2025-08-01, 11:35
Medlem
” IVO har det senaste året har det senaste året fått in flera tips om missförhållanden på ett HVB-hem i Skaraborg rapporterar P4 Skaraborg. Enligt tipsen ska det förekomma våld, sexuellt utnyttjande samt narkotika.
I ett av de senaste tipsen ska det vara personal som använt samt sålt narkotika till de boende.”

Tipsen ska komma från boende, men även från personal… Framgår inte om det är ett HVB för ungdomar eller vuxna. Någon som vet vilket HVB det handlar om?

https://www.sverigesradio.se/artikel/stora-missforhallanden-pa-hvb-hem-knark-hot-och-vald

https://www.skaraborgsnyheter.se/skaraborgs-och-riksnyheter/personal-saljer-narkotika-pa-hvb-hem/
Citera
2025-08-01, 11:41
Medlem
okok1s avatar
Naturlig utveckling när regeringen låter det ske.

Citat:
Flera HVB-hem drivs av kriminella och bemannas av personer som är medlemmar i kriminella nätverk, enligt polisen.
Citera
2025-08-01, 11:50
Medlem
godboys avatar
Det där är nog vanligare än vad många tror. Folk som jobbar på HVB hem är väl ofta sådana med trasslig bakgrund som gått någon snabb vidareutbildning i typ samtalsstöd eller annat liknande flummeri. Det har väl även framkommit att flera sådana här boenden har kriminella ägarstrukturer om jag inte minns helt galet?
Citera
2025-08-01, 20:03
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det där är nog vanligare än vad många tror. Folk som jobbar på HVB hem är väl ofta sådana med trasslig bakgrund som gått någon snabb vidareutbildning i typ samtalsstöd eller annat liknande flummeri. Det har väl även framkommit att flera sådana här boenden har kriminella ägarstrukturer om jag inte minns helt galet?
Har för mig att HVB hem poppade upp som svampar när Löfven krävde plats för migrationen?
Därefter skulle migranter arbeta inom vård och dylikt enligt S.
Citera
2025-08-02, 01:16
Medlem
LostinDarknesss avatar
NO shit sherlock! Som om det inte händer på varenda HBV hem ! Alt blundar för det ? Så länge de inte gör skada på andra så vad fan är problemet? Sluta läspa för fan!
Citera
2025-08-04, 19:10
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
NO shit sherlock! Som om det inte händer på varenda HBV hem ! Alt blundar för det ? Så länge de inte gör skada på andra så vad fan är problemet? Sluta läspa för fan!
Så klar gör det skada. Varför ska vi ha det så på HVB hem?
Citera
2025-08-05, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness

Klart det gör skada för andra eller har du missat hur mycket av all skit i samhället som kommer ur missbruk och narkotikahandeln? Å brotten- inbrott, bedrägerier, misshandel, mord, skjutningar och sprängningar drabbar allt oftare personer som inte har med skiten att göra.

Men nej, det var ingen nyhet att det förekommer knark på HVB-hem, både hos de som bor där och även där personal är inblandade.. Vilket tar bort hela vitsen med att folk placeras där för att bli rena… Frågan var om någon visste vilket HVB-hem det handlar om?
Citera
2025-08-06, 23:19
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Så klar gör det skada. Varför ska vi ha det så på HVB hem?
Jag förespråkar endast cannabis. Det läker. Jag har inte själv levt på sådant hem, men jag har levt mycket längre än andra som fått sjukvårdens hjälp. Man vill göra sitt bästa. När det kommer till cannabis så smutskastar allt och alla det nästan enbart för att sprutnarkomaner skyller på det samt "coola killar" som röker alldeles för starkt för att bli effektiva på det. Men lagom (lite men ofta) så är det enda vi är dåliga på är att hålla koll på siffror. Man vänder på 324 till 342 som exempelvis. Och det erkänner jag. Men Hur många arbeten kräver siffror egentligen. I övrigt ser jag inget fel alls med cannabis eller hasch. Så länge man håller det lågt samt ofta. Nej inte jag (jag lovar) men en jag vet om.. körde i 10Km/h på 30/h väg. Och åkte dit för att han körde för sakta. Nej återigen, det var inte jag (och jag menar det faktiskt). Med det visar på att rökare kör försiktigare än påverkade av alkohol som tor att de är odödliga. Vi behöver cannabis. De flesta gifta svenssons förstår inte detta, de hade kontakterna, de har familjen de har huset de bedrövas inte över "små saker" som i förlängningen är jäkligt stora saker i mångfald. Vilket en cannabisbrukare gör. PÅ HVB hem så är det cannabisen som gör dem lugna, men alkoholen samt tjacket och andra "uppåt" droger gör de farliga.

Jag ber er, gör om och gör rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in