2025-08-05, 20:30
Medlem
swedenistanis avatar
Hej!

Jobbade förut på en skola, men det var en vikariat på ca 6 månader. Nu har jag sagt åt admin att ta bort min bild ty jag jobbar ju inte längre kvar, hen tog bort det igår. Men hur lång tid tar det tills min bild inte längre finns på google när jag söker på mitt namn?
Citera
2025-08-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Hej!

Jobbade förut på en skola, men det var en vikariat på ca 6 månader. Nu har jag sagt åt admin att ta bort min bild ty jag jobbar ju inte längre kvar, hen tog bort det igår. Men hur lång tid tar det tills min bild inte längre finns på google när jag söker på mitt namn?

Det måste du kanske be Google om, bara att googla hur du gör det.
Citera
2025-08-05, 20:49
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
Det måste du kanske be Google om, bara att googla hur du gör det.

Men uppdaterar inte google sitt sökmotor varje dag, om de gör det så bort bilden gå bort eller?
Citera
2025-08-05, 22:55
Medlem
Citat:
Hej!

En gång postat på internet så postat för alltid!
Citera
2025-08-05, 23:36
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyalfa164
En gång postat på internet så postat för alltid!
Du har ganska rätt men med tiden så försvinner värdelösa bilder till det svarta hålet och är inte längre sökbara
Citera
2025-08-06, 02:21
Medlem
Den är för evigt kvar på internet!
Citera
2025-08-06, 10:51
Medlem
Citat:
Hej!

Är bilden borttagen tar det några dagar innan den försvinner från google.

Är det störande kan du kontakta dom direkt
https://search.google.com/search-console/remove-outdated-content
Citera
2025-08-06, 12:34
Avstängd
180mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Du har ganska rätt men med tiden så försvinner värdelösa bilder till det svarta hålet och är inte längre sökbara
Detta var nytt för mig (även känt som: detta stämmer inte).

Som sagt, det finns sparat på internet för evigt, även om Google och skolan tar bort bilden.
Citera
2025-08-06, 12:52
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180mg
Detta var nytt för mig (även känt som: detta stämmer inte).

Som sagt, det finns sparat på internet för evigt, även om Google och skolan tar bort bilden.
Man bör nog skilja på tillgänglig information och relevanta sökträffar.

Söker man efter bilder på en viss skolas personal så ska inte bilder på tidigare personal dyka upp. Däremot kan givetvis bilden finnas kvar någonstans som "swedenistani, tidigare vikarie på skola X och [allt annat känt om personen]".
Citera
2025-08-06, 13:38
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Man bör nog skilja på tillgänglig information och relevanta sökträffar.

Söker man efter bilder på en viss skolas personal så ska inte bilder på tidigare personal dyka upp. Däremot kan givetvis bilden finnas kvar någonstans som "swedenistani, tidigare vikarie på skola X och [allt annat känt om personen]".
Det är just dessa bilder jag syftade på lite slarvigt och klassade dessa bilder som svarta hålet.
Citera
2025-08-06, 17:53
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Är bilden borttagen tar det några dagar innan den försvinner från google.

Är det störande kan du kontakta dom direkt
https://search.google.com/search-console/remove-outdated-content

Såg att de (google service) har tagit bort det.
Men de (google service) kommer väl inte skicka någon äcklig faktura till mig enbart för att de har tagit bort en bild på mig (peppar peppar) ???
Senast redigerad av swedenistani 2025-08-06 kl. 18:10.
Citera
2025-08-06, 19:30
Medlem
Citat:
Såg att de (google service) har tagit bort det.
Men de (google service) kommer väl inte skicka någon äcklig faktura till mig enbart för att de har tagit bort en bild på mig (peppar peppar) ???
Vad för äcklig faktura menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in