Programmet är kanske bra, jag ska ge det en chans, men jag har svårt för program med två programledare. som säger varannan mening i flera minuter, mycket förvirrande.
Jag menar, det är ju inte så mycket att hålla reda på, det kunde en programledare klara, dom läser ju från ett script.
Pelle var en diktator och mobbare även i Robinson, men folk hejade ändå på honom, antagligen för att de andra medlemmarna i hans pakt var så mycket trevligare än i den andra pakten. Här visar han ju precis samma beteende.
Gillade Pelle fram tills de skulle förhandla med Michael och Hanna. Riktigt obekvämt att se, han agerade som en kallblodig diktator och vägrade ge med sig det minsta lilla, ställde bara massa motfrågor hela tiden. Pelle säger att Michael och Hanna går runt och skryter om sina tillgångar, men det är faktiskt inget vi tittare fått se. Att Pelle som utbildad jurist sitter och tycker synd om sig själv och kallar sig arbetslös och fattiglapp, är ju bara pinsamt.
Lite tråkig sista Moiras Lounge eftersom det fanns minimalt för P&CJ och M&H att göra i det skedet. Det avgjordes mest av en slags gambling, även om P&CJ gjorde så gott de kunde med sina mind games.
P&CJ förtjänade uppenbarligen att vinna, men allt föll egentligen på att CJ sprang fel i dagsutflyktens sista heat. Hur som helst är jag mest glad över att sprätthökarna M&H inte vann.
Känns som att Joel säger ordet ”verkligen” 50 gånger oftare än genomsnittssvensken men kanske är det bara för att jag reagerar mer på hans sätt att säga det ordet, med sina tjocka värmländska L-ljud
Upplägget i detta program är ju under all kritik. Det håller inte att finalen är avgjord redan när det är så mycket tid kvar av det.
Inget av programmet höll, sämsta fredagsunderhållningen TV4 haft på många år. Bara det faktum att TV4 är så fattiga att prissumman är futtiga 1 miljon förtar ju hela grundkonceptet med att det ska vara en fortune dvs förmögenhet. I det brittiska originalen vinner man 1 miljon pund dvs drygt 13 miljoner, en enorm skillnad. Sen är konceptet i sig lite för krångligt men ändå ospännande. Tycker inte heller programledarparet har fungerat i detta koncept. Tycker dessutom att David blir lite rumphuggen i sällskap av sin fru.
Tycker dessutom att castingen varit katastrof, har inte kunnat engagera mig i ett enda par. Trist TV! Även hotellet Tycker jag inte är tillräckligt lyxig för att leva upp till namnet.
Inget av programmet höll, sämsta fredagsunderhållningen TV4 haft på många år. Bara det faktum att TV4 är så fattiga att prissumman är futtiga 1 miljon förtar ju hela grundkonceptet med att det ska vara en fortune dvs förmögenhet. I det brittiska originalen vinner man 1 miljon pund dvs drygt 13 miljoner, en enorm skillnad. Sen är konceptet i sig lite för krångligt men ändå ospännande. Tycker inte heller programledarparet har fungerat i detta koncept. Tycker dessutom att David blir lite rumphuggen i sällskap av sin fru.
Tycker dessutom att castingen varit katastrof, har inte kunnat engagera mig i ett enda par. Trist TV! Även hotellet Tycker jag inte är tillräckligt lyxig för att leva upp till namnet.
Hoppas vi slipper se en andra säsong!
Kan skriva under på i princip allt du skriver.
Iden och dess utförande är alldeles för rörig för att vara intressant.
Håller också med om att det tydligt framgår hur mycket bättre Renee är som programledare jämfört med David.
Rätt säker på att vi, tyvärr, får minst en till säsong. Får hoppas att de gör en bättre casting och vässar till det lite.
Verkligen.
Måste haft en hel del tur också eftersom Joel påstod sig varken kunna någon fras på grekiska eller pussel. Louise kanske var kaxig nog för båda, efter vinsten nu lär hon bli ännu värre...
Lite tråkig sista Moiras Lounge eftersom det fanns minimalt för P&CJ och M&H att göra i det skedet. Det avgjordes mest av en slags gambling, även om P&CJ gjorde så gott de kunde med sina mind games.
P&CJ förtjänade uppenbarligen att vinna, men allt föll egentligen på att CJ sprang fel i dagsutflyktens sista heat. Hur som helst är jag mest glad över att sprätthökarna M&H inte vann.
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Upplägget i detta program är ju under all kritik. Det håller inte att finalen är avgjord redan när det är så mycket tid kvar av det.
Nej, det var inte mycket till spänning i den här finalen.
Dessutom så hade trailern för finalavsnittet redan avslöjat för mycket också. Den visade att CJ sprang bort sig och sedan satt och grät vilket gjorde att man redan visste att
1) CJ & Pelle skulle bli ett av de två paren som klarade sig till finalens andra del och
2) att det troligtvis inte skulle gå bra för dem eftersom det var tårar efteråt.
Pelle är smartast och den bästa strategen och de förtjänade vinsten bara för det. Däremot så har paret haft problem med "springa runt och leta saker-tävlingar" ett par avsnitt i rad nu. I förra veckans avsnitt kom de näst sist och jag vet fortfarande inte riktigt varför eftersom det inte framkom av hur det hela filmades. Nu fastnade de även i pusslet vilket var märkligt just pga att särskilt Pelle är så smart och de sa sig även ha övat på just pussel innan.
Hoppas vi slipper se en andra säsong!
Bra sammanfattat. Instämmer med allt.
Castingen kommenterade jag tidigt här också, det är avgörande för hela programmet.
Jag har enbart kollat pga Pelle eftersom jag gillar honom sedan hans medverkan i Robinson och var nyfiken på hur det skulle gå för honom och hans partner här.
Men programmet i sig håller absolut inte måttet och precis som du säger så känns det inte lyxigt nog heller utan mer lågbudget. Utifrån nuvarande koncept så är jag dock nöjd med att prissumman inte är mer än en miljon eftersom det hade känts magstarkt och oförtjänt att få 13 miljoner för den här simpla insatsen rent spelmässigt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!