2025-08-08, 09:00
Medlem
invandrar-leffes avatar
Jag anstränger mig nu för att till 100% följa den byråkratiska formalian och hoppas att detta kan tillgodose såväl riktiga moderater som de som hobbymodererar och hoppas på bättre tur än sist.

Citat:
b) förklara i trådstarten bakgrunden
Tråden stängdes med hänvisning till att det finns en tråd i politikerforumet som handlar om att hon blivit vald till ordförande för SSU

Citat:
b) och på vilket sätt du anser moderatoråtgärden var felaktig

Att hon blivit utsedd till ordförande i SSU är ju en specifik (tidsbunden händelse). En skvallertråd är väl något som kan leva sitt liv i princip hur länge som helst. Jag vill veta mer om denna människa som tycks ha dykt upp från ingenstans. Det känns enormt oanvändarvänligt ur läshänseende att tråden inleds med ett antal sidor/inlägg som handlar om hennes utnämning till ordförande för att sedan börja innehålla skvaller om hennes senaste eskapader.

Citat:
c) inkludera PM-konversationen med moderatorn

Citat:
d) inkludera eventuella länkar (om möjligt)
Tråden som klagan avser kan beses här: (FB) Moska Hassas - SSU:s nya stora stjärna. Vad vet vi om henne ?

Anser ni att tråden i politikerforumet ska bumpas varje gång någon vill skvallra om Moskas?
Senast redigerad av invandrar-leffe 2025-08-08 kl. 09:03. Anledning: Världen går käpprätt åt helvete
Citera
2025-08-08, 09:20
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Jag anstränger mig nu för att till 100% följa den byråkratiska formalian och hoppas att detta kan tillgodose såväl riktiga moderater som de som hobbymodererar och hoppas på bättre tur än sist.

Tråden stängdes med hänvisning till att det finns en tråd i politikerforumet som handlar om att hon blivit vald till ordförande för SSU

Att hon blivit utsedd till ordförande i SSU är ju en specifik (tidsbunden händelse). En skvallertråd är väl något som kan leva sitt liv i princip hur länge som helst. Jag vill veta mer om denna människa som tycks ha dykt upp från ingenstans. Det känns enormt oanvändarvänligt ur läshänseende att tråden inleds med ett antal sidor/inlägg som handlar om hennes utnämning till ordförande för att sedan börja innehålla skvaller om hennes senaste eskapader.

Tråden som klagan avser kan beses här: (FB) Moska Hassas - SSU:s nya stora stjärna. Vad vet vi om henne ?

Anser ni att tråden i politikerforumet ska bumpas varje gång någon vill skvallra om Moskas?
Hallå!
Beklagar att jag inte svarade tidigare, det här med liv och jobb tar också en hel del tid.

Utöver att hon blivit ordförande i SSU så är hon inte någon kändis i någon vidare betydelse så det finns i dagsläget inget behov av en tråd i Kändisskvaller också.
Detta kan absolut ses över i framtiden beroende på vad som händer.

Mvh
//mod
Citera
2025-08-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Hallå!
Beklagar att jag inte svarade tidigare, det här med liv och jobb tar också en hel del tid.

Utöver att hon blivit ordförande i SSU så är hon inte någon kändis i någon vidare betydelse så det finns i dagsläget inget behov av en tråd i Kändisskvaller också.
Detta kan absolut ses över i framtiden beroende på vad som händer.

Mvh
//mod

Fast hon blev ju en kändis över en natt när hon blev ordförande för hela SSU.
Hur länge måste en känd person vara känd för att räknas som en kändis? En timme, en dag, en vecka eller ett år?
Man kan ju nästan tro att moderatorn har något emot smällfeta personer.

Jag anser att moderatorn har fel.
Så be om ursäkt för din okunskap o öppna tråden.
Jag förlåter dig på förhand,
Citera
2025-08-08, 15:30
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hur länge måste en känd person vara känd för att räknas som en kändis? En timme, en dag, en vecka eller ett år?

