2025-08-04, 14:38
Medlem
Åt helvete med er allihopa.

Speciellt Bonjour.

Ni har bidragit till att det inte finns ”hemmabakade” bullar i butiker längre och att recepten säkert också försvunnit med bullarna. Fan blir så jävla ledsen. Minns när man kunde gå ner till ICA och köpa kanelbullar som var bakade av ICAs egna bagare. De smakade så himla jävla gott att man kunde trycka i sig flera i rad med ett glas mjölk.

Nu?!

Nu är det något jävla överjäst skumliknande skit med en fyllning som bara kan jämföras med en sliskig brun sörja med kanelsmak. Degen är under all kritik alltså det är så jävla själlöst. Vad fan hände egentligen? Är det ekonomi som vanligt eller lyckades Bonjour bara köra över alla med sjuka erbjudande och höjda marginaler? Tanken är ju att det ska framåt i utvecklingen men detta är flera steg bakåt.
Citera
2025-08-04, 14:45
Medlem
Den Ica jag går till har riktigt bra hemlagat bröd och kakor!
Citera
2025-08-04, 14:47
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX

Speciellt Bonjour.

Ni har bidragit till att det inte finns ”hemmabakade” bullar i butiker längre och att recepten säkert också försvunnit med bullarna. Fan blir så jävla ledsen. Minns när man kunde gå ner till ICA och köpa kanelbullar som var bakade av ICAs egna bagare. De smakade så himla jävla gott att man kunde trycka i sig flera i rad med ett glas mjölk.

Nu?!

Nu är det något jävla överjäst skumliknande skit med en fyllning som bara kan jämföras med en sliskig brun sörja med kanelsmak. Degen är under all kritik alltså det är så jävla själlöst. Vad fan hände egentligen? Är det ekonomi som vanligt eller lyckades Bonjour bara köra över alla med sjuka erbjudande och höjda marginaler? Tanken är ju att det ska framåt i utvecklingen men detta är flera steg bakåt.

Det är en ohållbar situtation. Någon borde göra något här och nu.
Citera
2025-08-04, 14:50
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Lär dig baka själv? Eller be mamma.
Citera
2025-08-04, 14:52
Medlem
De är inte som att du tvingas köpa de du inte gillar?

Baka själv då så får du de precis som du vill ha de!
Själv föredrar jag mina kanelbullar med pistagekräm eller kanske lite tosca😋
Citera
2025-08-04, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Lär dig baka själv? Eller be mamma.

Applåder, verkligen ett perfekt svar alltså herrejävlar. Jag handlar inte bullar där för att jag inte kan baka, har bakat sen barnsben. Men man är inte direkt sugen på att dra igång en bakning varje gång man vill äta färska bullar. Så att ica hade de redo när man än ville var ju perfekt. Är väl också därför jag är en av dem få som faktiskt inser hur jävla vidriga det nya är.
Citera
2025-08-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
De är inte som att du tvingas köpa de du inte gillar?

Baka själv då så får du de precis som du vill ha de!
Själv föredrar jag mina kanelbullar med pistagekräm eller kanske lite tosca😋

Jo men den äldre gumman på Ica hos mig hade ett recept som var gudomligt. Nu försvann hon utan förvarning och hennes recept finns inte någonstans. Tror hon hade samma recept som ett ica som var längre bort men i samma stad. De receptet är puts väck.
Citera
2025-08-04, 15:13
Medlem
Citat:
Jo men den äldre gumman på Ica hos mig hade ett recept som var gudomligt. Nu försvann hon utan förvarning och hennes recept finns inte någonstans. Tror hon hade samma recept som ett ica som var längre bort men i samma stad. De receptet är puts väck.

Sånt är livet tyvärr. Lärdom: ta inget för givet och ta recept på en gång när du hittar något gudomligt
Citera
2025-08-04, 15:15
Medlem
53....so whats avatar
Tycker oxå att detta är ett problem...

Baka själv går fint, men ändå, de blir inte som bageribullarna som tillagats i stor ugn.
Visst har ICA och andra butiker, butiksbakade i sina självplockningsskåp, men de är väl halvfabrikat, för de är inte heller som förr, bara nästan.
De man köper 10 st. i plastpåse är ett skämt, kletiga, sockret har smält, o.s.v.

Som tur är finns det bagerier som tillhandahåller lyxen ännu. Man får ha koll när dom bakas så man hinner köpa innan dom tar slut bara.
Citera
2025-08-04, 15:23
Medlem
godboys avatar
T.S får nog resa tillbaka till i alla fall 1950 för att komma tillbaka till den tiden då det fanns massa småbagerier. Problemet är att bagerierna rent generellt är mycket dyra i förhållande till de stora matbutikerna. Dock finns vissa ICA kvar som inte kör "bake off" utan som bakar själva. Dessa är något dyrare än Bonjours bake off som f f a Willys, Hemköp, COOP använder.
Citera
2025-08-04, 15:24
Medlem
Citat:

Speciellt Bonjour.

Nu?!

Du har rätt.
De flesta matbutiker säljer samma bakeof skit som är bakat 1år innan nere i europa och fryst och har inga riktiga ingredienser utan billigt skit.
(okej finns några bakeoff undantag som går att äta som deluxebullar med riktigt smör men de flesta köper palmoljesörjan och har inga smaklökar)

Det finns ica maxibutiker som bakar själva.

Tyvärr använder maxibutikerna skitvetemjöl med genmanipulerade xylanas enzymer och vägrar byta till vanligt mjöl.De har antagligen ett tvingande avtal av nån mutad person högre upp som skrivit kontrakt med just det företaget precis som oseriösa utländska pressbyrån/seven eleven som förgiftat svenska folket i 25 år med sina supergiftiga amerikanska kärleksmums,brownies,muffins med genmanipulerad chokladtopping istället för vanlig som de vägrat byta i alla år och försökte ljuga att de inte använder)

Det är ju skitimportören nybergs bageri lorraine som sen spridit vidare skiten till circle k och okq8,hemköp som också förgiftar svenska folket med skiten . Tycker synd om alla som köper de där browniesarna,kärleksmumsen,muffinsarna och inte vet detta och senare får sjukdomar och cancer i onödan.

många ica maxi är snåla och använder giftmargarin och billig olja istället för smör till sina bullar och kakor.

Andra maxi som använder smör använder nästan alltid det finska vidriga valiosmöret för det är billigare istället för svenskt smör.

Finns dock en del konditorier som har bra ingredienser men de försvinner också för svensken är så hjärntvättad att bara handla i stora utländska kedjor som espresso house eller handla på skattefuskar biltema för en fika och tror att det går att sälja varor med förlust för att de skattefuskar och tar 0 vinst på cafeet och vill sen ha nästintill samma pris på lokala konditoriet som bakar allt själv och inte har massa kinaskräp att lura på kunden för att ta in vinsten.

Dyra hyror och korkat folk som betalar med kort är ett annat orosmoment på många ställen som gjort att de flesta fiken i sverige försvunnit.
Senast redigerad av Blatteman 2025-08-04 kl. 15:36.
Citera
2025-08-04, 16:11
Medlem
Turbulentxxxs avatar
”Min” ica har både bullar som är bakade av deras egen personal samt matlådor som är tillagade på samma ställe.
Otroligt goda bullar, bakelser och mat har dom.
Trodde bara man köpte bonjour på bensinmackarna och Pressbyrån nu för tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in