2025-08-08, 22:40
Medlem
Lebban Tove Styrke på scenen helnäck
Citera
2025-08-08, 23:36
Medlem
Old-Crows avatar
Med tanke på vilka artister/band som hittills nämnts i tråden så lär det bli oerhört svårt, för att inte säga omöjligt, att få festivalen att gå ihop ekonomiskt.

Undantaget Tove Styrke på scenen helnäck! 😊
Citera
2025-08-09, 07:52
Medlem
Syljens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sabaton såklart, och Nordman. Och Ultima Thule (finns de fortfarande, jag hänger inte med?). Och Jimmie Åkessons eget band: Bedårande barn. Svenska, nationalistiska band, militärmusik är också positivt eftersom så många här är intresserade av vapen o militär. Det ska vara några som fångar (olika aspekter av) Flashbacks anda. Jag kan inte se att Carola som föreslogs ovan gör det alls?

Sedan hör ett eller ett par drogromantiserande band till också, men namnen på dem känner inte jag. Det viktiga är att de inte samtidigt är vänsterpack.

Det som INTE ska vara på scenen är somalisk regndans, negerjazz, judisk gnällig ringdansmusik eller kurdisk rörflöjt...

Jag kommer, om man får komma dit inkognito!
Hahha kurdisk rörfljöjt bästa som finns, Gudsgåva
Citera
2025-08-09, 08:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syljen
Hahha kurdisk rörfljöjt bästa som finns, Gudsgåva

Somalisk regndans och kurdisk rörflöjt var på riktigt inslag på ett nationaldagsfirande i en förort en gång, där jag befann mig i egenskap av reporter från lokaltidningen. Har aldrig glömt det...
Citera
2025-08-09, 08:11
Medlem
Syljens avatar
Citat:
Somalisk regndans och kurdisk rörflöjt var på riktigt inslag på ett nationaldagsfirande i en förort en gång, där jag befann mig i egenskap av reporter från lokaltidningen. Har aldrig glömt det...
Hahhahaha jag bor i en utsatt område som lokaltidningen vill se ut att alla gillar fritidsgårdar och Zlatan,Men min vän testa Finsk zigenar dans kanske du blir frläst,
Citera
2025-08-09, 08:53
Medlem
Hussefars avatar
Artister hade kvittat. Jag hade åkt dit för att se alla orginal i publiken.
Citera
2025-08-09, 10:41
Medlem
Bartman777s avatar
Hur mycket ska vi hålla oss till verkligheten här?
Jag hade velat ha med Johnny Rebel, men han lever ju inte längre.

Men efter det skulle jag vilja ha lite kristen metalcore från 90-00-talet! Världen behöver mer Jesus och mindre politik!
Citera
2025-08-27, 21:08
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:

Det som INTE ska vara på scenen är somalisk regndans, negerjazz, judisk gnällig ringdansmusik eller kurdisk rörflöjt...

Negerjazz som är så bra: https://youtu.be/XugQONZi63k?si=AmjeFRlVmLCa8s06
Citera
2025-08-27, 21:21
Medlem
slagskotts avatar
Unleashed, onkel kånkel och peps Persson hade appelerat till alla individer på flashback.
Dömetallare utan gränser, psykiskt störda sexberoende incels och vänstersidan
Citera
2025-08-31, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Onkel Kånkel

Han är avliden
Citera
2025-08-31, 21:21
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Svensk populärmusik har man ju hört till leda,därför vore det intressant att få lyssna på internationell musik och sång.

Jag är nyfiken på mongolisk strupsång som idag främst praktiseras av tuviner, mongoler och tibetanska munkar.

När det gäller instrument skulle jag gärna vilja lyssna på en orutu,som är en ensträngad fiol som traditionellt spelas av män från den västra delen av Kenya.

Vill man tvunget lyssna på ovanlig svensk eller nordisk ”sång” kan väl en same som jojkar vara ett bra alternativ.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in