Jag anser att moderatorn har fel.
Så be om ursäkt för din okunskap o öppna tråden.
Jag förlåter dig på förhand,
Nej, hon blev inte kändis bara för att hon fick en offentlig tjänst, precis som att man inte heller är automatiskt kändom man figurerat i media.
//mod
Citera
2025-08-08, 15:37
Medlem
Citat:
Nej, hon blev inte kändis bara för att hon fick en offentlig tjänst, precis som att man inte heller är automatiskt kändom man figurerat i media.
//mod

Hur definierar du en kändis?

Som ledare för ett politiskt parti eller dess ungdomsförbund är du ju garanterat en kändis som är publik.
Citera
2025-08-08, 15:42
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Hur definierar du en kändis?

Som ledare för ett politiskt parti eller dess ungdomsförbund är du ju garanterat en kändis som är publik.
Och det får utmärkt att diskutera henne i politik tillsvidare. Det finns inga kriterier skrivna i sten men när trådstarten inte ens har nåt själv att komma med och det inte finns något skvaller så kan skvallertråden helt enkelt vänta tills det finns nåt att skvallra om..
Det finns ingen anledning i dagsläget att ha ytterligare en tråd om henne.
//mod
Citera
2025-08-08, 15:48
Medlem
Citat:
Och det får utmärkt att diskutera henne i politik tillsvidare. Det finns inga kriterier skrivna i sten men när trådstarten inte ens har nåt själv att komma med och det inte finns något skvaller så kan skvallertråden helt enkelt vänta tills det finns nåt att skvallra om..
//mod

Är det kriteriet för att papperskorga trådar i kändisforumet så lär du få korga 99% av dom.
Nästan alla startar på samma sätt. Så här (FB) Fotbollsexperten Hanna Marklund
Citera
2025-08-08, 15:48
Medlem
Galejans avatar
Citat:
//mod
Som jämförelse finns det en tråd i Kändisskvaller om Gustaf Kasselstrand. Han är en total nobody som leder ett promilleparti som aldrig fått mer än några tiotusental röster.

(FB) Skvaller om Gustav Kasselstrand

Då kanske du invänder att han var känd innan han startade AfS. Ja, det stämmer. Som ordförande i SDU. Alltså motsvarigheten till vad den här Moska Hassas nu kommer att bli, fast hon blir ordförande för ett betydligt större och tyngre ungdomsförbund.
Citera
2025-08-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Ordförande för ungdomsförbund är inte särskilt kända. Har du någon aning om vem som leder LUF eller KDU t.ex.? Eller vem som var Moska Hassas företrädare i SSU? Enda anledningen till att hon är "känd på Flashback" är ju för att hon sagt något som förargar pöbeln...
Citera
2025-08-08, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Ordförande för ungdomsförbund är inte särskilt kända. Har du någon aning om vem som leder LUF eller KDU t.ex.? Eller vem som var Moska Hassas företrädare i SSU? Enda anledningen till att hon är "känd på Flashback" är ju för att hon sagt något som förargar pöbeln...

Jag vet inte vem 99.9% av alla personer i Kändisskvaller är. Så ska vi korga allt nu för att jag inte vet vem X eller Y är?
Citera
2025-08-08, 20:28
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
//mod
Tänker jag fortsätter på mitt inlägg i den andra tråden här då du berör det jag efterfrågar: (FB) För hög tröskel för kändisskap i kändisforumet

Borde det inte finnas några kriterier? Kanske inte skrivna i sten, men tänker några riktlinjer som man kan gå efter. Tror medlemmarna på forumet hade uppskattat om det tydliggjordes någorlunda.
Jag tror som sagt inte på kriterier skrivna i sten i detta fallet. Däremot tror jag på lite bättre struktur.
Citera
2025-08-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag vet inte vem 99.9% av alla personer i Kändisskvaller är. Så ska vi korga allt nu för att jag inte vet vem X eller Y är?

Då är du inte särskilt allmänbildad. Själv känner jag igen åtminstone hälften av personerna. Poängen är att Moska Hassas uppmärksammas just nu för att hon sa något som kränkte medelålders vita män. Om en månad har det glömts och folk kommer bry sig lika mycket om henne som om MUF:s förbundsordförande (vem nu det är).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in