2025-08-09, 12:19
Medlem
Hej,
Behöver kreditkort till några på företaget.
Använder Eurocard idag, men tröttnat eftersom de har föråldrad administration med snigelpost etc.
Vår bank SEB är likadana. Skicka in kortansökan på papper m.m. Vägrar hålla på med sånt.

Har ni tips på nån modern bank med vettiga kreditkort? Avanza/Nordnet erbjuder inte, men tänker nåt i den stilen.
Citera
2025-08-09, 16:21
Medlem
Adelsdams avatar
Kolla med Länsförsäkringar.
Citera
2025-08-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Kolla med Länsförsäkringar.

Tack, ska göra det.

Tänker mig en tjänst med en app där man kan scanna kvittona, sen skicka dom smidigt till ekonomiavdelningen etc.
Hojta gärna i fall någon har ett bra tips.
Citera
2025-08-11, 11:05
Bannlyst
Testa Lunar eller Revolut, smidigare ansökan och slipper papperstrassel
Citat:
Ursprungligen postat av EnUnderbarDag
Hej,
Behöver kreditkort till några på företaget.
Använder Eurocard idag, men tröttnat eftersom de har föråldrad administration med snigelpost etc.
Vår bank SEB är likadana. Skicka in kortansökan på papper m.m. Vägrar hålla på med sånt.

Har ni tips på nån modern bank med vettiga kreditkort? Avanza/Nordnet erbjuder inte, men tänker nåt i den stilen.
Citera
2025-08-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxxamiginte
Testa Lunar eller Revolut, smidigare ansökan och slipper papperstrassel

Låter som bra förslag. Tack!
Citera
2025-08-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUnderbarDag
Tänker mig en tjänst med en app där man kan scanna kvittona, sen skicka dom smidigt till ekonomiavdelningen etc.
Hojta gärna i fall någon har ett bra tips.

Qred har kort utan avgift och en app där man fotar o lägger in kvitton som sedan man får redovisat i en excelfil.
Citera
2025-08-13, 22:35
Medlem
Länsförsäkringar är olika bra i olika län. Välj noga. Vill säga att i mitt län har de gått från bra till riktigt usel till övernitisk tolkning av regler mm. Du är trött på papper. Vänta tills du måste komma in för att fylla i papperna. Några år senare kan dom inte hitta dom och du behöver komma in igen.
Kundkännedomsenkäter och frågor vid varje kontakt. Även om du gjorde en för tre veckor sedan.
Är nöjd med Skandiabanken nu. Skulle jag byta eller lägga till nu så funderar jag på Northmill bank.
Citera
2025-08-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Qred har kort utan avgift och en app där man fotar o lägger in kvitton som sedan man får redovisat i en excelfil.

Intressant, ska kika. Tack!
Citera
2025-08-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTigris
Länsförsäkringar är olika bra i olika län. Välj noga. Vill säga att i mitt län har de gått från bra till riktigt usel till övernitisk tolkning av regler mm. Du är trött på papper. Vänta tills du måste komma in för att fylla i papperna. Några år senare kan dom inte hitta dom och du behöver komma in igen.
Kundkännedomsenkäter och frågor vid varje kontakt. Även om du gjorde en för tre veckor sedan.
Är nöjd med Skandiabanken nu. Skulle jag byta eller lägga till nu så funderar jag på Northmill bank.

Ah fyfasen, det där låter som en mardröm. Så ska man skicka vidimerad kopia på legitimation per post och annat trams, när Bank-ID funnits i typ 15 år...

Alla boomerbolag, som alla storbanker är värdelösa. Vill jobba med något hyfsat nytt bolag som ligger i framkant av tekniken, så administrationen underlättas
Citera
2025-08-20, 13:19
Medlem
MrWins avatar
Fortnox
https://www.fortnox.se/produkt/fortnox-foretagskort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem