Inte enligt mig, enlig DIG SJÄLV 🙄
”Dina teoretiska regler var alltså ett skämt. De fungerar inte i praktiken!!!!!!!!!!!!!!! Lite som att det är förbjudet att gå mot rött men folk gör det hela tiden ändå....”
Då du uppenbart är ett litet troll så blir det här mitt sista inlägg till dig.
Min tidsbank för idioter tog precis slut!
Trevlig helg!
Vad bra forsätt du leva i din bubbla. Och lycka till!
Säg det till den åtalade i ditt exempel:
”Olyckan har sedan dess utretts av Åklagarmyndigheten, då det finns misstanke om arbetsmiljöbrott och grovt vållande till annans död. Även Statens haverikommission har utrett vad som orsakat olyckan.”
Så reglerna såg alltså till att ingen blev åtalad eller är misstänkt för brott enligt dig.
Hoppas du kan läsa iallafall!
Om du läser vad som fastslogs i slutliga utredningen så ansågs det att för mycket ansvar lades på montören. Dvs alla kontroller och allt fint som du gillar var en pappersprodukt enbart för att sådana som du ska kunna skylla på någon annan. Har du gått mot rött någon gång?
Det ställs för låga krav på dessa arbetsmarknadsutbildningar. Drar med stora kammen här, men det är i princip vanligainvandrare som fortfarande lär sig det svenska språket som behöver hjälp med att få en fot in i arbetsmarknaden och muppar av svensk härkomst. Invandrare förstår inte pga språkförbistring och mupparna förstår inte för att det brister på iq fronten. Men en sak har dem gemensamt - man nickar och säger att man förstår när man egentligen inte alls förstår varför eller hur "säkerhetstänket" hänger ihop i sammanhanget. Hur det är på lastbil/buss utbildningar kan jag inte yttra mig om, förhoppningsvis ställsa det högre krav, men inom industri? Det är bedrövligt hur det slussas ut människor som inte skall hantera svets, truck eller annat dylikt.
Edit: rätt mycket dagis över det och det ränner runt en massa för bedrövliga vuxna människor på dessa utbildningar som beter sig som och det vore högstadiet.
Senast redigerad av Rappapotti 2025-08-16 kl. 16:23.
Det ställs för låga krav på dessa arbetsmarknadsutbildningar. Drar med stora kammen här, men det är i princip vanligainvandrare som fortfarande lär sig det svenska språket som behöver hjälp med att få en fot in i arbetsmarknaden och muppar av svensk härkomst. Invandrare förstår inte pga språkförbistring och mupparna förstår inte för att det brister på iq fronten. Men en sak har dem gemensamt - man nickar och säger att man förstår när man egentligen inte alls förstår varför eller hur "säkerhetstänket" hänger ihop i sammanhanget. Hur det är på lastbil/buss utbildningar kan jag inte yttra mig om, förhoppningsvis ställsa det högre krav, men inom industri? Det är bedrövligt hur det slussas ut människor som inte skall hantera svets, truck eller annat dylikt.
Edit: rätt mycket dagis över det och det ränner runt en massa för bedrövliga vuxna människor på dessa utbildningar som beter sig som och det vore högstadiet.
Ja det är komiskt när de är obligatorisk säkerhetsgenomgång på svenska och 70% på ett bygge pratar inte svenska... Allt är bara för att det ska se bra ut.
kan delvis bero på att invandrare inte har nått säkerhets tänk
Sant
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Japp alla regler är bara för att friskriva AG i princip och det är ofta löjliga regler.
Vi kan ta hissolyckan i Sundbyberg som exempel, massor av fina regler... De som hittade på alla dessa teoretiska regler bryter med största sannolikhet själva mot massor av regler som staten infört.
Jag kommer ihåg när Arselberg följde efter nån slags höjdare inom polisen och han bröt mot massor av trafikregler på väg till jobbet.
Citat:
En hiss måste bli besiktad och godkänd för att användas för transport av personer. Ska jag förklara vidare?
Låt mig citera vad jag sade:
Det är bara så att min och din erfarenhet skiljer sig väldigt mycket. Det känns som du är helt världsfrånvänd, jag vet inte hur det gick till men jag kan inte diskutera med någon som lever i en bubbla.
Jag är ett på ett bygge nu och hissen fungerar men den får inte användas. Det kontrolleras dock inte om någon åker med den. Och ja vad gör folk tror du de går 9 våningar eller tar hissen som de inte får använda? Hur många gånger tror du de som sagt att hissen inte får användas har gått förbi den och sett att folk använder den? Varför stänger de då inte av hissen?
Allt handlar bara om att friskriva sig själva.
Och det här är inget litet bygge det kan jag säga.
Citat:
Varför är de värdelösa?
Citat:
Vad bra forsätt du leva i din bubbla. Och lycka till!
Citat:
Ja det är komiskt när de är obligatorisk säkerhetsgenomgång på svenska och 70% på ett bygge pratar inte svenska... Allt är bara för att det ska se bra ut.
Du är en idiot som helt saknar kontakt med verkligheten. Hissolyckan berodde på att en montör glömde dra åt x antal bultar. Kunde ha hänt vem som helst. Verkligheten is a bich! Du är helt säker på att, jo, jag satte dit alla skruvar, men nej. Det är inte arbetsgivarens fel, det ä sånt som händer och sånt som alltid kommer hända. Det får mer utslag inom bygg för skillnaden mellan fix and fake där är oerhört mycket större än om din kontorsstol skruvas fel. Men båda händer.
Skit händer. Inom bygg får det större konsekvenser. Den senaste mediala händelsen är en egenföretagare som ramlade ned från en balkong och dog. Vad ska vi göra då? Ge honom en sanktionsavgift postumt? Tror du han sket i om han skulle komma hem till sina barn på kvällen? Som du antyder att arbetsgivare gör om sina anställda?
Bygg är en bransch för män. Män är sedan födseln beredda på att skit kan hända. Det är därför, historiskt, bara män är i armen. Man dör faktiskt i krig. Kärringar i armen är ett sentida påfund som egentligen inte funkar när det gäller.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!