Citat:
Dina exempel är skumt gamla, minst 30 år, och att du ältar dem fortfarande säger nog mer om dig än om rättsrötan i Sverige.
Det finns hur mycket som helst som borde stoppas. Jag räknar inte med att vara vid liv om 50 år, men om jag är det så är jag ganska säker på att jag kommer att ha samma åsikter. Jag kommer inte att känna mig nöjd, jag kommer att känna mig lika förtvivlad som jag är idag. Sverige kommer med stor sannolikhet inte att förbättras i de här avseendena. Det krävs en insikt om att något är fel för att ett land ska förändras. Den insikten finns inte i Sverige och har inte funnits, kanske någonsin. IB-affären, Ebbe Carlsson-affären, nuvarande rättsröta med våldtäktsdomar osv. Det fortsätter år efter år med rättsröta efter rättsröta. Det blir aldrig någon grundläggande förändring.
Om 50 år ligger jag i en grav nånstans. Jag kommer att ta med mig allt som finns i mitt huvud (värderingar, åsikter, mm) ner i graven.
Om 50 år ligger jag i en grav nånstans. Jag kommer att ta med mig allt som finns i mitt huvud (värderingar, åsikter, mm) ner i graven.
Vad du måste acceptera är att ingenting kan bli 100%. Man får vara glad om rättsstaten fungerar till 99% eller kanske 90%. Det är ändå bättre än random som är 50%.
Att kräva 100% är omänskligt och typiskt rättshaverister, som har en diagnos som gör att de bara inte kan acceptera världen som den är. Den måste vara EXAKT som de vill annars blir de galna. Det är synd om rättshaverister, och om de bara mått bra så hade de lagt sin kraft på något vettigare t.ex barn eller arbete eller studier.
Googla mindfulness och Stoicism. Filosofier för att lugna ner sin egen hjärna. Grundtesen är att man bara ska gå igång på saker man kan påverka, t.ex sina egna tankar. Inte saker man inte kan påverka, t.ex andras tankar.