2025-08-16, 00:52
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Vad är det som du inte gillar med Kasselstrand?

Har har uppenbarligen svårt att samarbeta med folk som vill bygga upp partiet.
Citera
2025-08-16, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Har har uppenbarligen svårt att samarbeta med folk som vill bygga upp partiet.

En genuin fråga, är du helt säker på att felet ligger hos Kasselstrand? Vad har ens konflikterna handlat om? Makt? Pengar? Ideologi? Jag ser på det här utifrån, så jag är försiktig med att peka finger mot någon när jag själv saknar relevant information som jag inte ens kan vara säker på.
Citera
2025-08-16, 01:02
Medlem
Hahah ær Nyans med i kyrkovalet??? HAHAHAH
Citera
2025-08-16, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun

Nyans är ju inte ens ett uttalat islamistiskt parti utan ett slemmigt "invandrarparti" som påstår sig "stå upp" för alla minoriteter och kränkta invandrare, inklusive kristna och judar. Så nyans vill väl komma in och påskynda förstörelsen och söndringen av svenska kyrkan. Men ärligt talat så kommer de inte ens behövas för det ändamålet då svenska kyrkan gjort detta väldigt bra själva.

Nyans är av detta skäl ett patetiskt och ryggradslöst parti som inte ens vågar stå för vad de är: ett parti för muslimer. Hade de hetat typ islamistpartiet så hade jag åtminstone haft någon form av respekt för dem för då hade de åtminstone stått för vad de är. Av denna anledning saknar nyans existensberättigande, då muslimer lika gärna kan fortsätta att rösta och infiltrera de befintliga riksdagspartierna.

Nyans har för övrigt haft inre konflikter efter senaste riksdagsvalet, så jag tvivlar på att de kommer vara störst utanför riksdagen nästa år. Vet att det här är om kyrkovalet, men ville bara klämma in det på slutet, för det kanske även kommer synas på kyrkovalets resultat.
Citera
2025-08-16, 05:33
Medlem
Landsbygdens avatar
Allmänt konstigt parti som aldrig kommer komma över 1%. Kyrkoval, kan dom säkert lyckas lite här var. Är väl rätt många som inte röstar i det valet.
Afs är ett jävla hopkok.

Kyrkoval kan ändå vara rätt intressant, ur något slags demokratiskt perspektiv. Lite underligt och typ föråldrat, men därför också kanske lite intressant. När kommer Moskeval?
Citera
2025-08-16, 11:34
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Vad är det som du inte gillar med Kasselstrand?

Citat:
En genuin fråga, är du helt säker på att felet ligger hos Kasselstrand? Vad har ens konflikterna handlat om? Makt? Pengar? Ideologi? Jag ser på det här utifrån, så jag är försiktig med att peka finger mot någon när jag själv saknar relevant information som jag inte ens kan vara säker på.

Håller med om det som står skrivet om AfS i den här artikeln.

Därför blev AFS inget alternativ för Sverige https://share.google/FGMKk6a6OBMFlzNFm
Citera
2025-08-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Håller med om det som står skrivet om AfS i den här artikeln.

Därför blev AFS inget alternativ för Sverige https://share.google/FGMKk6a6OBMFlzNFm

Tack för länken. Jag hade faktiskt helt glömt bort Pavel Gamov. Att han togs in med ett sådant stort ansvar för ett medlemsregister var ju helt efterblivet av Kasselstrand. Vet du vad t.ex. Jeff Ahl gör nu för tiden? Något annat parti?
Citera
2025-08-17, 21:34
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Tack för länken. Jag hade faktiskt helt glömt bort Pavel Gamov. Att han togs in med ett sådant stort ansvar för ett medlemsregister var ju helt efterblivet av Kasselstrand. Vet du vad t.ex. Jeff Ahl gör nu för tiden? Något annat parti?

Han håller bla på med den här tankesmedjan.

