2025-08-03, 10:48
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Sitter och tittar på will Ferrells son som börjar göra karriär på allvar.

Tror ni han har vad som behövs eller?
Han lär väl fått det litet lätt genom sin bakgrund.

Han verkar litet spattig.
Som Filip Poon.

Ganska kul iallafall.
Hoppas det går bra.
Citera
2025-08-03, 10:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Aldrig sett eller hört något från människan men klart man har fördelar med att ha en pappa med rätt kontakter.
Redan från start så ligger en sån person tio steg före då rätt kontakter finns och pengar gör att saker och ting går lättare.

Samma sak gäller väl de flesta friidrottare, hockeyspelare, fotbollsspelare eller liknande som har en pappa som redan gjort karriär och lyckats. Denne har alla kontakter och de pengar som behövs för att få rätt träning, rätt vägar in istället för att vanliga svenssonbarnet måste gå den långa vägen och hoppas att det ska räcka och att någon ska få syn på spelaren och tycka att det faktiskt kan bli något.
Citera
2025-08-03, 11:09
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Aldrig sett eller hört något från människan men klart man har fördelar med att ha en pappa med rätt kontakter.
Redan från start så ligger en sån person tio steg före då rätt kontakter finns och pengar gör att saker och ting går lättare.

Samma sak gäller väl de flesta friidrottare, hockeyspelare, fotbollsspelare eller liknande som har en pappa som redan gjort karriär och lyckats. Denne har alla kontakter och de pengar som behövs för att få rätt träning, rätt vägar in istället för att vanliga svenssonbarnet måste gå den långa vägen och hoppas att det ska räcka och att någon ska få syn på spelaren och tycka att det faktiskt kan bli något.
Tja, det är väl inget fel att använda sina möjligheter att ta genvägar.
Jag tex har en mamma som städar på Burger King och tackvare henne jobbar jag också där och diskar brickor sedan 22 år tillbaka.
Citera
2025-08-03, 11:51
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag tex har en mamma som städar på Burger King och tackvare henne jobbar jag också där och diskar brickor sedan 22 år tillbaka.

Absolut, man ska använda sina kontakter och det är så en stor del av arbetslivet idag funkar. Har man ett stort kontaktnät i sin bransch så är det lättare att hitta ett nytt jobb.
Jag sa bara att även om man inte är en toppartist eller toppspelare så kan man ändå glida på massa räkmackor om man har rätt namn och rätt familj.
Citera
2025-08-03, 12:32
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
även om man inte är en toppartist eller toppspelare så kan man ändå glida på massa räkmackor om man har rätt namn och rätt familj.
Jag kan komma på flera skådespelare med kända föräldrar.
Men är det samma i musikbranschen?

Vilka kommer du på som tagit sig långt som också har kända musiker som föräldrar?

Många verkar ta stolthet i att ha fattig bakgrund.
Citera
2025-08-03, 12:34
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Fan min farsa är gynekolog men själv så är jag mjölkbonde. Antar att jag har ärvt en del färdigheter när vissa kor blir förstoppade.
Citera
2025-08-03, 12:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag kan komma på flera skådespelare med kända föräldrar.
Men är det samma i musikbranschen?

Vilka kommer du på som tagit sig långt som också har kända musiker som föräldrar?

Många verkar ta stolthet i att ha fattig bakgrund.

Benjamin Ingrosso - Mamma Pernilla är sångerska från början men nu gör hon vad som helst för media.

Jack Vreeswijk - Han kör exakt samma race som sin pappa och gör det riktigt bra.

Maritza Horn - Dottern heter Melissa och gör liknande musik som sin mamma.

Åsa Jinder - Dotter Little Jinder som är sångerska, mamman spelade väl nyckelharpa och körde det soundet på sin musik.

Finns säkerligen flera men dessa kommer jag på just nu.
Citera
2025-08-03, 13:01
Medlem
Citat:
Benjamin Ingrosso - Mamma Pernilla är sångerska från början men nu gör hon vad som helst för media.

Jack Vreeswijk - Han kör exakt samma race som sin pappa och gör det riktigt bra.

Maritza Horn - Dottern heter Melissa och gör liknande musik som sin mamma.

Åsa Jinder - Dotter Little Jinder som är sångerska, mamman spelade väl nyckelharpa och körde det soundet på sin musik.

Finns säkerligen flera men dessa kommer jag på just nu.

Jack avled i cancer för några år sedan
Citera
2025-08-03, 15:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Jack avled i cancer för några år sedan

Oj, vilken koll man har. Tyckte jag hörde honom på radion i en intervju för någon vecka sen men var kanske något gammalt som spelades upp.
Tack för info.
Citera
2025-08-03, 15:49
Medlem
Citat:
Oj, vilken koll man har. Tyckte jag hörde honom på radion i en intervju för någon vecka sen men var kanske något gammalt som spelades upp.
Tack för info.

Synd, Jack var en duktig vissångare men det kändes som han fick kämpa med skuggan av sin far som blivit en legend.
Citera
2025-08-03, 15:52
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Synd, Jack var en duktig vissångare men det kändes som han fick kämpa med skuggan av sin far som blivit en legend.

Jo, jag håller med, det är svårt att slåss mot en väderkvarn som är så pass stor som fadern.
Citera
2025-08-03, 16:19
Medlem
Kändisbarn är jag allergisk mot. MEN att barn till idrottare blir kända på SINA meriter har jag inget problem med. Föräldrarna vet vad som krävs och avkomman har underkastat sig massor av träning för att nå dit, är ok för mig. Det är inte många som gör det. Men en halvkass sångare/ musiker vars enda förtjänst är en känd förälder för mig att vilja spy. Finns så många musiker ute i stugorna som är sååå mycket bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in