda en dejtingssida där de inte får se männens bilder?

Detta låter mer som någon strykful snubbes dröm. Visst är det lite trist att människor är ytliga ibland...

Men vilka är målgruppen för denna dejtingapp? Hur skulle man kunna konkurrera om användare (ffa de kvinnliga eftersom de är den bristvaran man säljer) med en sämre produkt?

De flesta kvinnor anser dessutom att de flesta män inte är attraktiva alls. Så även om de kanske inte är sorten som prioriterar det yttre så skulle det ändå vara en stor chans att de slösar tid på män de inte finner attraktiva alls.

Det spelar ingen roll att män är mer visuella, du kan aldrig få kvinnor att välja en dejtingapp som är sämre för dem än de andra.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in