Citat:
Ursprungligen postat av
argaangelica
Det är fan skandal att Ulf och Ebba inte deltar i paraden! Är dom inte medvetna om vilka signaler dom skickar ut när dom inte deltar? Bra att liberalerna går i tåget i alla fall. Nu vill en höra vilken ursäkt Ulf och Ebba har! 🏳️🌈
Jag tycker det är bra att politikerna har en ståndpunkt. Se'n kanske du inte gillar den, men världen bryr sig inte.
Jag kan förstå att det som strider mot den kristna tron och bibelns lära är svårt att tugga i sig för Ulf, vars fru är präst i svenska kyrkan, och Ebba, med sin bakgrund i Livets Ord och som företräder
KristDemokraterna.
Noterade du förresten avsaknaden av imamer i Pride-tåget? Stör det dig inte djupt vilka signaler DET sänder ut? Var är kravet på muslimernas ursäkter till just dig?
För övrigt är demokrati bra. Du tycks bara gilla mångfald när du bestämmer reglerna. Jag är glad att det finns både de som vill gå i Pride-tåget och de som absolut inte vill gå i Pride-tåget. Det är mångfald för mig. Och varje människa får förstås välja själv. Även statsminstrar och partiledare. Tycker inte du också det?