2025-08-09, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker
Förstår du svenska när du läser en text eller är du en sån där retard som hittar på egna vetenskap om allting? Läste du definitionen och problemen introverta möter? Det ..... är ..... en......psykisk störning....ett funktionshinder...låt mig gissa du är könsneutral och inte tror på kromosomer heller och identifierar dig som en fågelskrämma?
Nej det är inte en psykisk störning att man är introvert, herre gud. Du verkar vara skapligt störd själv. Är du sjukpensionär eller?
Citera
2025-08-09, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Mjo, gränsen mellan extroverta och glappkäftar, den är inte så stor; pratkvarnande skränfockar som ’vill få andra med sig’, vara 'bästa vän med alla' och va uppsluppna likt toxisk positivitet.
Åtminstone inte i det perspektiv TS menar.

Hur ska man annars kunna vara extrovert och hämta in energi ifrån andra människor, om man är tyst och respekterar andra människors känslo/tankefrid? Om man inte pratar, hur är man extrovert då? Är tyst, men har ett extravagant 'dansande' kroppsspråk eller nåt?

Det är dessutom tämligen exhibitionistiskt/narcissistiskt att känna att folk som är tystlåtna och inte är/gör som en själv, eller 'som dom borde', skulle vara underbegåvade, mindre vetande, eller avundsjuka.

Först skriver du "Många i den här tråden kan inte hålla isär extroverta och glappkäftar." och sen skriver du "Sverige behöver fler extroverta och pratglada människor", i meningen att folk som inte pratar är ensamma och förvirrade. Så du talar även själv emot ditt egna påstående.

Det är ungefär hälften av mänskligheten som trivs bäst i att 'vara själv' i lugn och tystnad, utan att 'vara ensamma'. Det först i lugn och tystnad som man kan tänka fritt, och höra sina egna intryck, reflektioner, och reflektera över sina egna tankar och känslor. Det är nåt som extroverta inte riktigt klarar av. Extroverta har t.o.m. svårt att tolerera att andra tycker annorlunda om dom, än dom själva tycker dom är.
Man är intensiv och springer och ringer på hos grannen hela tiden. Hade en sådan när jag var ung. Slutade med att jag låtsades att jag inte var hemma. Hemma vill jag kunna vara ifred. Inte umgås med grannar hela tiden. Sådana här människor respekterar inte när man säger åt dem att man har mycket behov av egentid. De förstår bara inte. Konstant klängbehov. Detsamma med män som har så bråttom när man har träffats: ”vi ska bli sambos”. Vänta, va? Nej? Man börjar inte med att flytta ihop det är rakt av omoget
Citera
2025-08-09, 13:42
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimosaspinosa
En blyg person behöver inte alls vara tråkig, tvärtom.
Det är bara det att de gärna känner in omgivningen först och sen öppnar sig lite i taget.
Det är mycket mer spännande och intressant att lära känna en sån person.

Tro mig, ingen av er är intressanta nog för oss att vänta på. Tid är pengar biatch.

Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Så du tycker med andra ord att deltagare i Paradise hotel eller Ellen DeGeneres är mer intressanta än typ Stanley Kubrick?
Pladdrar mest = mest intressant?

Hahahahahahahaha ni är inga Kubrick.
Citera
2025-08-09, 13:58
Citat:
Ursprungligen postat av LabubuDoll
Nej det är inte en psykisk störning att man är introvert, herre gud. Du verkar vara skapligt störd själv. Är du sjukpensionär eller?

LÄSSSSS
Introvert:
Överstimulering i sociala sammanhang: Stora fester, öppna kontorslandskap och långa möten kan snabbt dränera en introvert person på energi.

Svårt att ta plats i grupper: Introverta tänker ofta noga igenom vad de vill säga innan de yttrar sig.

Missförstånd i vardagen: En introvert person kan lätt misstas för att vara blyg, osäker eller till och med asocial eller konstig. Omgivningen kan ta avstånd från dom.

Behov av förutsägbarhet: Introverta föredrar ofta att ha en plan och kan känna sig obekväma med spontanitet och plötsliga förändringar.

Ja, Introvert är en psykisk störning som begränsar en människas liv och är ett funktionshinder.
Citera
2025-08-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Tro mig, ingen av er är intressanta nog för oss att vänta på. Tid är pengar biatch.

Hahahahahahahaha ni är inga Kubrick.
Så du ser på folks sätt att vara, som deras 'sociala strategi' för att 'lyckas bli intressanta i andras ögon'? Du tänker kanske att alla är uppmärksamhets-horande exhibisionister, som har behovet att vara 'intressant' för andra, för annars så .... ja vad händer annars, är du rädd för?

Citat:
LÄSSSSS
Introvert:
Överstimulering i sociala sammanhang: Stora fester, öppna kontorslandskap och långa möten kan snabbt dränera en introvert person på energi.

Svårt att ta plats i grupper: Introverta tänker ofta noga igenom vad de vill säga innan de yttrar sig.

Missförstånd i vardagen: En introvert person kan lätt misstas för att vara blyg, osäker eller till och med asocial eller konstig. Omgivningen kan ta avstånd från dom.

Behov av förutsägbarhet: Introverta föredrar ofta att ha en plan och kan känna sig obekväma med spontanitet och plötsliga förändringar.

