2025-08-11, 23:41
Avstängd
Har märkt att Menablattar lyser med sin frånvaro på landets blodbanker.

Med tanke på den invasion av Mena folk som pågår och den enorma press de sätter på sjukvårdssystemet så borde de bidra lite kan man ju tycka. Eller är det de godtrogna naiva svennebananfolket som får dr hela lasset igen??

Jag har då slutat ge blod. Vägrar ge till blattar som förstört vårat land.
Citera
2025-08-11, 23:44
Medlem
SkattefriZons avatar
Vill man ha deras blod?
Känns lite äckligt och smutsigt.
Tycker det är bättre att fler svenskar lämnar blod och att vi skickar hem dom bruna till sina länder.
Citera
2025-08-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun

Med tanke på den invasion av Mena folk som pågår och den enorma press de sätter på sjukvårdssystemet så borde de bidra lite kan man ju tycka. Eller är det de godtrogna naiva svennebananfolket som får dr hela lasset igen??

Synd för då får inte heller svenne banan hjälp av ditt blod!
Citera
2025-08-11, 23:49
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun

Du behöver ju inte ge blod om du inte vill. Men jag har tagit emot blod och är helt svensk. Det var väldigt bra att det fanns blod att få.

Det mesta av det givna blodet går till människor över 65 med kronisk sjukdom. Det är en bråkdel som går till skjutna gängoffer.
Citera
2025-08-11, 23:49
Medlem
Streckkods avatar
Invandrare ger förståss ingenting.

Det gör dom aldrig.
Citera
2025-08-11, 23:54
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Den som inte ger ska inte heller få ta emot tycker jag. Är du döende och inte har gett blod så får du förblöda ihjäl. Undantaget folk som inte kan/bör ge blod av medicinska skäl.
Citera
2025-08-12, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Den som inte ger ska inte heller få ta emot tycker jag. Är du döende och inte har gett blod så får du förblöda ihjäl. Undantaget folk som inte kan/bör ge blod av medicinska skäl.
Det där är ju lite som Är du rökare ska du inte få plats på lungavdelningen eller Ägnar du dig åt extremsporter får du bekosta vården själv.

Tycker att den där inställningen är lite beklämmande då allt man gör som är lagligt, d.v.s rökning, extremsporter eller att underlåta att ge blod inte ska hindra en att få vård precis som alla andra. Varför ska man straffas för att politikerna inte sätter ned foten i saken?

Du kan ju låtsas att det regnar då medan vi fortsätter ge vård till papperslösa för miljardbelopp varje år. Pengar som hade kunnat användas till egna medborgare.
Senast redigerad av ElexirPharma 2025-08-12 kl. 00:31.
Citera
2025-08-12, 00:31
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Skulle aldrig falla mig in att ge blod. Eller donera organ. Jag skiter väl i er. Däremot gläder det mig att jag har rätt att få blod om jag behöver och att ni inte kan göra ett skit åt det. Knyt näven i byxfickan svensson.
Citera
2025-08-12, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det tycker jag är lite extremt, men om det är någon form av brist så ska man iaf hamna sist i kön.

Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Det där är ju lite som Är du rökare ska du inte få plats på lungavdelningen eller Ägnar du dig åt extremsporter får du bekosta vården själv.

Tycker att den där inställningen är lite beklämmande då allt man gör som är lagligt, d.v.s rökning, extremsporter eller att underlåta att ge blod inte ska hindra en att få vård precis som alla andra. Varför ska man straffas för att politikerna inte sätter ned foten i saken?

Du kan ju låtsas att det regnar då medan vi fortsätter ge vård till papperslösa för miljardbelopp varje år. Pengar som hade kunnat användas till egna medborgare.
Nu delar jag ju inte Hugos åsikt i frågan, men jag tycker ändå att det finns en viss skillnad. Att ge vård åt rökare är generellt bara en fråga om pengar. Visst, det går inte att trolla fram pengar men det går att ge vården mer än vi gör idag.

Men när det gäller blod och organ så är det inget vi kan lösa i dagsläget genom att kasta pengar på problemet. För att det ska finnas blod och organ måste folk vara beredda att donera. Så även om jag inte är positivt inställd till att man ska nekas vård så är jag positivt inställd till att man ska hamna längre ner i prioriteringen vid brist.

I synnerhet tycker jag det ska gälla för organ. För att donera organ behöver du en enda gång i ditt liv fylla i ditt samtycke till det. Inget annat behövs. Bloddonation är trots allt en ansträngning.

Men överlag är jag med dig. Vården ska vårda. Inte döma.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-08-12 kl. 00:44.
Citera
2025-08-12, 01:27
Medlem
Airwave92s avatar
Det är ingen som vill ha deras blod.
Citera
2025-08-12, 05:21
Medlem
Merwinnas avatar
Så är det, och eftersom de har delvis andra blodgrupper än vad vi har, så orsakar det brist på blod för andra MENA när dessa kommer in på sjukan.

Det är som med allt annat: MENA-folket har inget "samhällstänk". De bryr sig inte om samhället, grannskapet, världen, naturen, miljön, klimatet, nationen... Det är bara klanen som är viktig. Värdfolket får fixa allt annat åt dem: försörjning, städning av soprum (när de skiter i att sopsortera), blod när de blir skjutna eller ställer till trafikolyckor...
Citera
2025-08-12, 07:23
Avstängd
Sagodjurs avatar
Det kanske bara behövs kampanjer på deras språk. Dom kanske inte förstår annars.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in