2025-08-03, 13:21
Medlem
bunga-bunga-bungas avatar
Har snortat ca 2.5 gram under sommaren på olika event och kanske dygnat några nätter på det också men har slutat sedan några veckor tillbaka då jag fått mer problem än vad det tillför.

Efter knappt tre månader har jag redan lyckats få ett stort "blåmärke" i näsan som inte verkar gå över och känns som att något i näsan börjar "glappa" när man gäspar och äter samt känns allmänt obehagligt. Blöder även så kraftigt näsblod ungefär en gång i veckan att jag måste stoppa blödningen med hemostatiska förband då vanligt bomull inte längre fungerar. Känns även som att jag förlorat känseln i näsan som inte kommer tillbaka.

Uppsökte vård och fick bara rådet att använda näsolja och gasbinda men det verkar inte fungera. Är det kört? Vad kan man göra?
Citera
2025-08-03, 13:59
Medlem
Låter som nåt annat problem än kommit pga laddet! 😱
Eller så var det blandat med nåt riktigt skit. 🤯
Citera
2025-08-03, 14:43
Medlem
Det är för låg konsumtion för att du skulle få kokainnäsa. Möjligtvis kroppen sätt att tala om för dig att du bör inte fortsätta.
Citera
2025-08-03, 14:46
Medlem
Karmans avatar
Du kör inte möjligtvis med "förkylnings"-nässpray (mot nästäppa) också? Blir lätt blödningar etc om man håller på med det för länge.
Citera
2025-08-03, 14:50
Medlem
För mig låter det som att något eller flera blodkärl gått sönder och inte läker ordentligt sedan, varvid det sedan lätt blöder.

I vart fall det är ett ganska vanligt missbrukarproblem, om du nu är nybörjare så hade du bara otur att det hände på en gång.
Citera
2025-08-03, 16:11
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunga-bunga-bunga
Har snortat ca 2.5 gram under sommaren på olika event och kanske dygnat några nätter på det också men har slutat sedan några veckor tillbaka då jag fått mer problem än vad det tillför.

Efter knappt tre månader har jag redan lyckats få ett stort "blåmärke" i näsan som inte verkar gå över och känns som att något i näsan börjar "glappa" när man gäspar och äter samt känns allmänt obehagligt. Blöder även så kraftigt näsblod ungefär en gång i veckan att jag måste stoppa blödningen med hemostatiska förband då vanligt bomull inte längre fungerar. Känns även som att jag förlorat känseln i näsan som inte kommer tillbaka.

Uppsökte vård och fick bara rådet att använda näsolja och gasbinda men det verkar inte fungera. Är det kört? Vad kan man göra?
Ja,det är kört. Din näsa kommer att trilla av inom kort.
Skyll dig själv.
Citera
2025-08-03, 16:17
Medlem
sepekastrulls avatar
Låter onekligen som en väldigt liten mängd att få "kokainnäsa" på. Känner pulvermissburkare som hållit på i åratal utan att få problemen som kommer efter att näsan tagit för mycket frätskador. Höll även själv på i flera år förut & har inga bestående skador idag vad jag märker av.

Om du inte har riktigt otur så bör det läka tids nog. Skador i näsan har en tendens att ta lång tid att läka fullt ut. Haft sår i månader ett flertal gånger som sedan gått över.
Citera
2025-08-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du kör inte möjligtvis med "förkylnings"-nässpray (mot nästäppa) också? Blir lätt blödningar etc om man håller på med det för länge.

Endast snorta ladd inget mer. Använde endast näsolja då min läkare rekommenderade det.

Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
För mig låter det som att något eller flera blodkärl gått sönder och inte läker ordentligt sedan, varvid det sedan lätt blöder.

I vart fall det är ett ganska vanligt missbrukarproblem, om du nu är nybörjare så hade du bara otur att det hände på en gång.

Det var inte bara en gång, det har skett upprepade gånger. Har blött näsblod tidigare men aldrig så kraftiga blödningar som nu.
Citera
2025-08-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M5-Power
Låter som nåt annat problem än kommit pga laddet! 😱
Eller så var det blandat med nåt riktigt skit. 🤯

Kranen hade nästan 5/5 rating på FS, blev blåst oavsett verkar det som.
Citera
2025-08-03, 17:28
Medlem
Citat:
Endast snorta ladd inget mer. Använde endast näsolja då min läkare rekommenderade det.

Det var inte bara en gång, det har skett upprepade gånger. Har blött näsblod tidigare men aldrig så kraftiga blödningar som nu.

Ok men iallafall då förstärker det tanken. Du hade redan från början problem med blodkärlen i näsan och att snorta gjorde det helt enkelt bara mycket värre.
Citera
2025-08-03, 18:33
Medlem
Citat:
Kranen hade nästan 5/5 rating på FS, blev blåst oavsett verkar det som.

Okej. 😑
Som nån nämnde. Kan vara osis. 😓
Jag har kört ladd tidigare i många år men inga direkta invärtesskador i näsan.
Näsväggen trasig men det pga bilolycka tidigare och innan laddet.

Lycka till att få bukt med det i alla fall! 👍🏼
Citera
2025-08-03, 18:35
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:

Det där hade jag kollat upp, blåmärke mm låter inte som en kokain näsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in