2025-08-09, 20:36
Medlem
Hej! Igår var jag på ett rave på Långholmen där jag hade på mig hacsh, min kompis försökte polisanmäla sin stulna plånbok men det slutade med att poliserna sökte igenom oss. Jag hade ca 1g hasch på mig samt en snusdosa med ett meck i.

När poliserna hittade det frågade dem om mitt person nummer och frågade om jag var dömd för något innan, vilket jag inte är.

Efter några minuter så sa poliserna att jag skulle lämna platsen och aldrig komma tillbaka. Dom gav tillomed tillbaka min dosa med meck. Dom sa aldrig något om att dem skulle göra en polisanmälan. Men jag undrar om jag ändå kommer behöva gå till rättegång osv bara att dom aldrig sa det.

Dom tog påsen med 1g men lämnade dosan fylld med hasch.

Ni som blivit dömda, brukar dom läsa upp era rättigheter osv i en sån här situation?
2025-08-09, 20:39
Medlem
Grattis till dig som klarade dig och slapp din giftiga engramsbit. Nu blev det snuten som fick röka den istället.

Nej, du har inte torskat. Du har inte ens legitimerat dig, så dom vet inte ens vem dom snodde haschet av.
2025-08-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Grattis till dig som klarade dig och slapp din giftiga engramsbit. Nu blev det snuten som fick röka den istället.

Nej, du har inte torskat. Du har inte ens legitimerat dig, så dom vet inte ens vem dom snodde haschet av.

Jag sa ju dock mitt person nummer, visade aldrig legg dock, de frågade dem aldrig om
2025-08-09, 20:45
Medlem
Måste i så fall vara första gången i Sveriges historia som poliser struntar i att lagföra någon för något sånt här, polisen älskar nämligen att jaga och straffa småbrukare
2025-08-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shafty
Jag sa ju dock mitt person nummer, visade aldrig legg dock, de frågade dem aldrig om

Men för att kunna skicka ett föreläggande hade dom behövt anteckna lite detaljer åtminstone. Du hade fått svara på några flera frågor och så vidare. Dom hade väl större bovar att jaga, eller nåt.

EDIT: Ett gram fuskhasch kanske inte var så mycket att bråka om, i sammanhanget?
2025-08-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orkarintelangre55
Måste i så fall vara första gången i Sveriges historia som poliser struntar i att lagföra någon för något sånt här, polisen älskar nämligen att jaga och straffa småbrukare

Nejdå, det händer och har gjort så i säkert tjugo års tid, åtminstone runt storstäderna.
Däremot så kan dom såklart vara petiga när dom känner för det. Allt beror väl gissningsvis på situationen och om dom tycker småfisken är värd att lägga tid på, vid den aktuella tidpunkten?
2025-08-09, 21:08
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Det enda rätta är ju att gå till polisen och anmäl dig själv.
2025-08-09, 21:10
Medlem
låter som du klarat dig! snacka om att ha flyt
2025-08-09, 21:14
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shafty

Varför i hela friden uppgav du ditt personnummer… jag hoppas verkligen att du inte gav ditt riktiga.

Du har inte torskat, men du lär ju absolut ha något som syns om de skulle kolla upp de (om de antecknade ner personnumret och du gav ditt riktiga), så nästa gång, ber dom inte om ett fysiskt ID, ge dom ett falskt nummer istället.

Sen undrar jag även varför ni blev sökta och godkände de när det är ni som anmäler ett brott?
2025-08-09, 21:25
Medlem
Citat:

Var inte så säker! ^^

Kan berätta att när jag tillsammans med en större huliganfirma åkte ner till Helsingborg för att titta på fotboll, så var det givetvis stök och krök kvällen innan nere på stan i.o.m Helsingborgs festivalen.

Flera av våra lite äldre förmågor fick åka till arresten i Ängelholm efter lite bråk.

Minst 2 av dessa herrar fick tillbaka sina Amsterdam kuvert med kokain.

Om polisen missat vad det är för något eller inte brydde sig låter jag dock vara osagt!

Men detta är sanning, jag åkte till och släpptes samtidigt, från samma arrest!
Jag såg det alltså med egna ögon!

Lite övrig kuriosa från samma resa:
Jag sålde två burkar Falcon till Markoolios manager, 100 kr st haha!
Många artister från festivalen bodde på nämligen på samma hotell.
Sean Banan t.e.x, haha jävlar vad livrädd han såg ut när vi, ett 15 tal huliganer i lobbyn frågade om han skulle med ut o röka en feting! " neey takk bruuuuuush"
2025-08-09, 21:32
Medlem
Onanikrems avatar
Du är grön, de ides inte göra anmälan. Ta det som ett tecken från ovan och sluta knarka...
2025-08-09, 23:14
Medlem
smickras avatar
Citat:

Med all rätt. Fortsätter de i den här takten har vi snart inga sprängningar eller skjutningar längre.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in