2025-08-05, 21:44
Medlem
Internet cencurerar ju redan på sätt och vis, jag har märkt nu när det varit så otroligt i USA så är det mycket länkar som inte finns om du använder Chrome tex, men sedan i Mi webläsare finns hur mycket som helst
Citera
2025-08-05, 22:13
Medlem
Winnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Vi har alla hört om Online Saftey Act i UK och hur de börjar kräva ID för att kunna kolla på t.ex twitter.

Det som de flesta inte vet är att samma typ av lagar är påväg att införas i både USA och EU.

I USA heter de SCREEN Act och COSA.
I EU så har vi Chat Control samt att man håller på uppdaterar DSA’s ”Guidelines” för det ska bli mer som UK’s Online Saftey Act.
(https://www.insideprivacy.com/digita...-services-act/)

Det verkar som att hela västvärlden samtidigt bestämde sig för att börja reglera internet och kräva ID för att kunna komma åt nyheter och information.

Är det en slump, eller det kordinerat?
Resultatet av politikernas instinkter att försöka kontrollera informationsspridningen i en värld av fake new, ryska bottar och AI?

Denna du syftar på?

https://www.patrick-breyer.de/en/pos...illance-forge/

Citat:
Going Dark expert group – EU’s surveillance forge

EUGoingDark is our label for an EU working group set up by the EU Commission in June 2023. Its official name is the “High Level Group on Access to Data for Effective Law Enforcement”

Citera
2025-08-06, 10:04
Medlem
Konspiration är det inte utan ren fakta.
Det värsta är ju som jag tycker att man redan har gått längst med att censurerar AI som folks nyaste verktyg med vad den får säga och svara med tydlig vänstervridning till att försöka tukta folk och styra deras åsikter, samtidigt som man vill få folk att tro att den liksom skulle vara ens vän.
Jag tycker folk får tycka vad de vill och att det där med att försöka tysta folk, styra åsikter eller be dem att hålla käften är ju en jädrans utveckling helt åt fel håll.
Kan tänka mig att England, Tyskland och Frankrike är mest drivande i denna utveckling, hurra för vår demokrati, eller inte alls!
Senast redigerad av Kammadaj 2025-08-06 kl. 10:13.
Citera
2025-08-06, 10:45
Medlem
Censur har alltid varit väldigt viktigt, och idag är det nog viktigare än nånsin.

Annars kan ju folk få för sig att ifrågasätta...
Citera
2025-08-06, 12:53
Medlem
Folk kommer själv-cencurera sig själva som på linked-in eller facebook..Helt jävla värdelösa sidor utan kant eller krydda.

Press skapar mot-press. Nya sidor eller tekniska framsteg kommer uppstå.
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-08-06 kl. 13:05.
Citera
2025-08-06, 13:17
Medlem
PK-befriads avatar
Det är en evig process som drivs av eviga kontrollmaniker. "Den Evige Kontrollmanikern"
Citera
2025-08-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det är katastrofalt om det används för att censurera a la Kina, men å andra sidan så måste man väl snart göra någonting med tanke på den brottslighet som förekommer online. Rekrytering av ungdomar för brott, spridning av deep fake-porr för att skambelägga folk eller bara tjäna pengar, hackande och utpressning av företag etc etc.
Motivet är kanske inte fullt så enkelt/ondskefullt som du utmålar det i trådstarten?

Vad förvånade att du försvarar det.

Du vet att det handlar om kontroll och tysta kritik mot de styrande mm.
Senast redigerad av CubanLinks 2025-08-08 kl. 09:24.
Citera
2025-08-08, 09:27
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Internet cencurerar ju redan på sätt och vis, jag har märkt nu när det varit så otroligt i USA så är det mycket länkar som inte finns om du använder Chrome tex, men sedan i Mi webläsare finns hur mycket som helst
Å vad är en Mi webläsare?
Citera
2025-08-08, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB

Webläsare på MI/Xiaomi telefon.
Citera
2025-08-08, 13:09
Medlem

Citat:
Hej, det är standard webbläsare på Xiaomi telefoner 👍
Citera
2025-08-08, 13:22
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Webläsare på MI/Xiaomi telefon.

Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1

Hej, det är standard webbläsare på Xiaomi telefoner 👍
Som Safari på iPhone 👍
Citera
2025-08-08, 19:48
Medlem
Ja till exempel, jag har märkt att om jag söker på vissa saker finns inga träffar i Chrome, däremot massor av artiklar när jag använder Mi..🤔🤔
Citat:
Som Safari på iPhone 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in