Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-08-02, 21:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag kan börja.

Mallorca. Vi hade beställt hela charter-paketet med flygbiljett, busstransfer och hotellrum, dvs transfer. Hade också uppgraderat till större rum.

Badrummet var typiskt spansk sandsten/mörkgulgrön marmor typ. Väggar, handfat, hylla allt i samma sten.

Jag kände på en fläck på väggen som såg ut som förstelnad stärkelse. Kunde det vara en glassfläck?
Tände lampan. Och extra lampa.
Hela badrummet var fullkomligt ner"sarrat" med sperma. Intorkat. Ej städat. För det syntes bara när ljuset träffade det rätt.

Bytte rum. Fick ett skitlitet. AC'n var trasig.

En annan gång på en semesterort, ej hotell, skulle jag låna toalett och då hade någon målat hela toan i bajs.

På något sätt stålsätter man sig. Man bara "jaha".
Citera
2025-08-02, 22:07
Medlem
Värsta och värsta vet jag inte finns många hotell som suger....ett på Cran Canaria där jag öppnade garderoben och kackerlacka XXL satt och mysade fick ta en av mina 45 och slå ett antal ggr tills skiten såg eländig ut!

Värst var kanske ändå Warszawa slutet av 80 talet så fort man släkte lampan kom dom fram kackerlackorna stod beredd med skon i ena handen och tände med andra...tror rekorderdet var runt 5 men de var små och inte alls lika stor som den på Cran Canaria
Citera
2025-08-02, 22:15
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag kan börja.

Mallorca. Vi hade beställt hela charter-paketet med flygbiljett, busstransfer och hotellrum, dvs transfer. Hade också uppgraderat till större rum.

Badrummet var typiskt spansk sandsten/mörkgulgrön marmor typ. Väggar, handfat, hylla allt i samma sten.

Jag kände på en fläck på väggen som såg ut som förstelnad stärkelse. Kunde det vara en glassfläck?
Hela badrummet var fullkomligt ner"sarrat" med sperma. Intorkat. Ej städat. För det syntes bara när ljuset träffade det rätt.

En annan gång på en semesterort, ej hotell, skulle jag låna toalett och då hade någon målat hela toan i bajs.

Jag hade en oväntad övernattning i Nairobi och en "hotellmäklare" på flygplatsen sålde/lurade mig ett rum för 1000 kr på det jävligaste hotellet jag någonsin bott på. Så går det när man inte gör sin research.

Skitigt, prostituerade svärmade i lobbyn. Rummet gick inte att låsa då det var trasigt. Blodfäckade lakan som inte bytts på veckor. Ingen AC, 30 grd. Området så osäkert att personalen varnade mig för att gå utanför hotellet.
Citera
2025-08-02, 22:22
Medlem
Var ett hotell i Tyskland, var där med en kvinnlig kollega.
Vi fick hålla handen när vi gick in på hotellet.
Visade sig att det hade papperslappar och hyrde ut per timme.
Sen ett hotel i solyhull, bokat i sista minuten för en resa i februari.
Bodde bredvid hissen så man väcktes varje nån använde den.
Samt man fick stoppa handdukarna i mellan det enklaste slider fönstret som låg närmast fönstret.
Vattenglaset jag hade stående under fönstret frös under natten.
Är väl de värsta hittills.
Citera
2025-08-02, 22:49
Medlem
UoooooUs avatar
Grekland, billig charter, duschen var strömförande, lösa skalade 230V sladdar hängde ut ur väggarna på flera ställen, hål mitt i madrassen som var full av mystiska fläckar.
Citera
2025-08-02, 22:57
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Måste varit när jag för ett antal år sen låg över på ett air b&b i Mjölby.
När jag hade gått och lagt mig för kvällen såg jag att det var något som rörde sig i periferin.
Låg och stirrade ett tag åt det hållet jag såg rörelsen och såg helt plötsligt att det blev ljust vid munnen på en tavla, ett kikhål tänkte jag och konfronterade högljut personen på andra sidan väggen.
Tänkte givetvis att att hålet skulle täppas igen men istället stoppades en balle ut genom hålet!
Smällde till ballen med en linjal som låg lättillgängligt och först då drogs ballen ut och hålet täpptes igen.
Jag bonkade på värdens dörr men ingen öppnade.
Städande inte innan jag åkte nästkommande dag.
Citera
2025-08-02, 22:58
Avslutad
Sarajevo är nog den äckligaste staden jag har varit i. Jag kom fram vid midnatt med taxi. Det fanns inget lås på porten. Dörren stod på glänt som om något väntade.

