2025-08-05, 22:22
Medlem
Jag kan inte låta bli att tänka på vad vår fd statsminister, landsfader och internationella ledare skulle ga sagt om det pågående folkmordet av palestinier begånget av den israeliska armen och Netanyahu.

Vad tror ni? Jämför gärna med den räddhågsne och maktkåte smilaren Ulf K. Det ska bli väldigt intressant att höra hur han snackar ur sig detta misstag i svensk utrikespolitik. De börjar redan inse att de varit på villovägar. Sanningen kommer alltid ikapp snedstegen och domen kommer inte bli lätt...

Men tillbaka till frågan: Vad skulle en riktig svensk statsminister som OLOF PALME ha sagt???
2025-08-05, 22:24
Medlem
gissar attt han vågat kalla Netanyahu och IDF för vad de faktiskt är idag..

"Satans mördare"
2025-08-05, 22:24
Medlem
Fotnot: Jag är medveten om att det är hypotetiskt. Jag vill bara höra vad ni tror?
2025-08-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope

"Satans mördare"
Jag tänkte typ samma. Tror du att Trump skulle fått sig en känga som stöder den jäveln?
2025-08-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Jag kan inte låta bli att tänka på vad vår fd statsminister, landsfader och internationella ledare skulle ga sagt om det pågående folkmordet av palestinier begånget av den israeliska armen och Netanyahu.

Vad tror ni? Jämför gärna med den räddhågsne och maktkåte smilaren Ulf K. Det ska bli väldigt intressant att höra hur han snackar ur sig detta misstag i svensk utrikespolitik. De börjar redan inse att de varit på villovägar. Sanningen kommer alltid ikapp snedstegen och domen kommer inte bli lätt...

Men tillbaka till frågan: Vad skulle en riktig svensk statsminister som OLOF PALME ha sagt???

Palme hade kallat vad som händer på Gaza för folkmord och satans mördare till Netanyahu!
2025-08-05, 22:37
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Palme hade skickat sina styrkor ca 250.000 män till Gaza för att pusha ut IDF från den ockuperade marken.
2025-08-05, 22:52
Medlem
Palme hade gjort en Boforsaffären 2.0 genom att fördöma Israel i ett tal inför FN och sedan sålt Gripen till dem i smyg.
2025-08-05, 22:55
Medlem
Storstark68s avatar
Palme hade skänkt Malmö till Hamas och infört Juden- och SD-frei i övriga landet.
2025-08-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peikkomaailma
Palme hade gjort en Boforsaffären 2.0 genom att fördöma Israel i ett tal inför FN och sedan sålt Gripen till dem i smyg.
Enig med det. Palme var ingen vänster revolutionär. Ex.vis, han besökte aldrig Östberlin, det gjorde Danmarks och Norges statsminister under 70-80 talet. Han gjorde officiellt besök i DDR, men då i Greifswald. Det var för övrigt en borgerlig regering som gav serafimerorden till Rumäniens Caucecso ( stavning) på 70 talet.
2025-08-05, 23:06
Medlem
franges avatar
"Bra jobbat, Bibi! Lämna nu inga som helst pallar vid liv överhuvudtaget!"
2025-08-05, 23:21
Medlem
Vitiss avatar
Citat:

"Satans mördare"

Enig.
Olof Palme hade integritet och mod.
2025-08-06, 00:01
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:

"Satans mördare"

Det gäller Hamas också, lika fina kålsupare!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in