2026-03-20, 17:04
  #13
Avslutad
5-MeO ska gå att använda för meditation men tycks vara stört omöjligt att köpa. Var lyckas ni få tag på det?

Och för att förtydliga mitt inlägg i förhållande till regel 1.09: 5-MeO är inte narkotikaklassat.
Citera
2026-03-21, 17:13
  #14
Medlem
Hur då bra för meditation? Du förstår inte vad du ger dig in på!
__________________
Senast redigerad av Jujuj 2026-03-21 kl. 17:51.
Citera
2026-03-21, 19:43
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
5-MeO ska gå att använda för meditation men tycks vara stört omöjligt att köpa. Var lyckas ni få tag på det?

Och för att förtydliga mitt inlägg i förhållande till regel 1.09: 5-MeO är inte narkotikaklassat.

Det finns ”retreatplatser” i Spanien bland annat, där är det också lagligt. Om du väljer att göra det så skulle jag rekommendera att försöka hitta någon som vet vad hen gör och som kan vägleda dig. Ändå vill jag att du är försiktig, trots vägledning så kan det gå fel. Och om det går bra kan det komma svårigheter efteråt. Jag tror faktiskt det snarare är en naturlig konsekvens att det kommer svårigheter oavsett. Läs om insiktstadier: ”Själens dunkla natt” osv. Finns ett forum som heter ”dharmaoverground” med många kunniga på området.

Alternativt så kan du börja med en minimal dos: Max 1 mg och prova dig fram försiktigt, vänta länge innan du gör det igen, dagar, veckor, kanske månader. Svårt att säga. Observera dig själv och se hur du påverkas av det också långt efter du använt det.
__________________
Senast redigerad av Jujuj 2026-03-21 kl. 20:14.
Citera
2026-03-22, 12:02
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jujuj
För flera år sedan använde jag 5-MeO-DMT. Upplevelsen var formlös sfär. Det var en gudomlig upplevelse, men när jag kom tillbaka till rationellt tänkande så kändes det fel. Jag förstod att i samhället är det fel att använda sådana substanser, olagligt och onormalt. Jag kände en skam att jag använt det för att förenas med gud, att det var fel metod, att jag inte hade ren tillit. Ska jag leva mitt liv tålmodigt med adhd utan att uppleva gud med hjälp av medicin? Känner jag så här för att jag växte upp i en social konstellation med motstånd till droger?

Vet inte om det finns ett entydigt svar, men jag är glad i frågan.

Jag vill också varna dig för att använda 5-MeO-DMT då den är extremt potent och kan lämna dig i ett helvete. Jag vet inte om den traumatiserat mig eller skadat min hjärna så jag inte kan sova. Mina sömnproblem verkar vara genetiskt som jag förstår det.

Jag vill svara på ditt inlägg med en likadan upplevelse jag hade för längesedan.
Jag har testat många droger, nästan bara psykedelsika, men en period på ett par månader experimenterade jag med amfetamin och av någon anledning så var det den drogen som tog mig närmst gud, kanske för att vi alla och allt är gud och det enda som håller oss tillbaka är våra egon samt känslan av att vi inte har något "där uppe" att göra som vanliga dödliga. Den sistnämnda känslan kan ha slagits bort av det överdrivna självförtroendet amfetamin ger en. Iallafall, det var det vackraste jag upplev och jag hoppas att himlen ser ut precis som den visionen jag fick där och då, det var en bra upplevelse med andra ord.

Morgonen därpå
Jag hade inte sovit en sekund, jag började känna mig otroligt sjuk, men det var inte något virus, hur dumt de än må låta för vissa så kan jag bara likna det med att min själ hade genom denna amfetamin upplevelse tagit ett lån, det var en synd att ta sig dit på kemisk väg. Till skillnad från en baksmälla så gick inte detta över efter en dag och det gick till och med åratal utan att jag återhämtade mig från denna skuld. Jag började såklart fundera på om denna börda skulle följa med mig in i nästa liv och insåg att jag behöver dedikera mitt liv åt att betala tillbaka så fort som möjligt för att slippa dras med detta. Och jag tackar gud att efter 3 år så var jag tillbaka till nivån jag var på innan upplevelsen +erfarenheten av att man kan läka sig själv som jag "utan att vara girig" vill fortsätta applicera varje dag för att fortsätta i samma riktning långt över var jag startade.