Lukten i trapphuset slog emot mig som ett slag i ansiktet – piss, gammal spya, mögel, och en stickande, kemisk doft som om någon försökt dölja död med rengöringsmedel.

Någon hade skitit direkt på betongen, precis vid trappavsatsen. Inte ens i ett hörn – mitt i vägen, som ett meddelande. Över skiten låg ett använt munskydd, blött och mörkt som om det hade pressats ner i det med avsikt.

Bredvid låg två madrasser. Ingen hade försökt gömma dem. De var gulbruna, buckliga, trasiga – och täckta med fläckar i olika färger: gult, svart, rött. Den undre hade en stor insjunken grop mitt i.

Jag tryckte in koden till lägenheten. Den funkade inte. Testade igen. Ingenting. Jag skrev till värden. Ingen respons. Under tiden hörde jag nåt röra sig från undervåningen.

Någon kom släpande upp för trappan. En skitig, illaluktande gubbe i trasiga kläder, utan hår och med blodsprängda, tomma ögon. Han bar en sliten plastpåse som luktade gammal sprit och rutten mat. Han stannade vid madrasserna, satte sig tungt ner, rotade runt i påsen och drog upp något äckligt – en mosad, brun och slemmig klump som kanske en gång varit mat.

Han åt. Ingen stress. Fingrarna var svarta i kanterna, naglarna lossnade medan han tuggade. Han kollade rakt på mig, utan att blinka, medan han åt något levande eller dött – svårt att säga.

Jag frågade: "Airbnb?" Han log. Hans tänder var borta. Han bara sa: "Du kan sova här." Och pekade på madrassen med sin matta, slemblanka hand.

Jag gick. Inget hotell tog emot mig mitt i natten, så jag satt på ett café tills solen gick upp.
Citera
2025-08-02, 23:07
Medlem
godboys avatar
Mitten på 90 talet i London. Sunkigt jävla hotell i utkanten av staden, kackerlackor fanns, frukosten var hemsk, så vi gick på café istället. Skitigt på hotellrummet, sopor inte tömda, ej gjort rent toan osv.

Senare hälften av 90 talet hamnade på något sunkigt hotell i Uljanovsk (Ryssland) Smutsigt, slitet och fult. Skulle tro att byggnaden skulle rasa ihop när som helst. Fanns en hiss, men vågade vi inte ta, snackade med några andra där sen som sa att den där hissen stannar titt som tätt så det var nog klokt.

För att bott så mycket på hotell och andra inrättningar som jag gjort så har jag ändå haft bra tur, visst har man hamnat på kassa ställen men inget mer katastrofalt än ovan egentligen.
Citera
2025-08-02, 23:11
Medlem
talcsofts avatar
Blir väckt mitt i natten, i mitt rum på Kramer Hotel Valencia av att det rycks frenetiskt i dörren. Handtaget åker upp och ner.

Livrädd och med hjärtat i halsgropen stirrar jag ut i mörkret. Det pågår i kanske en minut, sen tystnar det. Ute i korridoren hörs ljud av någon som går iväg.

I ett försök till en rationell förklaring så misstänker jag att någon hade tagit fel på våningen och försökte gå in i ”sitt” rum. Men satan i gatan vad rädd jag blev.

