Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-08-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
Diskuterar inte med personer som hemfaller åt personangrepp.
Du förlorade din egna rätt när du drog till med "flummare" i din allra första kommentar.
Citera
2025-08-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Du förlorade din egna rätt när du drog till med "flummare" i din allra första kommentar.
För det första skrev jag inte så, för det andra var det inte riktat mot dig, jag känner inte till dina vanor. Men jag förstår att många har ömma tår i den här frågan.
Citera
2025-08-08, 11:31
Medlem
Citat:
För det första skrev jag inte så, för det andra var det inte riktat mot dig, jag känner inte till dina vanor. Men jag förstår att många har ömma tår i den här frågan.
Jo du gör det då du direkt framför alla som är för en legalisering som flummare. Att du sedan blir kränkt för att någon kallar dig för korkad är verkligen att ha ömma tår, vännen.
Citera
2025-08-08, 11:33
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Forbes: Schweiz är på väg att legalisera cannabis för privat bruk, med ett statligt monopol som kontrollerar försäljningen.

Cannabis ska säljas i särskilda licensierade fysiska butiker och en statligt godkänd nätbutik. Vuxna får odla upp till tre plantor själva, men reklam förbjuds helt och skatten sätts utifrån hur stark produkten är.

https://www.forbes.com/sites/dariosabaghi/2025/02/17/switzerland-moves-to-legalize-recreational-cannabis-with-a-state-controlled-monopoly/

Är inte detta ganska likt Tysklands system? Kul om fler och fler länder hakar på! Bra spottloska i ansiktet på svenska politiker.
Så hur bra går det i Tyskland? Någon som vet? Verkar inte vara någon större skillnad?
https://www.bbc.com/news/world-europe-68378807
Jag har varit några veckor i Amsterdam. Måste säga att skillnaden är minimal mot Sverige, kanske inte så många som bryr sig om cannabis som man tror.
Citera
2025-08-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så hur bra går det i Tyskland? Någon som vet? Verkar inte vara någon större skillnad?
Jag har varit några veckor i Amsterdam. Måste säga att skillnaden är minimal mot Sverige, kanske inte så många som bryr sig om cannabis som man tror.
De problem ett land får vid legalisering hänger oftast ihop med cannabisturism, inte den egna befolkningens konsumtion. Jag tycker själv att det är rätt dräggigt i Amsterdam pga denna.
Ett problem som bör avta i takt med att flera länder legaliserar.
Citera
2025-08-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Jo du gör det då du direkt framför alla som är för en legalisering som flummare. Att du sedan blir kränkt för att någon kallar dig för korkad är verkligen att ha ömma tår, vännen.
Så skrev jag definitivt inte, men jag ser att vidare diskussion inte är meningsfull. För dig är detta antagligen en djupt personlig fråga, och du känner att din integritet hotas när någon ”utifrån” har synpunkter på cannabis. Jag förstår det. Det får bli mitt sista inlägg här.
Citera
2025-08-08, 11:37
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Det fetade: Det blir andra brott, de kriminella söker hela tiden nya sätt att tjäna pengar.

Okej, så vi ska fortsätta "muta" de kriminella med pengarna som illegala cannabismarknaden drar in så att de inte börjar med andra, nyare typer av brott då eller?
Citera
2025-08-08, 11:39
Medlem
Citat:
Så skrev jag definitivt inte, men jag ser att vidare diskussion inte är meningsfull. För dig är detta antagligen en djupt personlig fråga, och du känner att din integritet hotas när någon ”utifrån” har synpunkter på cannabis. Jag förstår det. Det får bli mitt sista inlägg här.
Min synpunkt var att du tror att gängen har marknader som dom inte rör ENDAST för att cannabis är olagligt!
Det är ett korkat argument.
Citera
2025-08-08, 11:40
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinsaften
Fantastiska nyheter! Hoppas vårt kära Sverige skulle kunna ta efter. Men det händer nog aldrig
Kommer aldrig bli lagligt i Sverige vi lever ju i ett förbuds land där allt är förbjudet och är det inte redan förbjudet ska det förbjudas helst om det skadar sin egen hälsa
Citera
2025-08-08, 11:49
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
De problem ett land får vid legalisering hänger oftast ihop med cannabisturism, inte den egna befolkningens konsumtion. Jag tycker själv att det är rätt dräggigt i Amsterdam pga denna.
Ett problem som bör avta i takt med att flera länder legaliserar.
Det sjaskiga delen i Amsterdam är naturligtvis turister som kollar in deras unika system, och det intresset blir ju mindre om hela länder genomför samma system.

Själv såg jag inte mycket drägg och samtliga coffee shops jag gick förbi, de är inte jättemånga, var totalt tomma dagtid. Men jag var aldrig ute sent på kvällen, var där med familjen.
Citera
2025-08-08, 11:50
Medlem
Citat:
Det sjaskiga delen i Amsterdam är naturligtvis turister som kollar in deras unika system, och det intresset blir ju mindre om hela länder genomför samma system.

Själv såg jag inte mycket drägg och samtliga coffee shops jag gick förbi, de är inte jättemånga, var totalt tomma dagtid. Men jag var aldrig ute sent på kvällen, var där med familjen.
Korrekt. Amsterdam är en mycket fin och trevlig stad dagtid.
Citera
2025-08-08, 11:51
Medlem
Citat:

Vet iaf att alkoholkonsumtionen har minskat och ligger på samma nivå för 1993, då bland annat för att fler börjat gå över till Cannabis, mycket positivt.
Läste detta på HD.se igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in