Ja, Introvert är en psykisk störning som begränsar en människas liv och är ett funktionshinder.
Ska du skriva en lista på "funktionshindren" som drabbar extroversion också? Eller ska vi göra det åt dig?
Senast redigerad av Robbinist 2025-08-09 kl. 14:12.
Citera
2025-08-09, 14:12
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Så du ser på folks sätt att vara, som deras 'sociala strategi' för att 'lyckas bli intressanta i andras ögon'? Du tänker kanske att alla är uppmärksamhets-horande exhibisionister, som har behovet att vara 'intressant' för andra, för annars så .... ja vad händer annars, är du rädd för?

Jag tänker mig ett socialt sammanhang, en förfest kanske så vad ser du? Folk som inte kan bjuda på sig själva har ju ett enormt ego och ha ett enormt ego samtidigt som du är helt ointressant är ju så klart en dålig kombination.

Stanna hemma om ni ska sitta tysta liksom.
Citera
2025-08-09, 14:13
Medlem
Dishys avatar
Citat:
LÄSSSSS
Introvert:

Nejdå det är ett personlighetsdrag. Praktiskt att få energi av sig själv i sin ensamhet och glädjas åt att få pyssla med sitt. Är väl snarare lite handikappande att vara beroende av att gödas av andras energi i sociala sammanhang.
Citera
2025-08-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jag tänker mig ett socialt sammanhang, en förfest kanske så vad ser du? Folk som inte kan bjuda på sig själva har ju ett enormt ego och ha ett enormt ego samtidigt som du är helt ointressant är ju så klart en dålig kombination.

Stanna hemma om ni ska sitta tysta liksom.
Ah, så du är rädd för att inte vara intressant alltså. Och du överför den bilden på alla människor i tillvaron, att alla människor tänker- eller borde tänka likadant.

Man bjuder på sig själv genom hur man än är. Det är ju hur man är, och man visar det öppet, oavsett man är extro- eller introvert. Så bjuda på sig själv och sin närvaro är precis vad alla gör.

Hur får du ihop kopplingen mellan tystlåten och egocentrisk? Är det de gamla vanliga, att du "bjuder på dig själv" genom att vara uppspelt och clownig för att andra ska skratta och må bra för deras skull? Och på så sätt attraherar du gillande och intresse?
Men den som inte clownar sig för att framkalla uppsluppenhet och skratt hos andra, är hänsynslös, självisk och ego? Tänker bara på sig själv, gör ingenting för andras skull?
Citera
2025-08-09, 14:19
Bannlyst
Citat:
LÄSSSSS
Introvert:

Hur då? Vill inte ha något av det där
Citera
2025-08-09, 14:37
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ah, så du är rädd för att inte vara intressant alltså. Och du överför den bilden på alla människor i tillvaron, att alla människor tänker- eller borde tänka likadant.

Man bjuder på sig själv genom hur man än är. Det är ju hur man är, och man visar det öppet, oavsett man är extro- eller introvert. Så bjuda på sig själv och sin närvaro är precis vad alla gör.

Hur får du ihop kopplingen mellan tystlåten och egocentrisk? Är det de gamla vanliga, att du "bjuder på dig själv" genom att vara uppspelt och clownig för att andra ska skratta och må bra för deras skull? Och på så sätt attraherar du gillande och intresse?
Men den som inte clownar sig för att framkalla uppsluppenhet och skratt hos andra, är hänsynslös, självisk och ego? Tänker bara på sig själv, gör ingenting för andras skull?

Nej det har jag aldrig oroat mig över, oro över hur man framstår inför andra är ett problem sådana som ni har. Det är inte jag som förlorar något när ni är tysta så bli nu inte defensiv lilla gubben. Nej säger man inte något bjuder man inte på sig själv, man deltar inte i gruppen, man försöker inte bonda, man försöker inte utveckla samtalet, man försöker inte få folk att skratta så nej tyvärr ingen bryr sig om ert sällskap så mycket och visst pratar vi nu 15 åringar i skolan så finns tid för folk att lära känna varandra men inte för oss som är vuxna, träffas man kanske bara 3 gånger så är det den chansen ni har.

Sitta där och sniffa på era fjärtar håller inte. Do better.
Citera
2025-08-09, 15:04
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabubuDoll
Jag har alltid varit en tystlåten person. Och har tyvärr blivit kallad för tråkig av andra pga det. Jag är hellre en lyssnare än en pratare och gillar inte att stå i centrum eller ställa till med scener. Tycker bara sådana personer är jobbiga.

Men jag är absolut inte humorfri eller torr om man väl lär känna mig. Har ganska mycket personlighet, och är inte som alla andra.

Varför är man automatiskt ”tråkig” för att man är introvert?

Det finns många djur i vår herres hage.
Du är en uggla som inte trivs med skräniga måsar i flock, du känner dig inte hemma där men du kan sitta där en stund och lyssna, observera..
Du är ensam men inte övergiven. Du är en solitär så var stolt över att du är du.
Världen behöver oss ugglor 🦉
Citera
2025-08-09, 15:20
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Det stämmer inte. Upplever de som inte babblar lika mycket som mer spännande. Och, det snackas inte innan man tänkt - så det som yttras brukar vara av bra virke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in