Om https://share.google/xCG8E458pxsxU2trl
Citera
2025-09-02, 19:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Vad är det AFS ska göra i kyrkan då? Enligt deras egen hemsida så handlar det mest om någon symbolisk markering mot marxism och HBTQ, det är dock ganska svag argumentation (AFS). Efter att ha varit på deras hemsida förstår jag inte varför det är viktigt, annat än som ett sätt att skicka ett fuck you i ansiktet på PK-eliten.

AFS måste nog vara lite mer pedagogiska med exempel på hur det spelar roll att ens rösta i detta val.

Och hur fan skiljer sig Afs från SD i detta då?

SD är emot HBTQ och genus i kyrkan de också.
https://www.sd.se/vallentuna/wp-cont...-final-rev.pdf
Citera
2025-09-07, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag hoppas på att MP eller Nyans vinner kyrkovalet.

Partiet Nyans syns ej i någon av Svenska kyrkan inför valet 2025 publicerad lista över fastställda kandidat- och nomineringsgrupper

Partiet Nyans finns inför 2025 års val till kyrkomötet och stiftsfullmäktige ej listat som någon av de i dessa val deltagande nomineringsgrupperna, tolv till antalet.

Om Partiet Nyans inför årets val låtit anmäla kandidater för val till kyrkofullmäktige i någon församling eller pastorat, då måste detta ha skett under annat namn och beteckning än Partiet Nyans. Under vilken beteckning i så fall?

Röst på Partiet Nyans räknas som ogiltig

Man kan manuellt med kulspets- eller reservoarpenna, överst på en blank valsedel, skriva namn på någon nomineringsgrupp som ej finns med i av kyrkan i vederbörlig ordning innan valet fastställd lista.

Om du väljer en blank valsedel och där skriver Partiet Nyans, då kommer din röst, liksom alla andra röster på nomineringsgrupper som saknas i de innan årets val fastställda grupp- och kandidatförteckningarna, att sorteras under kategorin ogiltiga röster.

I kyrkoval räknas även blankröster som ogiltiga.

Blankröstning och röstning på någon i fastställda listor ej upptagen nomineringsgrupp ger ingen annan effekt än ett ökat antal ogiltiga röster.

I statistiken över valdeltagandet, där kommer båda giltiga och ogiltiga röster att summeras. Det är allt. Genom räkning av ogiltiga röster får man ett högre valdeltagande, men allmänheten får inte veta hur många det var som röstat blankt eller hur många som röstat på var enskild grupp av de nomineringsgrupper som inte sett till att komma med i relevanta listor, de av kyrkan innan valet fastställda grupp- och kandidatförteckningarna.

Partiet Nyans - hemsida

Här hittar du vem du kan rösta på

Fastställda grupp- och kandidatlistor per stift

Kyrkoordning för Svenska kyrkan
Citera
2025-09-07, 06:44
Medlem
Partiet Nyans värnar kristendomen

Partiet Nyans vill, tillsammans med kristna församlingar, ta fram en plan för att bekämpa kristofobi.

Partiet Nyans vill införa egen brottsrubricering för kristofobi.

Partiet Nyans om kristofobi
Citera
2025-09-07, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun

AI bekräftar att Partiet Nyans är med i kyrkovalet - som källa och stöd uppger man Wikipedia

AI förklarar för mig att det hos Wikipedia skall ha funnits ett påstående om att Partiet Nyans skulle finnas med i kyrkovalet som nomineringsgrupp. Men om så verkligen varit fallet så syns det inte längre hos Wikipedia. Man har redaktörer som kan rätta varandra. Det är uppenbart.

AI Overview skriver:

- Ja, partiet Nyans deltar i kyrkovalet, vilket bekräftas av att de är en av de nationellt deltagande nomineringsgrupperna till kyrkomötet.

- Wikipedias artikel om kyrkoval bekräftar att Nyans är en av de nationellt deltagande nomineringsgrupperna till kyrkomötet.

deltar partiet nyans i kyrkovalet?
AI Overview

Nomineringsgrupper i Svenska kyrkan
Wikipedia
Senast redigerad av Knochenbrecher 2025-09-07 kl. 07:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in