2025-08-09, 10:29
Medlem
Psykadeliskquentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Jag förstår de som gör det och tycker inte det är fel med tanke på priserna. Men jag stjäl inte om jag inte är tvärsäker på att jag inte åker fast. Skulle heller inte höja ögonbrynen om någon sa sig vara dömd för stöld. Det är ett skitbrott och polisen borde inte lägga en minut på att läsa dyra priser åt ockerföretag som Ica Maxi och Coop. De båda företagen är bedragare själva och vill att vi ska betala för dem.

Ica maxi 2022, vinst 190 miljoner och 2024 vinst 2 miljarder. Smör är dyrt för att det kommer från Donbas och Luhansk eller?

Stjäl så mycket du kan och skit i alla moralbögar som stoltserar med att de "gör rätt" när Ica Maxi skrattar åt dessa idioter.

Jag köper kött från en gårdsbutik och när jag steker köttet så är det 0 % vatten. Köper jag kött från Ica Maxi så är det minst 1 deciliter av köttet som är vatten. De blandar in vatten för att själva FUSKA. Ica Maxi är bedragare.

Exakt. Matjättarna e parasiter
Citera
2025-08-09, 10:30
Medlem
Psykadeliskquentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Och att stjäla drar ju självklart ner priserna i butiken...

Ica,willys,coop kommer höja priserna ändå. Och det är skillnad på snatteri o stöld. Stöld är inte ok, men de snattar från oss då kan man lika gärna snatta tbx. Mer än rätt
Citera
2025-08-09, 10:43
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Det är klart man måste stjäla. Tycker du själv 60kr för smör är rimligt?
Du tjänar för dåligt. Byt jobb, om du har något.
Citera
2025-08-09, 10:45
Medlem
Airwave92s avatar
Vad säger du om du åker fast då?
Citera
2025-08-09, 10:48
Medlem
glockenreins avatar
Har snattat några gånger tidigare men gör inte det längre för är inte värt det att åka fast. Svårare att få jobb och sånt om man åker fast.
Citera
2025-08-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Vad får dig att tro att svenska livsmedel kostar mer att producera?

Kan du bevisa det motsatta? Att dom är billigare att producera alltså?
Citera
2025-08-09, 10:55
TS; Man ska inte stjäla!

Citera
2025-08-09, 11:02
Medlem
Citat:
Låt säga att jag köper matvaror för 500 spänn. Då självskannar jag alltid ungefär 450kr av dessa och skippar att betala sista två varorna. Det för att butiken ska gå med förlust på mig i stället för att profitera av mig.

Gör ni liknande eller stjäl ni för högre procentuell del?

Nej jag stjäl aldrig & tycker inte att det är ok!
Citera
2025-08-09, 11:17
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Intressant. Hur kom du fram till att 10% är en lagom nivå?

Själv har jag tänkt börja stjäla när regeringens sänkta a-kassa drabbar mig. Då är det moraliskt försvarbart.

Är det inte bättre att du skaffar dig ett jobb och slipper gå på A-kassa och måste sno saker i butiken?
Är det därför du är råsosse så du ska få högre bidrag bara?

Skulle aldrig stjäla. Har missat att scanna någon gång och mådde dåligt när jag dessutom fick kontroll. Löste sig då summan var liten och det rättades till på kvittot.
Citera
2025-08-09, 11:25
Medlem
Citat:
Låt säga att jag köper matvaror för 500 spänn. Då självskannar jag alltid ungefär 450kr av dessa och skippar att betala sista två varorna. Det för att butiken ska gå med förlust på mig i stället för att profitera av mig.

Gör ni liknande eller stjäl ni för högre procentuell del?
Är det värt att sitta i tingsrätten för stöld......
Citera
2025-08-09, 11:31
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Är det inte bättre att du skaffar dig ett jobb och slipper gå på A-kassa och måste sno saker i butiken? Är det därför du är råsosse så du ska få högre bidrag bara?

Min arbetslöshet beror på politiska beslut, så det är inget jag kan påverka.

Är sosse för att jag vill leva i ett samhälle som bygger på social rättvisa och solidaritet.
Citera
2025-08-09, 11:51
Medlem
Naturligtvis stjäl jag inte!

Hoppas att du åker fast, din tjuvahund!

Vad man än tycker om de höga priserna ska man vara hederlig och ärlig och göra rätt för sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in