2025-08-03, 20:52
Avslutad
"ELON MUSK Confirms NEW Tesla Bot V3 LAUNCH On November, New Face & Body | Add 3,000 More Tasks?"

Om ni vill se videon https://www.youtube.com/watch?v=YxMOXK5lePg 19.05m lång

Men det sägs ju i videon att Optimus 3 kan användas för att tex vara barnvakt, gå ut med hunden, vattna i trädgården, laga mat mm..

MEN det som det inte pratas om är, vad gör en Optimus om den blir attackerad, eller om någon bryter sig in i hemmet? I scenariot som barnvakt, vad gör Optimus för att ingen ska skada barnet?

Har inte fått fram någon information om detta, jag menar någon försöker kidnappa barnet som roboten ska ta hand om, står den där som ett fån eller kan den använda våld?

Det jag fått fram vid snabb sökning då jag just kom på detta är.

"Har Optimus någon "skyddsfunktion"?
Nej, inte i bemärkelsen att den:

Skulle ingripa om någon blir attackerad

Försvarar sin ägare

Agerar autonomt som en "livvakt" eller "polisrobot""

Som sagt om någon har information om detta?

Och om detta blir inbyggt i någon form vad kan det få för konsekvenser?
Senast redigerad av Kalk-Allan 2025-08-03 kl. 20:58.
Citera
2025-08-03, 21:22
Avslutad
Det jag är inne på är, kan dessa bli personliga livvakter? Om det är fallet så har vi ju ett Robocop scenario inom max 5-10 år. Yrken som påverkas av enbart den detaljen, Poliser och ordningsvakter.

Samt hur ska en robot använda sin överlägsenhet/våldsutövande?
Citera
2025-08-03, 21:51
Avslutad
Sedan en helt annan fråga, om en robot går ut med hunden, gör den rent "fötterna" när den kommer in, har den trampat i hundskit är den medveten om det innan den går in i huset?? Om så tar den då fram vattenslangen och gör rent sig själv?

Så många frågor, men inga svar..
Citera
2025-08-04, 09:08
Medlem
oldtimedrunks avatar
Det är bara Elon som försöker pumpa aktien.
Energiförbrukningen i förhållande till nyttan i att t ex gå ut med hunden är helt orimlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in