2025-08-09, 13:50
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Var till Ica och skulle köpa lite mat, på utsidan vid en papperskorg som tillhör butiken sitter en lapp med förtal mot en person som driver en firma, som ni vet kan inte företag utsattas för förtal, men denna lapp pekade ut ägaren som privatperson.

Då ICA låter lappen sitta kvar, kan jag då anmäla ICA eller mer ICA-handlaren för detta?

Jag vet inte vem som ligger bakom lappen eller vem som pekas ut, men inte svårt att hitta då bara är att gå in på allabolag och kolla, eller måste personen som utsatts anmäla?
Citera
2025-08-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Var till Ica och skulle köpa lite mat, på utsidan vid en papperskorg som tillhör butiken sitter en lapp med förtal mot en person som driver en firma, som ni vet kan inte företag utsattas för förtal, men denna lapp pekade ut ägaren som privatperson.

Då ICA låter lappen sitta kvar, kan jag då anmäla ICA eller mer ICA-handlaren för detta?

Jag vet inte vem som ligger bakom lappen eller vem som pekas ut, men inte svårt att hitta då bara är att gå in på allabolag och kolla, eller måste personen som utsatts anmäla?

Anmäla Ica-handlaren går väl bra men att du skulle få någon framgång med det tror jag inte på!
Citera
2025-08-09, 13:55
Medlem
Airwave92s avatar
Ja gå du och anmäl dom för en lapp. Kommer gå jävligt bra.
Citera
2025-08-09, 13:55
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Är det ICA som satt den där?
Citera
2025-08-09, 13:56
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Anmäla Ica-handlaren går väl bra men att du skulle få någon framgång med det tror jag inte på!

Varför inte? Handlaren blir ju delaktig i förtalet då man upplåter sin egendom åt detta brott. Denna sattes upp i skydd av mörker under natten och satt kvar senast mitt på dagen idag. Butiken öppnar redan 7.
Citera
2025-08-09, 13:57
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Är det ICA som satt den där?

Det tror jag inte, men dom låter den sitta kvar. Skulle jag spreja ett stor hakkors på deras entré så hade dom ju försökt dölja det innan någon saneringsfirma kommer.
Citera
2025-08-09, 14:00
Medlem
Citat:
Det tror jag inte, men dom låter den sitta kvar. Skulle jag spreja ett stor hakkors på deras entré så hade dom ju försökt dölja det innan någon saneringsfirma kommer.
Att "låta lappen sitta kvar" är inte brottsligt.
Citera
2025-08-09, 14:04
Medlem
Onanikrems avatar
Hur vet du det är ICA butiken som satt dit lappen? Inte ens om det var en bild på Arga snattaren med WANTED över är det säkert det är de som att dit den?

NMR eller några pajsare satte ju upp affischer och hintade RFSL. Lagom till Pride.
Anmäl du... Arkiv X nästa..
Citera
2025-08-09, 14:16
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hur vet du det är ICA butiken som satt dit lappen? Inte ens om det var en bild på Arga snattaren med WANTED över är det säkert det är de som att dit den?

NMR eller några pajsare satte ju upp affischer och hintade RFSL. Lagom till Pride.
Anmäl du... Arkiv X nästa..

Det sa jag inte. Jag sa att lappen sitter på Icas egendom. Men sprejar jag ett hakkors på din bil och du åker runt med den åker du på HMF.
Citera
2025-08-09, 14:16
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Du vet alltså inte om någon anställd på ICA-butiken överhuvudtaget sett lappen.
Gör både den som utpekas och ICA-butiken en tjänst genom att plocka ner lappen och lämna den till ICA-handlaren. Denne kan ju knappast ha något intresse av att lappen sitter där, enär den kan ge butiken dåligt rykte.
Såvida den som utpekas inte sedan tidigare fått grövre trakasserier mot sig, leder antagligen en polisanmälan ingenstans.
Citera
2025-08-09, 14:17
Avslutad
Riv ned skiten bara, ingen kommer att kunna bli åtalad ändå i avsaknad av bevis.
Citera
2025-08-09, 14:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det sa jag inte. Jag sa att lappen sitter på Icas egendom. Men sprejar jag ett hakkors på din bil och du åker runt med den åker du på HMF.
Beror på... måste ju kunna åka till ICA och handla, tror inte jag skulle åka dit första veckan i alla fall... Normala människor vill inte ha hakors sprayade på sin bil, men är ändå nödgade att använda fordonet om någon pajas varit framme.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in