Citat:
Ursprungligen postat av
180mg
När min fru födde vår dotter så var vi flera människor där för att välkomna henne till världen. När dörrarna öppnades och familjerna släpptes in för att se flickan så gick svärmamma direkt till min fru och ignorerade bebisen, och detta såg jag så av principskäl så tittade jag inte längre åt hennes håll utan jag spenderade all tid med bebisen.
Nu har det gått en tid och min fru pratade om denna händelse och hon kom ihåg väldigt många detaljer. Hon berättade att jag ignorerat henne och bara hennes mamma hade brytt sig om henne och hur hon mådde. Jag försökte förklara att den dagen inte handlade om min fru utan om bebisen, och att jag inte alls ignorerat henne utan hon minns fel. Hon var säkerligen påverkad av mediciner och sånt som man får vid barnafödande men hon sa att hon var omedicinerad.
Jag undrar hur ni skulle lösa en sån här situation? Jag ignorerade henne för att svärmor redan var vid hennes sida. Jag trodde jag var ansvarstagande som la fokuset på en nyfödd bebis. Jag börjar bli riktigt jävla lack.
Du säger självklart som det är:
"Det är inte konstigt att du kände att jag ignorerade dig. Det gjorde jag ju faktiskt. Förlåt för hur ensam jag gjorde dig i den stunden."
Förklara
inte varför du gjorde som du gjorde - då duckar du ditt ansvar och möter inte hennes känsla alls.
Äg ditt ansvar. Att du är lack för att hon känner som hon gör, för att hon inte förstår din sida av saken, hör inte hit. En sak i taget - ta hand om
hur det du gjorde fick henne att känna. SEDAN kan ni prata om varför du gjorde som du gjorde.