Sen dess är jag alltid nojig att dörren verkligen är låst när jag bor på hotell. Sätter alltid på alla extra låsanordningar som brukar finnas.

När jag kom tillbaka till mitt hotell i Sharm el Sheikh hade toaletten på något sätt gått sönder och sprutat vatten över hela rummet. Personalen hade upptäckt det, lagat det och torkat upp vattnet från golvet men tyckte inte att de behövde berätta att det hänt för mig.

Jag skulle flyga hem några timmar senare och kunde hälla ut pölar med vatten från min packade resväska. Som stått på andra sidan sovrummet, inte alls vid badrummet. Jag frågade vad fan de försökte med? Förövrigt Sånt där ställe som vid incheckning svarar att rummet du bokat är fullt men de kan för en extra avgift ”uppgradera” dig till ett bättre rum (avgiften stoppar araben bakom disken ner i sin egna ficka förstås, rummet är samma rum du bokade från början).

Men personalen skickade allt på kemtvätt, torkning och strykning utan extra kostnad och jag kunde åka hem med torra kläder samma kväll.
Citera
2025-08-02, 23:41
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag kan börja.

Du verkar vara jättesnuskig. Sperma och bajs överallt du kommer. Stackars städerska som ska städa rum efter dig.

Värsta hotellet måste vara Empress Hotel i Victoria. Kostade 250 dollars på grund av utsikten mot hamnen. Rummet var jättestort och jättesmutsigt. Värst var det på badrummet med hår överallt och äcklig toa. Personalen förstod knappt engelska och jag fick ingen kompensation.
Citera
2025-08-02, 23:47
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talcsoft
Blir väckt mitt i natten, i mitt rum på Kramer Hotel Valencia av att det rycks frenetiskt i dörren. Handtaget åker upp och ner.

Livrädd och med hjärtat i halsgropen stirrar jag ut i mörkret. Det pågår i kanske en minut, sen tystnar det. Ute i korridoren hörs ljud av någon som går iväg.

I ett försök till en rationell förklaring så misstänker jag att någon hade tagit fel på våningen och försökte gå in i ”sitt” rum. Men satan i gatan vad rädd jag blev.

Sen dess är jag alltid nojig att dörren verkligen är låst när jag bor på hotell. Sätter alltid på alla extra låsanordningar som brukar finnas.

När jag kom tillbaka till mitt hotell i Sharm el Sheikh hade toaletten på något sätt gått sönder och sprutat vatten över hela rummet. Personalen hade upptäckt det, lagat det och torkat upp vattnet från golvet men tyckte inte att de behövde berätta att det hänt för mig.

Jag skulle flyga hem några timmar senare och kunde hälla ut pölar med vatten från min packade resväska. Som stått på andra sidan sovrummet, inte alls vid badrummet. Jag frågade vad fan de försökte med? Förövrigt Sånt där ställe som vid incheckning svarar att rummet du bokat är fullt men de kan för en extra avgift ”uppgradera” dig till ett bättre rum (avgiften stoppar araben bakom disken ner i sin egna ficka förstås, rummet är samma rum du bokade från början).

Men personalen skickade allt på kemtvätt, torkning och strykning utan extra kostnad och jag kunde åka hem med torra kläder samma kväll.

Din första del..

Usa på 2002 las vegas, fint hotell en av de kända.

Väcktes dagligen av att nåt psyko röck i dörren o bankade o ville komma in, dagligen i dom 4 nätterna jag spenderade i vegas. Vågade mig aldrig öppna då rösten som skrek åt mig att öppna va en riktig björnröst

Va redan livrädd att bli kidnappad och få mina organ sålda när man såg alla ”missing person” bilder på toaletterna på vägkanten påväg från la-vegas…
Citera
2025-08-03, 01:04
Moderator
Neksnors avatar
Övriga världen --> Övriga resediskussioner
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto