2025-08-09, 19:38
Avslutad
( Jag tror detta är rätt forum. Snälla, deleta inte, utan flytta tråden till rätt ställe, om detta är fel.)

Är svenskar bra människor?
Tycker svenskar verkligen om varann?
Jag är från Sverige (dock inte etnisk svensk) och tycker de flesta svenskar är kalla, otrevliga, trista, tråkiga, dömande, sarkastiska, elaka och sårande. Speciellt här på Flashback.
Och svenskar mobbar mycket, plus snackar skit bakom ryggen.

Svenska folket är ju inget jag direkt saknar på utlandssemestern och jag skuttar ju inte av glädje direkt när det är dags att återvända.

De flesta svenskar är grymma på att studera, jobba och betala skatt, dock.
Men ändå bajs som personer.
Och JÄTTEMÅNGA svenskar röstar på partier som låter kriminella härja fritt, vilket är motsägelsefullt eftersom svensken är konflikträdd. Då borde man vilja ha packet bakom lås och bom.

Har jag fel? Och berätta gärna, ni etniska svenskar, trivs ni i varandras sällskap och närvaro?
Citera
2025-08-09, 19:47
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Jag har alltid haft en tät liten sällskapskrets, där vi haft väldigt mycket skoj. Det du skriver stämmer kanske på vissa men är inte min erfarenhet. Exvis kan svenskar skoja om det mesta utan att personen blir kränkt och ska kniva en eller random personer på Ikano.

Problemet jag har med svenskar är att extremt många är helt hopplösa såssar, älskar skatteslaveriet och gör inte du det så är det ett stort problem... samt som du skriver, alltid röstar för efterblivna ideologier som skapar enorma problem för alla i Sverige.

Men så är de också förmodligen det mest hjärntvättade folket i hela världen efter nordkorea, från dagis till graven, samt de finansierar gladeligen enorma mängder självskadande propaganda utan att klaga.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2025-08-09 kl. 19:51.
Citera
2025-08-09, 19:48
Medlem
Bone Collectors avatar
Hur människor är på internet, speglar inte hur människorna är annars.

Hur svenskar är på Flashback, speglar inte hur svenskarna är annars.

Är du helt säker på att andra folkslag inte "snackar skit bakom ryggen"? Min erfarenhet säger nämligen mig någonting annat.

Vi svenskar är generellt mer reserverade, och det är inte någonting negativt.
Jag själv föredrar reserverade personer framför utåtagerande uppmärksamhetssökande personer.
Citera
2025-08-09, 19:49
Medlem
FarliKorvs avatar
Svenska är väldigt bra människor!
Citera
2025-08-09, 19:49
Medlem
Det du tycker om svenskar är färgat av att du inte är svensk, men som svar på din fråga så är vi just bra och bäst i världen!
Citera
2025-08-09, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Det du tycker om svenskar är färgat av att du inte är svensk, men som svar på din fråga så är vi just bra och bäst i världen!

Trots er otrevlighet, spydighet och näsvishet?
Citera
2025-08-09, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Hur människor är på internet, speglar inte hur människorna är annars.

Hur svenskar är på Flashback, speglar inte hur svenskarna är annars.

Är du helt säker på att andra folkslag inte "snackar skit bakom ryggen"? Min erfarenhet säger nämligen mig någonting annat.

Vi svenskar är generellt mer reserverade, och det är inte någonting negativt.
Jag själv föredrar reserverade personer framför utåtagerande uppmärksamhetssökande personer.

Jo men om nu svenskar är världsbäst, varför beter svenskar sig som skit?
Citera
2025-08-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Trots er otrevlighet, spydighet och näsvishet?
Endast självupplevd upplevelse, frågan är mera hur har betet dig?
Citera
2025-08-09, 19:57
Bannlyst
Bäst världen. Absoluta peaken på evolutionen. Därför skall inte invandrare vara här.

Vi är bäst, jag skojar inte. Alla andra folk är avundsjuka på Sverige.
Citera
2025-08-09, 19:58
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Vi behöver inte vara världsbäst för att vara "bra". Allting är relativt.

Jag kan nämna 100 andra folkslag som är "sämre" på alla tänkbara sätt och vis.
Citera
2025-08-09, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Jag har alltid haft en tät liten sällskapskrets, där vi haft väldigt mycket skoj. Det du skriver stämmer kanske på vissa men är inte min erfarenhet. Exvis kan svenskar skoja om det mesta utan att personen blir kränkt och ska kniva en eller random personer på Ikano.

Problemet jag har med svenskar är att extremt många är helt hopplösa såssar, älskar skatteslaveriet och gör inte du det så är det ett stort problem... samt som du skriver, alltid röstar för efterblivna ideologier som skapar enorma problem för alla i Sverige.

Men så är de också förmodligen det mest hjärntvättade folket i hela världen efter nordkorea, från dagis till graven, samt de finansierar gladeligen enorma mängder självskadande propaganda utan att klaga.

Okej så du hänger inte med allt och alla, utan bara med vissa bestämda.
Tryggast så. Helt förståeligt.

Socialdemokraterna: 35,0 procent ± 1,3 procentenheter
Moderaterna: 19,8 procent ± 1,1 procentenheter
Sverigedemokraterna: 19,5 procent ± 1,0 procentenheter
Vänsterpartiet: 8,2 procent ± 0,8 procentenheter
Miljöpartiet: 5,2 procent ± 0,6 procentenheter
Centerpartiet: 4,5 procent ± 0,6 procentenheter
Liberalerna: 3,2 procent ± 0,5 procentenheter
Kristdemokraterna: 2,8 procent ± 0,5 procentenheter
Övriga partier: 1,8 procent ± 0,4 procentenheter

Suck...............
Citera
2025-08-09, 20:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Skit skall skit ha! Hur har du själv betett dig?

Jag beter mig inte illa mot utlänningar om de inte beter sig som skit, då beter jag mig så tillbaka.

Annars är jag tystlåten, innovativ, umgås med de mina och gör inte mycket väsen av mig alls.
finns bra utlänningar, känner några sedan långt tillbaka, men jag behöver liksom inga nya kompisar!
Skriker du, lever om, slåss då är du totalt jävla idiot i mina ögon resten av livet. finns liksom ingen reverse från det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in