2025-08-03, 21:11
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har hört mycket om denna historia under min uppväxt. Jag misstror inte att någon (eller några) blev skadad men blev det verkligen klarlagt att någon MEDVETET satt fast ett knivblad/rakblad i rutschkanan? Finns det en polisutredning som hävdar det? Eller handlar det om en olycka som fått vingar genom viskningsleken?
Jag försökte förtränga vad jag bevittnade så jag läste aldrig någon artikel om det trots att det stod på löpsedlarna dagen efter. Vad jag vet så åkte ingen dit för det men eftersom bladet de facto placerats mellan segmenten så måste det varit någon som satt dit det medvetet. Det var inte direkt svårt att klättra över stängslet till utomhusbadet på natten. Gissar på antingen några ligister till ungdomar som saknade all form av konsekvenstänk och hur illa det kunde gått/någon galning som bodde i lägenheterna i närheten som störde sig på alla barnskrik/alternativt någon konkurent till badet. Vilda vanadis var oerhört populärt på den tiden och alltid fullproppat men populariteten avtog snabbt efter händelsen och inte många år efter stängdes badet helt.
Citera
2025-08-03, 23:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nudelpaj
Ursäktar om jag lät otrevlig (noll sömn inatt), men tror i alla fall mer på att det var någon idiot som satte dit ett blad i syfte för att skada någon. Du skulle kunna ha rätt såklart eller vilken annan anledning som helst som kan finnas, men ser det som en lågoddsare. Att det bara var en idiot i mängden som syftade på att skada / döda oavsett om det gäller armeringsjärn i havet, taggtråd vid cykelvägar etc.

Självklart kan det ha varit en galning som satte fast ett blad i rutschkanan. Det hade bara varit tillfredsställande om detta hade slagits fast i en polisutredning som någon kunde visa upp. I så fall hade det inte varit någon diskussion.

Men precis som nån nämnde i tråden så har tex ”spett” under hopptorn visat sig vara gamla fundament till nån brygga. Såna här historier har en tendens att få vingar.

Hur som helst är just denna historia med knivbladet på Vilda Vanadis en intressant historia som jag hört mycket om under min uppväxt och det vore kul att få reda på exakt vad som hände.
Citera
2025-08-03, 23:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Jag försökte förtränga vad jag bevittnade så jag läste aldrig någon artikel om det trots att det stod på löpsedlarna dagen efter. Vad jag vet så åkte ingen dit för det men eftersom bladet de facto placerats mellan segmenten så måste det varit någon som satt dit det medvetet. Det var inte direkt svårt att klättra över stängslet till utomhusbadet på natten. Gissar på antingen några ligister till ungdomar som saknade all form av konsekvenstänk och hur illa det kunde gått/någon galning som bodde i lägenheterna i närheten som störde sig på alla barnskrik/alternativt någon konkurent till badet. Vilda vanadis var oerhört populärt på den tiden och alltid fullproppat men populariteten avtog snabbt efter händelsen och inte många år efter stängdes badet helt.

Att det var lätt att hoppa över stängslet på natten kommer jag ihåg för jag var själv där ett par nätter och fyllebadade.

Jag är ändå inte helt övertygad om att någon medvetet satt fast ett knivblad om ingen kan visa upp en polisutredning som visar att så var fallet. Ett tappat knivblad från en fumlig hantverkare kan ha fastnat mellan segmenten i rutschkanan. Konstigare saker har hänt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in