Citat:
Ursprungligen postat av
Profeten-Allan
Jag gör mitt jobb och utför mitt uppdrag, men inte mer än så. I själva verket bryr jag mig inte om arbetsplatsen, mina kollegor eller om kunderna/patienterna. Jag försöker balansera det mellan att det ska se ut som att jag bryr mig och jobbar hårt, men att jag samtidigt inte gör det utn vilar/slappar mycket.
Hur ser ni? Känner ni ansvar eller bryr er?
Jag sommarjobbar bara nu och det kanske blir annorlunda när jag är färdigutbildad och arbetar som sjuksköterska. Men idag skiter jag I allt. Arbetet är inget annat än en källa för pengar. Bryr mig inte gör 5 öre i övrigt. Känner noll ansvar.
Det är exakt den vården man får nästan överallt. Läkare som skiter i vilket och inte bryr sig om sina patienter, vården blir därefter. Inte undra på att man inte har någon respekt för vårdgivare som dig. Jag spyr på folk som dig och inte bara inom vården utan lata arbetstagare överlag.
Jag bryr mig när det är befogat, och ville absolut hjälpa till fast jag inte behövde på mitt sommarvikariat. Som ett resultat av det fick jag en referens inför framtiden av absolut högsta chefen på jobbet. Jag vill gärna att det ska gå bra för företaget och hade gärna varit en problemlösare om jag fått chansen, allt detta pga en bra chef.
Däremot är jag kritisk till vilka det är de anställt, vissa av dem. Lite bättre människokännare borde man som arbetsgivare vara.