2025-11-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är en riktigt skön liga. Nästan så man föredrar att stanna kvar i HA, haha, men det är ju i SHL stålarna finns. Som sagt. I övrigt är HA klart mer underhållande.

AIK är inte heller att förakta, särskilt inte på Hovet.
Smejkal var fantastisk!

Vi spelar iofs bra, betydligt bättre än samma tid förra året. Men det är ej nu formen ska slipas/toppas och diverse knepen se dagens ljus.

Ljust därför känns OIKs smygande start lite extra läskig.

HockeyAllsvenskan har själ och är folklig på ett sätt som den extremt komersiallierade serien tappat, självklart ligger det i själva sportens natur att sikta mot att vinna och spela på högsta möjliga nivå.

Jag älskar när lirare kommer upp ifrån de diverse div1 serierna och gör det med bravur. Det är vad riktig hockey handlar om imho, och inte att belöna legoknektar med deg.

Hoppas bara uppslutningen blir bättre men det har å andra sidan lite att göra med matchandet och hur seriesystemet är format.

Får vi till åtminstone e n direktplats till bögserien så finns det mer att slåss om och åtminstone top 6-8 lagen kan locka mer folk till matcherna.

Tror jag iaf.
Citera
2025-11-23, 21:45
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
"Calamari".

Vackert! Nu har ni legat i rännstenen och tittat på stjärnorna länge nog. Nu börjar klättringen i tabellen, eller hur? Och från det ena till det andra: IFB har 50 poäng efter 20 omgångar. Det är faktiskt helt barockt.

Ja de kunde gott haft några fler poäng än 50. Får skärpa till sig speciellt i 1a perioderna. Har en känsla av att Per K kommer att pytsa in en spetslirare innan årsskiftet.
Citera
2025-11-23, 22:23
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
"Calamari".

Calamari, Magic Måns, Elake Måns. Kärt barn har många namn, ”Presidenten” är det mest vedertagna bland folket och kanske var det Måns som i egenskap av sitt presidentämbete verkställde folkviljan och avsatte AJ som det skreks om från läktaren i fredags. Han har ju sina tentakler i Kalmar och AJ Vanderbeck skickades raka spåret till Lahtis samma kväll. Knappast en slump. Måns Lindbäck är bläckfisken som styr världen.

(Lahtis är väl för övrigt Leningrad Cowboys hemstad, är det dem Vanderbeck ska ersätta så är det stora skor att fylla.)

Citat:
Vackert! Nu har ni legat i rännstenen och tittat på stjärnorna länge nog. Nu börjar klättringen i tabellen, eller hur?

”Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss ser på stjärnorna” som man säger. Och utan mörkret ser man inga stjärnor så november får ändå ses som en bra tid att ligga där (det är inte nu vi ska vara som bäst osv), men påfallande många av det vi i SSK trodde var stjärnor visade sig vara lyktgubbar som kommit till rännstenen för att urinera. Så nu, urinerade och ruinerade, är vi nog inte riktigt i skick för att en turvinst med 2-1 hemma mot Almtuna får oss att vädra morgonluft. Men blir det vinst även på onsdag hemma mot Vimmerby då jävlar lär vi sätta näsan i vädret igen.

Citat:
Och från det ena till det andra: IFB har 50 poäng efter 20 omgångar. Det är faktiskt helt barockt.

Barockt, javisst! Men efter barocken kom rokokon och frågan är om det inte är den epoken Björklöven är i. ”Rokoko är som Brigitte Bardot” lyder minnesregeln. Det är vackert, kurvigt, snirkligt och mjukt. Det är dock långt till slutspelet och då är det brutalismen som gäller, vi får se om Björklöven förmår att hänga med i utvecklingen till dess för rokoko lär vara hopplöst ute vid det laget.
Citera
2025-11-25, 12:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Ja de kunde gott haft några fler poäng än 50. Får skärpa till sig speciellt i 1a perioderna. Har en känsla av att Per K kommer att pytsa in en spetslirare innan årsskiftet.
Björklöven har tagit 50 poäng av 60 möjliga, så frågan är väl om det kunde bli så värst mycket bättre.

