2025-08-24, 14:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
När har Bosnien varit "vant vid turism"? Snarare ett ganska impopulärt resmål eftersom det är fattigt, saknar kust och inte har särskilt mycket sevärdheter.

Well, när det var OS där....
Citera
2025-08-24, 14:38
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Du verkar vara jättesnuskig. Sperma och bajs överallt du kommer. Stackars städerska som ska städa rum efter dig.

Värsta hotellet måste vara Empress Hotel i Victoria. Kostade 250 dollars på grund av utsikten mot hamnen. Rummet var jättestort och jättesmutsigt. Värst var det på badrummet med hår överallt och äcklig toa. Personalen förstod knappt engelska och jag fick ingen kompensation.

Fan vad äcklig du är som har hår överallt, stackars städare som måste skrubba din bajsiga toalett och inte ens kan du göra dig förstådd.

Var på Scandic, fick inte frukost - sämst.
Citera
2025-08-24, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Var på Scandic, fick inte frukost - sämst.

Hur kan det vara sämst när Scandic har berättat för dig att frukost numera är ett tillval?

"Du kan antingen boka in frukost som ett tillval vid din bokning eller välja att köpa frukost på plats."

https://www.scandichotels.com/sv/kundservice/faq

https://www.tv4.se/artikel/3MKvGGNh5Fl3IaH5d8XZd/populaera-hotellkedjan-slutar-med-inkluderad-frukost#:~:text=Frukost%20ing%C3%A5r%20inte%20l%C3 %A4ng re%20i%20en%20hotellnatt,i%20kraft%20p%C3%A5%20ked jans%20samtliga%20hotell%20under
Senast redigerad av Hellesylt 2025-08-24 kl. 14:55.
Citera
2025-08-24, 17:00
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Hur kan det vara sämst när Scandic har berättat för dig att frukost numera är ett tillval?

"Du kan antingen boka in frukost som ett tillval vid din bokning eller välja att köpa frukost på plats."

https://www.scandichotels.com/sv/kundservice/faq

https://www.tv4.se/artikel/3MKvGGNh5Fl3IaH5d8XZd/populaera-hotellkedjan-slutar-med-inkluderad-frukost#:~:text=Frukost%20ing%C3%A5r%20inte%20l%C3 %A4ng re%20i%20en%20hotellnatt,i%20kraft%20p%C3%A5%20ked jans%20samtliga%20hotell%20under

Jag var ironisk för har aldrig varit med om en dålig hotellvistelse, även om jag bor på hotell relativt ofta. Alla hotell jag bor på kan man såklart välja om man vill ha frukost eller ej.
Citera
2025-08-25, 06:43
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag och min kompis hade sommarjobbat när vi var 15 år gamla och hittade en annons i tidningen för en resa till ett ospecificerat boende på Cypern.

Väl där så hittade vi döda kackerlackor i byrålådan och duschtrycket var svagare än Bajens insats mot Sirius igår. Sedan så kunde vi ställa klockan efter när kackerlackorna började rusa ut ur en springa i asfalten utanför bostaden varje kväll.

Men vi hade ändå en trevlig semester och det var något speciellt att vara iväg själva och att ha betalt för den genom vårt eget slit.
Citera
2025-08-26, 12:22
Medlem
DraconianTimess avatar
Då får jag bidra med mitt elände i tråden.

Detta var i samband med tjänsteresa i Wroclaw, Polen där jag tog hotellet som låg närmast vårt företag och därmed i ett industriområde. Senare skulle vi även få besök av danskar som jag hade ordnat boende för i samma hotell. Så vad kunde gå snett?
Stället är Polens live-version av Fawlty Towers.

I receptionen sitter två tappade brudar som förmogligen misslyckats med gymnasiet. Efter lite tjafs om parkering går jag upp på rummet och där sitter en tjej på sängen.
What the fuck? Hur har du hamnat här?" frågar jag henna och hon undrar så klart hur jag kom in på rummet.
Går ner i receptionen och förklarar eländet. Nej men det är inte möjligt, säger den ena bruden medan den andra har käften i mobilen.
När jag började höja rösten och tittade hon motvilligt mot skärmen och "oj", ja oj.... Men fan vilken bra säkerhet ni har på det här hotellet.
Fick "VIP Executive Room" istället. Grejen är bara den att jag bott på hotellet innan och detta "VIP"-rum är samma jävla skit som de andra rummen.