Så för mig låter det som att du precis som mig tog ett lån av gud, de goda nyheterna till dig från mig som tror att vi existerar i all evighet i någon from är att du så småningom till 100% återhämtar dig
Citera
2026-03-22, 14:22
  #17
Medlem
Intressant 🙏 Det verkar som allt i världen är fel väg, bara gud är rätt väg, eller för att bli av med, också det; ibland religiösa hindret, så kan jag inte nämna det. Gud vet alltid mer än mig, ingenting, går inte att greppa.
Citera
2026-03-28, 09:45
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
5-MeO ska gå att använda för meditation men tycks vara stört omöjligt att köpa. Var lyckas ni få tag på det?

Och för att förtydliga mitt inlägg i förhållande till regel 1.09: 5-MeO är inte narkotikaklassat.

Har sett syntetiskt och naturligt från paddan på darknet.
Citera
2026-04-20, 13:18
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Boss-Man
Jag vill svara på ditt inlägg med en likadan upplevelse jag hade för längesedan.
Jag har testat många droger, nästan bara psykedelsika, men en period på ett par månader experimenterade jag med amfetamin och av någon anledning så var det den drogen som tog mig närmst gud, kanske för att vi alla och allt är gud och det enda som håller oss tillbaka är våra egon samt känslan av att vi inte har något "där uppe" att göra som vanliga dödliga. Den sistnämnda känslan kan ha slagits bort av det överdrivna självförtroendet amfetamin ger en. Iallafall, det var det vackraste jag upplev och jag hoppas att himlen ser ut precis som den visionen jag fick där och då, det var en bra upplevelse med andra ord.

Morgonen därpå
Jag hade inte sovit en sekund, jag började känna mig otroligt sjuk, men det var inte något virus, hur dumt de än må låta för vissa så kan jag bara likna det med att min själ hade genom denna amfetamin upplevelse tagit ett lån, det var en synd att ta sig dit på kemisk väg. Till skillnad från en baksmälla så gick inte detta över efter en dag och det gick till och med åratal utan att jag återhämtade mig från denna skuld. Jag började såklart fundera på om denna börda skulle följa med mig in i nästa liv och insåg att jag behöver dedikera mitt liv åt att betala tillbaka så fort som möjligt för att slippa dras med detta. Och jag tackar gud att efter 3 år så var jag tillbaka till nivån jag var på innan upplevelsen +erfarenheten av att man kan läka sig själv som jag "utan att vara girig" vill fortsätta applicera varje dag för att fortsätta i samma riktning långt över var jag startade.

Så för mig låter det som att du precis som mig tog ett lån av gud, de goda nyheterna till dig från mig som tror att vi existerar i all evighet i någon from är att du så småningom till 100% återhämtar dig