Typiskt topplagsbeteende att nästan alltid få tre poäng med sig trots sämre perioder. Det klarar varken MoDo eller KHC.
Citera
2025-11-25, 12:31
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Calamari, Magic Måns, Elake Måns. Kärt barn har många namn, ”Presidenten” är det mest vedertagna bland folket och kanske var det Måns som i egenskap av sitt presidentämbete verkställde folkviljan och avsatte AJ som det skreks om från läktaren i fredags. Han har ju sina tentakler i Kalmar och AJ Vanderbeck skickades raka spåret till Lahtis samma kväll. Knappast en slump. Måns Lindbäck är bläckfisken som styr världen.

(Lahtis är väl för övrigt Leningrad Cowboys hemstad, är det dem Vanderbeck ska ersätta så är det stora skor att fylla.)

”Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss ser på stjärnorna” som man säger. Och utan mörkret ser man inga stjärnor så november får ändå ses som en bra tid att ligga där (det är inte nu vi ska vara som bäst osv), men påfallande många av det vi i SSK trodde var stjärnor visade sig vara lyktgubbar som kommit till rännstenen för att urinera. Så nu, urinerade och ruinerade, är vi nog inte riktigt i skick för att en turvinst med 2-1 hemma mot Almtuna får oss att vädra morgonluft. Men blir det vinst även på onsdag hemma mot Vimmerby då jävlar lär vi sätta näsan i vädret igen.

Barockt, javisst! Men efter barocken kom rokokon och frågan är om det inte är den epoken Björklöven är i. ”Rokoko är som Brigitte Bardot” lyder minnesregeln. Det är vackert, kurvigt, snirkligt och mjukt. Det är dock långt till slutspelet och då är det brutalismen som gäller, vi får se om Björklöven förmår att hänga med i utvecklingen till dess för rokoko lär vara hopplöst ute vid det laget.
Vad är det för spån ni har i stan som hänger upp banderoller och står och skriker ramsor som både spelare och supporterklubb tar avstånd ifrån?

Ja, nu var det en annan AJ som sattes på planet till Finland, men det verkar åtminstone vara i linje med hans egna önskemål. Det ryktas även om att KHC kan ha mottagit flera miljoner i betalning för jänkar-AJ. Ser f.ö. att Lewandowski är näste man till rakning i SSK. Inge bra träff på legosoldaterna i år. Fast Stapley var väl OK, eller?

Edit: I gengäld får ni in Väyrynen från JYP. Ytterligare en Kalmar-koppling.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-11-25 kl. 13:29.
Citera
2025-11-26, 03:54
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Vad är det för spån ni har i stan som hänger upp banderoller och står och skriker ramsor som både spelare och supporterklubb tar avstånd ifrån?

Ja, nu var det en annan AJ som sattes på planet till Finland, men det verkar åtminstone vara i linje med hans egna önskemål. Det ryktas även om att KHC kan ha mottagit flera miljoner i betalning för jänkar-AJ. Ser f.ö. att Lewandowski är näste man till rakning i SSK. Inge bra träff på legosoldaterna i år. Fast Stapley var väl OK, eller?

Edit: I gengäld får ni in Väyrynen från JYP. Ytterligare en Kalmar-koppling.
Gooooomorrron! Gomorron!
Väyrynän i ottan är här. Vår blåvita ängel. Nu ska vi se till att de slumrande stockholmarna vaknar ur sin törnrosasömn!

Ja vi gör nog bäst i att hålla oss ifrån det amerikanska spåret ett tag för ”Ingen bra träff” var ett understatement på ren svenska. Lite extra jobbigt att IKO fick en så bra Träff som först sas vara klar för SSK, men jag kan också gilla när spelare väljer sin moderklubb. Stapley har något förvisso, kanske kommer det att flyga ihop med Vanderbeck i Pelikanerna nu, men i SSK lyfte det inte. Jag är väldigt nöjd med bytet till Vanderbecks förra lekkamrat, den flygande finnen Väyrynen.

