Citat:
Ursprungligen postat av
Jujuj
För flera år sedan använde jag 5-MeO-DMT. Upplevelsen var formlös sfär. Det var en gudomlig upplevelse, men när jag kom tillbaka till rationellt tänkande så kändes det fel. Jag förstod att i samhället är det fel att använda sådana substanser, olagligt och onormalt. Jag kände en skam att jag använt det för att förenas med gud, att det var fel metod, att jag inte hade ren tillit. Ska jag leva mitt liv tålmodigt med adhd utan att uppleva gud med hjälp av medicin? Känner jag så här för att jag växte upp i en social konstellation med motstånd till droger?
Vet inte om det finns ett entydigt svar, men jag är glad i frågan.
Jag vill också varna dig för att använda 5-MeO-DMT då den är extremt potent och kan lämna dig i ett helvete. Jag vet inte om den traumatiserat mig eller skadat min hjärna så jag inte kan sova. Mina sömnproblem verkar vara genetiskt som jag förstår det.
Jag vill svara på ditt inlägg med en likadan upplevelse jag hade för längesedan.
Jag har testat många droger, nästan bara psykedelsika, men en period på ett par månader experimenterade jag med amfetamin och av någon anledning så var det den drogen som tog mig närmst gud, kanske för att vi alla och allt är gud och det enda som håller oss tillbaka är våra egon samt känslan av att vi inte har något "där uppe" att göra som vanliga dödliga. Den sistnämnda känslan kan ha slagits bort av det överdrivna självförtroendet amfetamin ger en. Iallafall, det var det vackraste jag upplev och jag hoppas att himlen ser ut precis som den visionen jag fick där och då, det var en bra upplevelse med andra ord.
Morgonen därpå
Jag hade inte sovit en sekund, jag började känna mig otroligt sjuk, men det var inte något virus, hur dumt de än må låta för vissa så kan jag bara likna det med att min själ hade genom denna amfetamin upplevelse tagit ett lån, det var en synd att ta sig dit på kemisk väg. Till skillnad från en baksmälla så gick inte detta över efter en dag och det gick till och med åratal utan att jag återhämtade mig från denna skuld. Jag började såklart fundera på om denna börda skulle följa med mig in i nästa liv och insåg att jag behöver dedikera mitt liv åt att betala tillbaka så fort som möjligt för att slippa dras med detta. Och jag tackar gud att efter 3 år så var jag tillbaka till nivån jag var på innan upplevelsen +erfarenheten av att man kan läka sig själv som jag "utan att vara girig" vill fortsätta applicera varje dag för att fortsätta i samma riktning långt över var jag startade.
Så för mig låter det som att du precis som mig tog ett lån av gud, de goda nyheterna till dig från mig som tror att vi existerar i all evighet i någon from är att du så småningom till 100% återhämtar dig