Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-13, 23:59
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Du är nog en av de mest skarpsinniga personer jag mött på här på FB, på länge. Vill bara förmedla det. Tycker TS ska ta och läsa vissa sanningar du skrivit här, både en och två gånger.

Men jag håller inte med om att han borde överväga att ha ett förhållande med henne, över huvud taget. Hon har problem och vill han verkligen hjälpa henne, då ska han vara den ansvarsfulla och lämna, genast.

Det var fint sagt - tack!

Jag respekterar TS process, märker att han behöver utvärdera på olika vis för att nå insikter. Vill inte döma, vill lyfta det som verkar skava.
Citera
2025-08-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeuPike
På vilket sätt skulle hon kunna förstöra mitt liv? Vilka konsekvenser tänker du dig?

Som det är nu är allt lugnt och hon har haft ett större "utbrott" på flera månader och det var via text. Det gick över snabbt. Hon har varit småarg någon enstaka gång när vi träffats men då är det för att hon
tycker att jag beter mig svartsjukt eller liknande.

När jag googlar Borderline är det helt andra scenerion jag ser framför mig.

En kvinna med BPD vare sig tänker, känner eller resonerar som en "normal" person. Konsekvenserna kan bli precis vad som helst. Vad du skriver säger ändå att hon är i ett skört tillstånd utan att försöka ge henne en specifik diagnos. Jag tror du vet själv att du har ett minfält att navigera bland oaktat sjukdomstillstånd.
Citera
2025-08-14, 00:14
Medlem
Storstark68s avatar
Är hon smal och kåt skulle jag aldrig tveka. Ge henne supersex så ofta som möjligt och ge henne smycken, rosor och den mat hon gillar mest. Fy fan vilken lycka att få en så ung tjej. Grattis!
Citera
2025-08-14, 00:15
Medlem
Japhys avatar
Men knulla henne eller sluta köpa presenter.
Citera
2025-08-14, 00:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Är hon smal och kåt skulle jag aldrig tveka. Ge henne supersex så ofta som möjligt och ge henne smycken, rosor och den mat hon gillar mest. Fy fan vilken lycka att få en så ung tjej. Grattis!
Han får inte knulla henne
Citera
2025-08-14, 01:06
Medlem
S.Jorgens avatar
Min enda erfarenhet med stor åldersskillnad var när jag 32år gammal nätdejtande en 18-åring.
Vi båda förstod att det aldrig skulle fungera och det var inte heller poängen.
Syftet med att vi träffades ett par ggr var för att ha sex.
Hon var med på noterna och jag tror vi hade lika stort utbyte av varandra på den biten.
Jag som äldre och mer erfaren, hon som fräscht lammkött.

TS misstänker diagnoser t.o.m borderline och det leker man inte med.
Svårt att ge råd, känns det bra så kör men misstankarna om eventuella diagnoser låter illavarslande, speciellt om flickan är ung och inte påbörjat behandling/medicinering.

Låter svårt att få till nått om TS har hemmaboende barn och ”flickvännen” själv är ett barn som bor hemma.
Väntar man för länge är risken att bli ”friendzonad”.
Citera
2025-08-14, 13:31
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Det var fint sagt - tack!

Jag respekterar TS process, märker att han behöver utvärdera på olika vis för att nå insikter. Vill inte döma, vill lyfta det som verkar skava.

Jo, visst har du delvis rätt i det. Kanske att han kommer lättare till insikt lättare om han tar det stegvis. Har väldigt svårt att förhålla mig till människor som ägnar sig åt ren idioti.
Citera
2025-08-14, 15:36
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Jo, visst har du delvis rätt i det. Kanske att han kommer lättare till insikt lättare om han tar det stegvis. Har väldigt svårt att förhålla mig till människor som ägnar sig åt ren idioti.

Jo det är svårt att förhålla sig till personer man tycker agerar idiotiskt, ofta blir instinkten att säga vad man tycker direkt. Hamnar själv där ibland.

Jag tror att autentiska och undersökande resonemang (från alla parter håll) behövs extra mycket i vissa sammanhang. Detta är ett sådant, imo.
Citera
2025-08-16, 19:06
Medlem
Incendios avatar
Ja, du är hennes sugar daddy. Det har ingenting med den stora åldersskillnaden att göra, utom om att du betalat för henne trots att ni inte ens har en klart definierad relation. Skärpning.
Ett förhållande med så stor åldersskillnad kan funka, men det är ovanligt. Gå försiktigt fram och se om hon gillar dig och inte dina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in