Måste ha varit något annat i ditt "amfetamin" om du kände sådana saker. Mest troligen metamfetamin. Vanligt amfetamin är rätt svagt och gör dig mindre spirituell, mer ego & mekaniskt robotlik om något. Det är lite av en motpol till psykedelierna egentligen. Meta är mer serotonergt och kan därav ha empatogena egenskaper. Meta är dock så pass toxiskt för kroppen och hjärnan så det bör undvikas helt.
Det är inte ovanligt att få meta av det som säljs som amfetamin i Sverige, åtminstone utblandat med det. Avråder från amfetamin, meta och kokain överlag, inte värt det. I vanliga fall är det "djävulen" man kommer närmre på sådant, i vissa länder har våldsamma psykoser av stimulantia(som involverat grovt våld, mord och hot mot oskyldiga samt sin familj) drabbat samhället så mycket att man fått lägga mycket större resurser på det. Tro inte ett dugg på att det är säkert för dig bara för läkemedelsindustrin mer än gärna förgiftar barn och ungdomar med det, läkemedelsindustrin gjorde folk beroende av oxycontin medvetet och hävdade att det inte var beroendeframkallande, "safe and effective" i vanlig ordning. Nazisterna under Hitler tog amfetamin. Hade dom tagit psykedelier istället så kanske historia hade sett helt annorlunda ut.
__________________
Senast redigerad av R0b0t 2026-04-20 kl. 13:21.
Citera
2026-04-21, 21:07
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Måste ha varit något annat i ditt "amfetamin" om du kände sådana saker. Mest troligen metamfetamin. Vanligt amfetamin är rätt svagt och gör dig mindre spirituell, mer ego & mekaniskt robotlik om något. Det är lite av en motpol till psykedelierna egentligen. Meta är mer serotonergt och kan därav ha empatogena egenskaper. Meta är dock så pass toxiskt för kroppen och hjärnan så det bör undvikas helt.
Det är inte ovanligt att få meta av det som säljs som amfetamin i Sverige, åtminstone utblandat med det. Avråder från amfetamin, meta och kokain överlag, inte värt det. I vanliga fall är det "djävulen" man kommer närmre på sådant, i vissa länder har våldsamma psykoser av stimulantia(som involverat grovt våld, mord och hot mot oskyldiga samt sin familj) drabbat samhället så mycket att man fått lägga mycket större resurser på det. Tro inte ett dugg på att det är säkert för dig bara för läkemedelsindustrin mer än gärna förgiftar barn och ungdomar med det, läkemedelsindustrin gjorde folk beroende av oxycontin medvetet och hävdade att det inte var beroendeframkallande, "safe and effective" i vanlig ordning. Nazisterna under Hitler tog amfetamin. Hade dom tagit psykedelier istället så kanske historia hade sett helt annorlunda ut.

Jag hör dig och det var ingen spirituel upplevelse för mig. Jag blev typ robotisk, besatt, känslokall så antagligen inte meta då utan vanligt amfetamin. Och som jag sa så tog det mig 3 år att återhämta mig och att förstå att jag betalt tillbaka "skulden till gud" och slapp att leva som Golum resten av livet. Så bakslaget var inte att leka med me andra ord. Men i typ 1 sekund såg jag ändå något som jag tyckte var himmelskt och jag har jobbat mot den visionen ända sen dess, och jag kan säga att jag rör mig närmre
Citera
2026-06-04, 22:30
  #21
Medlem
Jag känner att jag vill uppdatera här. 5-MeO-DMT är ett så svårt ämne!!! Ta inte mina ord för sanning, observera dig själv.

För att ge perspektiv; Gud har manifesterat på många olika sätt; Jesus och genom många andra människor, genom mig och genom dig? Men det sker på så många olika nivåer av egolöshet (Gud). Gud kommer också genom växter, genom en molekyl i oss organiska varelser verkar det som. DMT och 5-MeO-DMT förekommer i våra kroppar. Så varför är det fel? Jag tror det var min reaktion efteråt, att det var fel att uppleva Gud genom 5-MeO-DMT. Jag visste inte vad jag gjorde, Gud är att inte veta. Att tänka att man gjort fel, att man syndat tror jag är djupt rotat i människor. Det är lätt att tänka negativt, rädsla är negativitet. Det är inget fel på mig, inte på någon.
Citera
2026-06-15, 20:39
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jujuj

Alternativt så kan du börja med en minimal dos: Max 1 mg och prova dig fram försiktigt, vänta länge innan du gör det igen, dagar, veckor, kanske månader. Svårt att säga. Observera dig själv och se hur du påverkas av det också långt efter du använt det.
Förlåt mig för mitt tidigare svar. Att prova sig fram försiktigt behöver inte alls vara lättare, då små doser kan lämna dig i ett stadie av osäkerhet, där du inte kommer igenom hela vägen. Det kanske inte är mer än att du blir rädd. Jag rökte ca 3mg en gång och hamnade i ett stadie av rädsla. De gångerna det gick smidigt för mig var när jag tog det rektalt 15 mg och vid senare tillfälle 20mg. Doserna är olika beroende på om man röker eller tar rektalt. 5-MeO-DMT är ett mycket svårt ämne! Men kan också tyckas löjligt lätt för dem som det går smidigt för.

Jag lyssnar nu på Martin Ball på youtube, han förklarar mycket bra: 5-MeO-DMT | RISKS & REWARDS PT 1 | Dr. Martin Ball
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in