• 1
  • 2
Idag, 09:26
Medlem
MyJustices avatar
Jag har recept på melatonin
Har man recept så koster det ca 320 sek för 100 piller (3 Mg)

fast att det inte finns högkostnads skydd
Recept fritt betinger av nån anledning ett högrer pris i mindre förpackningar , Har inte en susning om varför
Mae jag antar det handlar om vinstintresen
Skaffa recept
Citera
Idag, 12:08
Medlem
ValentinoBladssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvar2014
Ursäkta en dum fråga, men vad hindrar dig att trycka på köpknappen på https://sv.vitasunn.com/melatonin-sleep/ ?

Undrar jag med
Citera
Idag, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Det var 2021 som Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket (TLV) beslutade att högkostnadsskyddet för melatonin skulle tas bort för personer över 17 år. Även om vissa vuxna personer fortfarande har haft rätt till högkostnadsskyddet så har sådana som mig, som lider av svåra sömnproblem, inte haft rätt till det. Så receptbelagd melatonin i Sverige har kostat ca 700 kr för 100 tabletter, där min dos är 2 tabletter per kväll vilket innebär att en burk räcker 50 dagar.

Lösningen har varit att köpa en burk med Now Foods Melatonin 180 kapslar för ca 250 kr från t.ex. Bono. De fungerar precis lika bra men är hysteriskt mycket billigare. Men vad har hänt nu? Nu är det någon kommunisttant på Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket som bestämt sig för att det inte räcker med att svenska staten stjäl ca 72% av min totala lön ( (FB) 72% av min och din lön går till staten. Är vi alla slavar i det här landet?) för nu får jag tydligen inte längre handla Melatonin från EU-länder som har vettiga priser på medicinen, så nu ska jag helt plötsligt betala ca 350% per tablett för äran att få sova om nätterna.

Fy fan för de inhumana parasiterna som jobbar på Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket. Helt empatilösa och sjuka i huvudet är dem. Är så sjukt trött på detta jävla skitland vi lever i där man inte ens kan få sina grundläggande mänskliga behov att fungera utan att staten kommer och förstör. Läser man recensionerna om TLV ser man att många upplever samma sak. Börjar fan fundera på Sverige är något att bevara vid det här laget, kanske lika bra att vi säljer oss själva till högstbjudande land så detta skitland upphör.

Hur löser jag detta Flashback? Vart köper jag min Melatonin utan att betala hysteriska summor nu?

Köpte senast från en fransk sida, vitasunn? Tror ja den hette. Ish 200kr för 200 tabletter.
Citera
Idag, 12:43
Medlem
Rena rama överförmynderiet vilket undergräver tilltron till myndigheterna.

Obs olagligt att sälja men inte köpa.
Senast redigerad av Intressgruppen Idag kl. 12:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in