• 2
  • 3
2025-08-05, 08:12
Medlem
Imnshos avatar
Veklingar! Själv vräker jag ut de glödande kolen efter att jag grillat det egenhändigt nedlagda vildsvinet (pilbåge).

Därefter spatserar jag barfota 10000 steg på glödbädden. Nu har jag fått större kuk och kan spruta 10 meter.
Citera
2025-08-05, 08:27
Citat:
Ursprungligen postat av pengarnaforsvann
”Giftig mat” = grönsaker?
Du är uppenbarligen helt tappad.

TS är någon ungtupp eller autistisk medelålders som fastnat för någon Carnivore-tomte på Youtube som säger att grönsaker och rapsolja är ohälsosamt och att gå barfota är det bästa för kroppen.
De flesta "snaps out of it" tids nog och tar på sig skor och äter grönsaker, men en del är totalt vetenskapsmotståndare som tror att vi var hälsosammare och hade högre livslängd för 500 år sedan.
Citera
2025-08-05, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refta
Jag har nu varje dag i två veckor promenerat genom min stad i några timmar utan skor, nu när det är varmt ute.

Resultatet är otroligt definierade muskler på mina ben, att mina höfter minskat i storlek, att jag har definierade magmuskler och att jag avhjälpt årslånga ryggproblem jag inte förstod jag kunde bli av med.

Att gå runt i gummidojjor hela sitt liv är ännu en "modern lösning" som innebär en total katastrof för hälsan. Hur faen skulle en gummisula producerad i Kina överträffa foten Gud skapat i liknelse av sig själv?

När jag går runt utan skor så spänner jag alla muskler i min kropp för att gå väl, något jag inte bryr mig om i gummidojjor, så jag har blivit riktigt "deffad", detta då i kombination med att jag undviker alla gifter i "mat" genom att undvika all växtmaterial (grönsaker, kaffe etc) och uteslutit allt annat "modernt/pengadrivet" samt att jag fastar regelbundet.

Har fler upplevt att de får bättre hälsa när de slutat använda gummidojjorna till promenader?

Att gå barfota på varma kullersten av kvällssolen är en väldigt behaglig känsla. Synd att hundägare avsiktligen smutsar ner staden, annars hade nog ingen burit gummidojjor.

2 veckor är för kort tid. Känns som en oseriös tråd. Lite trist för ämnet är intressant. Du borde reflektera mer på din egna livsstil och inse att just du kanske haft fel skor. Finns ju många olika typer av skor och allt är inte dåligt för fötterna.
Citera
2025-08-05, 08:40
Medlem
Ja till gräs och skogen och gärna ligga på marken pga magnesium..

Nej till asfalt och gator är fullt med smittoämnen av hundbajs och på stan är fullt med bakterier och skräp... ingen magnesium....
Citera
2025-08-05, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattungen2
TS är någon ungtupp eller autistisk medelålders som fastnat för någon Carnivore-tomte på Youtube som säger att grönsaker och rapsolja är ohälsosamt och att gå barfota är det bästa för kroppen.
De flesta "snaps out of it" tids nog och tar på sig skor och äter grönsaker, men en del är totalt vetenskapsmotståndare som tror att vi var hälsosammare och hade högre livslängd för 500 år sedan.
Precis så.
Citera
2025-08-05, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refta
Jag har nu varje dag i två veckor promenerat genom min stad i några timmar utan skor, nu när det är varmt ute.

Resultatet är otroligt definierade muskler på mina ben, att mina höfter minskat i storlek, att jag har definierade magmuskler och att jag avhjälpt årslånga ryggproblem jag inte förstod jag kunde bli av med.

Att gå runt i gummidojjor hela sitt liv är ännu en "modern lösning" som innebär en total katastrof för hälsan. Hur faen skulle en gummisula producerad i Kina överträffa foten Gud skapat i liknelse av sig själv?

När jag går runt utan skor så spänner jag alla muskler i min kropp för att gå väl, något jag inte bryr mig om i gummidojjor, så jag har blivit riktigt "deffad", detta då i kombination med att jag undviker alla gifter i "mat" genom att undvika all växtmaterial (grönsaker, kaffe etc) och uteslutit allt annat "modernt/pengadrivet" samt att jag fastar regelbundet.

Har fler upplevt att de får bättre hälsa när de slutat använda gummidojjorna till promenader?

Att gå barfota på varma kullersten av kvällssolen är en väldigt behaglig känsla. Synd att hundägare avsiktligen smutsar ner staden, annars hade nog ingen burit gummidojjor.
Synd att människor smutsar ner staden med krossade flaskor…
Citera
2025-08-05, 11:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Köpte du tvättbrädan på Rusta eller hur fick du tag på den?

- den var bra!

Själv går jag bara barfota hemma. På trädäcket och tomten flipflops Havaianas på sommaren.
Citera
2025-08-05, 11:46
Medlem
Blaskas avatar
Upplevde exakt samma resultat. Jag har nog fan växt en 2-3 cm på längden under dessa veckor jag gått barfota. Magmusklerna är tightare än någonsin och dom syns genom t-shirten. Jag känner mig gladare, piggare och mer centrerad.
Citera
2025-08-05, 13:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Prövade precis gå barfota på en tre timmars promenad. Lade genast på mig 4,7kg muskler. Fantastiskt.
Citera
2025-08-05, 14:19
Medlem
Det finns inget sunkigare, löjligare och mer stillöst än människor som går barfota på stan.
Citera
2025-08-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Du svamlar. Medellivslängden förut var typ 35 år, nu är den runt 80. Moderna lösningar fungerar.

Inräknat barnadödligheten. Överlevde man den levde man i regel länge, och antagligen i bättre skick än våra dagars alzheimershjärnor vid 70.. Än igen har du fel..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in