Citat:
Ursprungligen postat av
xenion
Har noterat att fler och fler kvinnor blir chefer i mansdominerande yrken.
Personligen jobbar jag i IT branchen och tycker antalet kvinliga chefer har eskalerat så pass mycket så dem nästan är majoritet.
Könsfördelningen på de som jobbar är dock fortsatt kraftigt mansdominerad.
Och de kvinnor/tjejer som inte är chefer som endå jobbar i IT brachen jobbar i 1:st lines där dem kraftigt underpresterar jämnfört med övriga.
Vilket förvisso inte är något jätteproblem då 1:st lines endå är som det är.
Dem kommer heller aldrig vidare där ifrån.
Men jag har även börjat kolla upp dessa chefer på ratsit/mr koll osv och konstaterat att 85% av dem bor tillsamans eller tom är gifta med en annan kvinna.
Dvs dem är lesbiska.
Är det fler än jag som noterat detta?
Är detta ett sätt för lesbianer att försöka hävda sig och att dem visst klarar av mansominerande yrken?
Varför är alla i så fall chefer och nästan ingen jobbar "på golvet"?
Är övriga kvinliga chefer homosexuella i samma utstreckning?
Inte överallt men inom socialtjänsten i Göteborg är mer än 70% av cheferna lesbiska eller bögar. De har blivit så många att de bara rekryterar sina egna vilket gör att kanske 90-95 % av cheferna kommer att vara homosexuella inom några år. Den som inte tycker det är ett problem att folk rekryteras enbart på sin sexuella läggning kan nu penetrera sitt eget rektum med sin skalle.
I kommunala verksamheter och bolag som sysslar med traditionellt manliga aktiviteter är nu långt mer än hälften av cheferna kvinnor trots att de utgör mindre än 10 % av arbetskraften inom dessa .
Den som tror att det beror på duglighet kan nu fortsätta penetrera sitt rektum med resten av överkroppen.