2025-08-02, 15:48
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Det är inga Brad pitts.

Brad Pitt är inte min typ, men jag förstår vad du menar. Men hon kan nöja sig med en 7/10 vilket hon kan hitta baserat på hur hon ser ut från baksidan. Utseende är inte allt heller, så länge killen inte är helt chopped.
Citera
2025-08-02, 15:59
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/family/a/gwM3Qa/ida-har-lanat-pengar-for-att-ha-rad-att-frysa-in-agg

Ida, 42, tog ett lån för att frysa in sina ägg innan hon passerade den åldersgräns som många kliniker har, men hon står nu inför ytterligare kostnader för att kunna använda dem.
Då det i Sverige krävs en utredning för att använda donerade könsceller planerar Ida att flytta sina ägg till Danmark där hon kan välja donator, vilket innebär ytterligare ekonomiska belastningar.
Stressen över sin biologiska klocka och ekonomiska skuldbörda har påverkat Idas psykiska hälsa så pass att hon blivit sjukskriven.

Hur ser ni på Idas situation?

Sjuk människa, en sån som hon ska inte ha barn ändå.
Citera
2025-08-02, 16:01
Avslutad
Jag hoppas att hon lyckas skaffa familj om det är det hon vill. Med det sagt så tror jag inte att hon kommer bli lyckligare när hon har fått barn. Barn är inga lyckopiller och ska inte behöva vara det heller.
Citera
2025-08-02, 16:06
Medlem
bellusorcas avatar
Om hon frös in äggen när hon var 42 kanske dom ändå är skräp och risken är att hon kastar pengar som hon inte har i sjön. Eller missförstår jag och hon frös in dom för många år sedan?

Oavsett, barn är ingen rättighet. Sorry men har du inte råd och är 42 år och dessutom sjukskriven pga mental ohälsa… well. Tror hon gör bäst i att kasta äggen och fokusera på sig själv och sin hälsa. Finns andra mycket värdefulla sätt att leva sitt liv utan barn.
Citera
2025-08-02, 16:06
Medlem
Utan att känna till hela bakgrunden är det svårt att inte känna viss medkänsla med henne. Å ena sidan framstår hon möjligen som något kräsen i sina förväntningar på en partner och far till sina barn. Å andra sidan är det fullt begripligt att hon, för barnens skull, har velat undvika risken för en uppväxt präglad av separation, växelvis boende och andra komplikationer, varför hon länge har väntat på att ”rätt” person ska ta henne med storm. Samtidigt måste man ibland kompromissa och acceptera att den perfekta partnern inte existerar, även om många tycks tro det. Oavsett vad är det min förhoppning att det löser sig för henne.

Det är visserligen inte lätt att finna en kompatibel partner i dagens samhällsklimat, men det finns sannolikt ungefär lika många män som kvinnor av liknande kaliber.

På tal om jämlikhet och hela den biten: Varför är det inte kvinnan som tar mannen – den som förefaller ha alla egenskaper hon söker – med storm? Varför bör det vara tvärtom?
Senast redigerad av LEGAD 2025-08-02 kl. 16:09.
Citera
2025-08-02, 16:12
Medlem
Det är jobbigare att ha ansvar för barn när man är typ 45+ bättre att skaffa barn tidigt när man har mer energi och i stället, förhoppningsvis, få barnbarn som man kan "skämma bort" och inte ha huvudansvaret för vid den åldern.
Citera
2025-08-02, 16:16
Medlem
TheGretaResets avatar
"”Känns orättvist för oss kvinnor som verkligen vill ha barn”

Jag skrattar alltid åt sådana resonemang. Även män har jag frågat om de inte vet hur barn blir till (man träffar kvinna, sedan har det sex).

Ida har haft 20 produktiva år då fönstret var öppet. Vad gjorde hon då?
Citera
2025-08-02, 16:22
Avslutad
Vänta lite nu.
Om det var en 42årig man som inte hade lyckats träffa någon, skulle han förmodligen bli kallad för äcklig incel. Men för Ida är det väl bara sorgligt? Varför kunde inte hon hitta en man? När det uppenbarligen finns ett överskott av män, som också är singlar och vill träffa någon?
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaa92
Tycker väl inget speciellt, mer än att det är sorgligt att hon inte lyckats finna en kille när hon var yngre och förhoppningsvis då hade kunnat gjort allt på naturlig väg.
Citera
2025-08-02, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
"”Känns orättvist för oss kvinnor som verkligen vill ha barn”

Jag skrattar alltid åt sådana resonemang. Även män har jag frågat om de inte vet hur barn blir till (man träffar kvinna, sedan har det sex).

Ida har haft 20 produktiva år då fönstret var öppet. Vad gjorde hon då?
Och journalister visar sitt riktiga ansikte, hur kan man inte ställa lite motfrågor?
Citera
2025-08-02, 16:30
Medlem
Kanske dags att privatisera försäkringskassan eller var går gränsen för vad som är ersättningsbar sjukdom?

Börjar eskalera här nu…. Förra veckan var det en förtidspensionär 32 år för att hon har nojja på att kanske måste kräka

Ska jag betala skatt för dessa low life värdelösa skitmedmänniskor som uppfinner alla möjliga jävla anledningar för att inte gå o jobba?!

Finns sådana här ”sjukdomar” i Afrika, Ryssland, Kina, Sydamerika?!
Citera
2025-08-02, 16:33
Medlem
42 och fryser sina ägg

Jesus...
Citera
2025-08-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minstrel
Vänta lite nu.
Om det var en 42årig man som inte hade lyckats träffa någon, skulle han förmodligen bli kallad för äcklig incel. Men för Ida är det väl bara sorgligt? Varför kunde inte hon hitta en man? När det uppenbarligen finns ett överskott av män, som också är singlar och vill träffa någon?
Jag hade då inte sett ned på någon kille heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in