Citat:
Ursprungligen postat av
talcsoft
Blir väckt mitt i natten, i mitt rum på Kramer Hotel Valencia av att det rycks frenetiskt i dörren. Handtaget åker upp och ner.
Livrädd och med hjärtat i halsgropen stirrar jag ut i mörkret. Det pågår i kanske en minut, sen tystnar det. Ute i korridoren hörs ljud av någon som går iväg.
I ett försök till en rationell förklaring så misstänker jag att någon hade tagit fel på våningen och försökte gå in i ”sitt” rum. Men satan i gatan vad rädd jag blev.
Sen dess är jag alltid nojig att dörren verkligen är låst när jag bor på hotell. Sätter alltid på alla extra låsanordningar som brukar finnas.
När jag kom tillbaka till mitt hotell i Sharm el Sheikh hade toaletten på något sätt gått sönder och sprutat vatten över hela rummet. Personalen hade upptäckt det, lagat det och torkat upp vattnet från golvet men tyckte inte att de behövde berätta att det hänt för mig.
Jag skulle flyga hem några timmar senare och kunde hälla ut pölar med vatten från min packade resväska. Som stått på andra sidan sovrummet, inte alls vid badrummet. Jag frågade vad fan de försökte med? Förövrigt Sånt där ställe som vid incheckning svarar att rummet du bokat är fullt men de kan för en extra avgift ”uppgradera” dig till ett bättre rum (avgiften stoppar araben bakom disken ner i sin egna ficka förstås, rummet är samma rum du bokade från början).
Men personalen skickade allt på kemtvätt, torkning och strykning utan extra kostnad och jag kunde åka hem med torra kläder samma kväll.
Din första del..
Usa på 2002 las vegas, fint hotell en av de kända.
Väcktes dagligen av att nåt psyko röck i dörren o bankade o ville komma in, dagligen i dom 4 nätterna jag spenderade i vegas. Vågade mig aldrig öppna då rösten som skrek åt mig att öppna va en riktig björnröst
Va redan livrädd att bli kidnappad och få mina organ sålda när man såg alla ”missing person” bilder på toaletterna på vägkanten påväg från la-vegas…