• 3
  • 4
2025-08-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Aha, då är jag med. Kan nog bli både lärorikt och kul. Lycka till!

Tack
Citera
2025-08-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag önskar att jag hade gjort något liknande när jag var i din ålder. Du kommer få kompisar, hyrbil är billigt, Uber är snorbilligt på gränsen till pinsamt (dricksa). Studentområdet vid Observatory "Obs" är fullt med barer och restauranger där studenter festar. Massor med resmål inom 1 tim från city, vinområdet, Hout Bay, givetvis Camps Bay om man gillar nattliv. Sydafrika har också en rik och intressant historia.

När du har varit där ett tag kan du ju alltid starta en "Student på språkskola i Kapstaden - fråga mig" tråd

Tack så jättemycket för alla tips, har bestämt mig, blir Sydafrika! Tack så jättemycket för alla tips. Finns intresset kanske det blir en ny trådstart, hehe
Citera
2025-08-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Absolut inte Kannada och Vancouver mitt intryck var att alla mer eller mindre i staden var deprimerade arbetsmyror som mikrodosera magiska svampar för att orka med livet. Hade satsat på Sydafrika eller ett asiatiskt land som Malaysia eller Filippinerna där de pratar väldigt bra engelska. Syftet är väl att förbättra språket, inte bränna dina besparingar innan du börjar studera?

Vad är det för program du tänkt läsa till, det är väldigt sällan engelska är på en så avancerad nivå även på universitetsnivå om du inte tänkt läsa ett magister/masterprogram efter, de räcker oftast med att man kan läsa och förstår engelska och har "grund behörighet".

Håller med har kommit fram till samma med hjälp av er alla i tråden, blir Sydafrika Kommer läsa något inom det ekonomiska området, typ på handels eller liknande. Vet dock att min engelska är väldigt begränsad och känner att jag vill ta tag i det först. Sedan har jag jobbat sedan gymnasiet så kan vara skönt med en paus emellan
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in