När danskarna kom till vårt företag följde jag med dem för att checka in. Här börjar den riktiga cirkusen.
En dansk tjej fick sitt rum, men killen fick tyvärr inget rum. Det var "överbokat". När jag stod och bråka med dem, så kom det in en tysk kille som också fick beskedet "överbokat".
Kan de bo i samma rum? frågade puckobruden i receptionen. Vad fan tror du? Det är affärsresande och inte ett kärlekspar.

Jag erbjöd mig att upplåta mitt rum åt den danska killen. Men då måste ju sängkläder och lakan bytas.
Det går inte, städerskan har gått hem. Då föreslog jag att hennes kompis som hitintills glott in i sin mobil kan ta och byta lakan och sängkläder. Finns säkert ett klipp på Tiktok hur man gör.
Nej det kan hon inte, det är städerskan som måste göra det. Jag började bli jävligt förbannad.

Den danska tjejen ville inte längre bo på det här hotellet och jag tog båda danskarna och körde bort dem till ett trevligare hotell inne i stan där allt flöt på utan problem.

Jag var totalt jävla vaninnig på dessa två polska misslyckade sockertoppar till brudar. De såg hur mitt humör var och när jag checkade ut så, vågade de inte debitera mig för parkering, då den fick jag (företaget) gratis.

Det slutade med att jag "belönade" hotellet genom att spärra dem i vårt företag. Inga tjänsteresor till vårt kontor skall in på det där jävla Fawlty Towers hotellet.
Citera
2025-10-08, 10:38
Medlem
Chickenbitss avatar
Aldrig varit med om något riktigt jäkligt hotell vad jag kan minnas. Klart man har bott på chaskiga vandrarhem osv, men då har man vetat vad man betalade för. Bland annat bott på ett vandrarhem i Chunking Mansions i Hong Kong, där polisen var då och då och gjorde räder för att hitta illegala invandrare.

Men några "intressanta" upplevelser har man väl haft. Som när jag delade rum med 8 random grabbar på ett vandrarhem i Taiwan, och en av dom var en indisk snubbe vars väckarklocka väckte alla i rummet... utom honom själv. Blev ett jäkla liv där i rummet emellanåt.

Bodde på ett vandrarhem i Nottingham över en långhelg. Intressanta typer där, många som erbjöd en röka osv. Var en snubbe där som uppenbarligen bodde mer långvarigt på vandrarhemmet. Han sov på en soffa i en av mittgångarna mellan rummen på en liten soffa och det luktade rätt illa runt honom, var tråkigt att se. Hoppas han har det bättre idag :/
Citera
2025-10-08, 11:07
Medlem
när jag åkte till thailand första gången för 25 år sen hamnade jag första natten på ett väldigt skumt pang
i Ao nang /krabi stället hette nong eed house tidigare men de har bytt namn av nån anledning
roliga recensioner de fått på tripadvisor se länk man blir fan full i skratt

https://www.tripadvisor.se/ShowUserReviews-g1507054-d549654-r290165267-Machorat_Aonang_Resort-Ao_Nang_Krabi_Province.html
Senast redigerad av diseledvin 2025-10-08 kl. 11:14.
Citera
2025-10-09, 04:59
Medlem
Trots att jag bott väldigt mycket på hotell världen över, så har jag inte varit med om något större. I och för sig så tolererar jag det mesta. Däremot har jag varit med om en hel del slitna rum.
I Baloy beach utanför Olongapo så fick jag och min Filippinska vän dela rum med kackerlackor, vägglöss och myror som alla befann sig överallt.
Jag hade inga problem med det, men min vän var mindre road.

Jag sov en natt på marken precis utanför ingången till Bryssel central en höst, och vaknade av att en polis petade på mig.
Jag antar att han ville se att jag levde.
Skulle bara vara i Bryssel ett dygn, och tyckte inte att jag behövde ett hotellrum för endast en natt. Detta var ca 22 år sedan.
Kallt var det också.
Citera
2025-10-09, 05:23
Medlem
Mullrets avatar
Ett motell längst med motorvägen Florida. Kostade 30 usd, på 70 talet.

Gick in, slängde resväskan på sängen. Det rusade ut ett tiotal cockroaches underifrån.

Fick igen pengarna! Sov i bilen istället.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in