2025-08-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Det är inte konstigt att välutbildade flyr landet, världens högsta skattetryck, fortsatt ökning av bidragsparasiter och högre skatter väntas om Sossarna tar makten efter nästa val.

Klart man drar till ett annat land då som faktiskt sätter arbetaren i fokus och inte bidragsparasiter från mellanöstern.
Du har fel på flera avgörande punkter. Bland annat gällande skattetrycket men du är väl en sån där Timbro-tomte (oops, att skriva så blir man avstängd för, det kan ju tänkas att du jobbar på Timbro och då har jag ju avslöjat din anonymitet enligt 1.06..)
Citera
2025-08-05, 15:51
Medlem
Alla lever ett mycket bättre liv i Sydeuropa. Varmt och ljust året runt. Äta ute kultur, sociala liv, sena middagar, istället för att sitta inne i mörkret ensamma 9 månader om året. Tänk att slösa bort sitt liv med 9 månaders dvala varje år bestående av kyla, mörker, regn och slusk. 75% av livet blir noll och intet. Tur att staten är så god och visar melodifestivalen under dvalan så pöbeln inte tar livet sig som den borde.
Citera
2025-08-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Alla lever ett mycket bättre liv i Sydeuropa. Varmt och ljust året runt. Äta ute kultur, sociala liv, sena middagar, istället för att sitta inne i mörkret ensamma 9 månader om året. Tänk att slösa bort sitt liv med 9 månaders dvala varje år bestående av kyla, mörker, regn och slusk. 75% av livet blir noll och intet. Tur att staten är så god och visar melodifestivalen under dvalan så pöbeln inte tar livet sig som den borde.
I vilket sydeuropeiskt land bor du? Eller ännu en flashback kverulant sponsrad av Timbro?
Citera
2025-08-05, 16:10
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Haha.. du har "kollat upp det".

Jag har rest till mer eller mindre varenda land med kustremsa. Sverige är fortfarande det absolut bästa landet sålänge man inte är ekonomiskt oberoende.

Trots att nyliberalerna gör sitt bästa för att förstöra det vi har gemensamt.

Det är så intressant att de som gnäller högst om hur dåligt det är i Sverige är de som oftast aldrig lämnat landet mer än någon enstaka semesterresa.

Och angående det sistnämnda, 100%. Så tragiskt.
Citera
2025-08-05, 16:12
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32

Du har aldrig bott i Sydeuropa hör jag. Låga löner, nästan levnadsomkostnader som här, otroligt dåligt byggnadsstandard så man fryser vintern igenom.

Går alldeles utmärkt att vara social även o Sverige för övrigt, du kanske skulle testa det?
Citera
2025-08-05, 16:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Haha.. du har "kollat upp det".

Jag har rest till mer eller mindre varenda land med kustremsa. Sverige är fortfarande det absolut bästa landet sålänge man inte är ekonomiskt oberoende.

Trots att nyliberalerna gör sitt bästa för att förstöra det vi har gemensamt.
Skratta du. Men du har fel. Sverige är inte bäst på någonting. Men fortsätt du att inbilla dig detta. Jag bryr mig inte. Då vet jag iallafall att och dina likar inte kommer att befinna dig i samma land när det bär av. Så stanna du i rövlandet Sverige och njut av det "bästa"!
Citera
2025-08-05, 16:20
Medlem
HBTKuks avatar
Vi har väl varit största utvandringsgruppen länge? Många kommer också tillbaka.
Citera
2025-08-05, 16:20
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Du har fel på flera avgörande punkter. Bland annat gällande skattetrycket men du är väl en sån där Timbro-tomte (oops, att skriva så blir man avstängd för, det kan ju tänkas att du jobbar på Timbro och då har jag ju avslöjat din anonymitet enligt 1.06..)

58.9% skatt betalar jag varje månad. Ja, tyvärr anställd utan några större möjligheter till avdrag. 41.9% (skattetryck) är en myt, men ni är väldigt många som köpt denna myt.

Än fler är ni som inte förstått att vi alls avstått drygt 12% (lön innan skatt), löneskatt (arbetsgivaravgiften). Men fortsätt lev i er bubbla ni. D vs avgiften till EU (12%)
Senast redigerad av Gayloard_Fokker 2025-08-05 kl. 16:22. Anledning: Tillägg
Citera
2025-08-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gayloard_Fokker
58.9% skatt betalar jag varje månad. Ja, tyvärr anställd utan några större möjligheter till avdrag. 41.9% (skattetryck) är en myt, men ni är väldigt många som köpt denna myt.

Än fler är ni som inte förstått att vi alls avstått drygt 12% (lön innan skatt), löneskatt (arbetsgivaravgiften). Men fortsätt lev i er bubbla ni. D vs avgiften till EU (12%)
Avgiften till EU tas ju från skatten och inte ytterligare. Att du betalar för sjukvård och pension via skatten gör det inte billigare i länder där man gör det privat. Men visst, för yolo-människor som skiter i pension, skolor och sjukvård går det att leva billigare utomlands.
Citera
2025-08-05, 16:37
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Avgiften till EU tas ju från skatten och inte ytterligare. Att du betalar för sjukvård och pension via skatten gör det inte billigare i länder där man gör det privat. Men visst, för yolo-människor som skiter i pension, skolor och sjukvård går det att leva billigare utomlands.

Du har rätt, det är en ren extra skatt (där varje löntagare):
https://www.ekonomifakta.se/sakomraden/skatt/skatt-pa-arbete/arbetsgivaravgift_1212481.html

Så…är det fortfarande 41.9%?
Citera
2025-08-05, 16:40
Medlem
Yolo!
Citera
2025-08-05, 16:48
Medlem
Ganska logiskt.

Först flyttade rika, välutbildade och framgångsrika svenskar till Danderyd, Skanör, Falsterbo, Lomma, Särö, Varberg och så vidare.

När sedan mångkulturen kom även dit och företagarna insåg att man kan driva sina företag och jobb lika bra ifrån Norge, Danmark, Marbella, eller Kreta så valde nog många att lämna.

Tänk att få lika mycket cash fast bättre värme och slippa sprängningar och skjutningar.

Detta är bara början. Nu har vi snart ny regering med högre skatter + fler negrar.

Kommer gå i rasande takt snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in