Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Ja, könsroller är en social konstruktion. Hur är det relevant här? Förväxla inte könsroller med könsidentitet.
Könsidentitet bygger på könsroller. Utan könsroller så finns det inga könsidentiteter, eftersom man inte kan ideintifiera sig som någonting som man inte vet om.
Djur t.ex. har inga könsidentiteter på det sättet, de går på instinkt och dofter med mera. Begrepp som man/kvinna är påhittat av människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tomtekukar
Tänk vad mycket lättare det är att få orgasm när man inte längre ligger med hela internet som publik i huvudet.
Vad menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Jo tjena att känseln kan bli vad den en gång var i en söderopererad kroppsdel.
Citat:
Ursprungligen postat av
One2Many
Transkvinnan Mathilda är delulu. Han vet väl inte ens hur en orgasm känns. En inochutvänd kuk som läcker var ger orgasm, det tror vi på.
Olika personer upplever nog orgasmer olika, och en neovaginas känsligaste punkt är väl (?) ovanför slidväggen dvs. där ciskvinnor har sin g-punkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Annars vet jag inte vilket jag finner mest motbjudande: Transljugproagandan, eller TS äckliga rubriksättning, där transkirurgi med ens blev en etablerad behandling mot orgasmsvårigheter?
Vad är ditt problem? Jag skrev att vissa får lättare till orgasm, inte att det är någon "etablerad behandling".
Citat:
Ursprungligen postat av
Sayoka
Framförallt beror det förmodligen på att hon kände sig tryggare och självsäkrare i sin kropp. Det är svårt för de flesta att få orgasm under stress eller ångest.
Frågan är om det mer handlar om binärnormen som är problemet. Om vi hade haft ökad acceptans för ickebinära så kanske inte folk hade behövt byta kön?