Mot andra raka i afton! (Vilket faktiskt inte har hänt en enda gång ännu).

Om avgångskraven fortgår lär väl framgå och om det är spån, sponken eller sponsorer som rört till det i klubben låter jag vara osagt då jag bara har insikt i en av de tre. Jag har inte gjort mina lärospån varken i den aktiva kärnan eller i logernas fåtöljer, utan bygger mina årsringar på inaktiv sittplats med aktiv träsmak. Kraven på att någon avgår som pågår undgår mig inte, men det angår mig inte heller, dock övergår de mitt förstånd. Jag utgår från att det ingår i spånets natur att vara lättantändlig och det är ingenting att varken ta avstånd från eller göra motstånd mot.
Citera
2025-11-26, 22:20
Medlem
Storstark68s avatar
Löven åker på en grilla och lyckas vinna precis i matchslutet. Otroligt men jag inser att Löven tänkte på nästa match mot Modo. I övrigt gjorde Aik en bra fajt samt Ssk som verkar ha lyft sig.
Citera
2025-11-26, 23:17
Medlem
Ska mycket till om Löven inte tar sig upp, de har dominerat hårt. Rätt jämn efter men ettan är ohotad än så länge iaf.
Citera
2025-11-27, 21:24
Medlem
Citat:
Löven åker på en grilla och lyckas vinna precis i matchslutet. Otroligt men jag inser att Löven tänkte på nästa match mot Modo. I övrigt gjorde Aik en bra fajt samt Ssk som verkar ha lyft sig.

Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Ska mycket till om Löven inte tar sig upp, de har dominerat hårt. Rätt jämn efter men ettan är ohotad än så länge iaf.

Tror Björklöven kommer dala i kvalet, ie floppa... Kollar vi empiriskt på det hela så är det just detta vi kan utläsa från föregående års tabeller.

Skulle oroa mig mer för de lagen som smyger fram storformen än göra en Löven, dvs toppa formen i december och suga (dessvärre?) när det vankas allvar.

Jag har Bofors & OIK som outsiders. MODO... Ja vad ska man säga?!

Edit: satans skattesmittare som lök på laxen 🤢🤢🤢

https://hockeynews.se/nyheter/star-varandra-nara-fatt-hjalp-av-ha-spelaren
Senast redigerad av SvartGulFantast 2025-11-27 kl. 21:27.
Citera
2025-11-28, 10:22
Medlem
Gefreiters avatar
Vi brukar vanligtvis vinna mot MoDo men ikväll tror jag vi torskar då vi tappat för många nyckelspelare.
Citera
2025-11-28, 23:12
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Vi brukar vanligtvis vinna mot MoDo men ikväll tror jag vi torskar då vi tappat för många nyckelspelare.

Oj då glömde du Oooolllleeee + Boooogreeeeen!
Känner vibbar från Göööööteeee + Viiiiruuuus!

WOOOHOOOO 👏💪👏💪
MODOOORÖÖV 🤣
https://youtu.be/wvb1ECLNXo0?si=QGH6Tn07UxCht4r5
Senast redigerad av Storstark68 2025-11-29 kl. 00:10.
Citera
2025-11-29, 10:57
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Oj då glömde du Oooolllleeee + Boooogreeeeen!
Känner vibbar från Göööööteeee + Viiiiruuuus!

WOOOHOOOO 👏💪👏💪
MODOOORÖÖV 🤣
https://youtu.be/wvb1ECLNXo0?si=QGH6Tn07UxCht4r5
Så satans skönt för Olle att få hålla nollan mot ett MoDo som inte såg hans storhet och efter kaosmatchen mot Östersund.

Ambivalent att höra ”nu sticker Werner” på slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in