Citat:
Ursprungligen postat av
Mvdman
Jag har faktiskt svårt att se, om man ser bortom sina fluffiga känslor man har för sin partner, att man inte kan se att den här typen av dynamik existerar. Läs lite om MVD, jag skulle säga att det är en vetenskapligt vedertagen dynamik.
Men ditt förhållande är inget forksningsprojekt. Ponera att ni skulle få fem barn, skulle du ranka barnen i kvalitet också, när du hittat en "vetenskapligt vedertagen" modell för det? Nä, om du varit tillsamma med tjejen i åtta år, så får du bemöta henne som medänniska, och lägga MVD-värdena på hyllan.
Sedan förstår jag precis vad du menar. Du har kommit på att man bara lever en gång, du noterar att du kanske anstränger dig mer än sin partner, och du funderar på om du kanske skulle få något bättre.
Jag tror att det som möjligen skulle kunna rädda er relation, är att ni tar nästa steg, från att låtsas att ni bara har ögon för varandra, till att som vuxna människor bestämma er för att vara ett par livslångt. Har man gjort det, så kan man vara öppen med sina behov av t ex sexuell natur, utan att det blir ett hot mot förhållandet.
Jag kan nästan lova att hon tittar sig omkring också, och eftersom hon är tjej så spelar det mindre roll att hon är tjock. Vill hon ligga så får hon. När du inser det, så kanske du kan glömma det där låga MVD-värdet som du tillskrivit henne, och börja fundera på hur du ska kunna behålla henne i stället.