2025-08-03, 19:00
Medlem
TheSamePersons avatar
Med tanke på att det finns många elaka människor i världen och inte minst Sverige där det är vanligt att t.ex tjejer hatar varandra så mycket att de önskar se den andra död undrar jag varför dessa inte använder andra kulturers sätt att skada varandra så som att förhäxa varandra.

Än bättre är det såklart om såna saker används i positiva syften som t.ex när många sjukdomar inte går att bota med modern medicin och så kan en gammal man på landet i Jordanien bota dem.

Varför inte?
Citera
2025-08-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Varför inte?
För att det inte fungerar. Möjligen kan det ge en placeboeffekt, men man lurar inte patienter.
Citera
2025-08-03, 19:29
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
För att det inte fungerar. Möjligen kan det ge en placeboeffekt, men man lurar inte patienter.

Ok så du menar att det är lögn trots att det är väldokumenterat att många separerar för att någon annan såg till att de gjorde det? Hur förklarar du placebo nör två separerar? Så tusentals människor har alltså ljugit om det?
Citera
2025-08-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ok så du menar att det är lögn trots att det är väldokumenterat att många separerar för att någon annan såg till att de gjorde det? Hur förklarar du placebo nör två separerar? Så tusentals människor har alltså ljugit om det?
Då kan du väl visa oss det väldokumenterade som du skriver om. Återkom när du har en riktigt bra och vetenskaplig källa.
Citera
2025-08-03, 19:33
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Då kan du väl visa oss det väldokumenterade som du skriver om. Återkom när du har en riktigt bra och vetenskaplig källa.

Ja ok vi hörs när jag hittat en sån källa.
Citera
2025-08-03, 21:58
Bannlyst
Citat:
Med tanke på att det finns många elaka människor i världen och inte minst Sverige där det är vanligt att t.ex tjejer hatar varandra så mycket att de önskar se den andra död undrar jag varför dessa inte använder andra kulturers sätt att skada varandra så som att förhäxa varandra.

Än bättre är det såklart om såna saker används i positiva syften som t.ex när många sjukdomar inte går att bota med modern medicin och så kan en gammal man på landet i Jordanien bota dem.

Varför inte?

Tråkigt att du fått umgås med tjejer som hatar tjejer.
Själv undviker jag hatiska människor.
Finns ingen anledning att hata någon annan.
Hat åt en annan person bottnar sig nästan Alltid i en själv.
Skulle bli väldigt besviken på mig själv om jag tog ut min osäkerhet över någon oskyldig.

Svart magi finns inte, och tur är väl det!
Och skulle det finnas, så slår alltid svart magi tillbaka hårdare mot utövaren än den som fått "trolldomen".
Citera
2025-08-03, 21:59
Medlem
Jag är tacksam över att det inte är många som tror på skiten.
Citera
2025-08-03, 22:07
Medlem
Citat:

Vem svarar? Kan den eller det som svarar göra sånt gratis annars?
Vi har inte kommit in på en fråga om gud bara att ni skulle styras av andras fula tankar om er?
Citera
2025-08-04, 15:35
Medlem
engammalfisks avatar
De har redan fullt upp med att såra andra för att hinna bry sig om karaktärsutveckling & nya hobbys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in