2025-07-31, 13:42
Medlem
Av alla män som finns att dejta så föll valet på en mördare. Mamman måste ha en skruv lös.
Citera
2025-07-31, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Av alla män som finns att dejta så föll valet på en mördare. Mamman måste ha en skruv lös.

Det är nog någon dramaqueen som behöver känna att hon är med en mördare och allt snack som kommer att gå runt henne och hennes partner.
Ungefär som tattarna som går med i gäng för att känna att dom är något.
Citera
2025-07-31, 13:57
Medlem
Frågan är hur länge de har dejtat, låter som hon kanske är förälskad.
Citera
2025-07-31, 14:15
Medlem
sfrges avatar
Kvinnor älskar våldsamma män. Inget nytt under Solen här.
Citera
2025-07-31, 14:47
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775

Barnen borde kunna sätta henne under förvaltarskap eller hon borde få en god man.
Hon är uppenbarligen inte helt frisk, om allt annat fallerar så är sista utvägen psykiatrisk tvångsvård.
Citera
2025-07-31, 15:19
Medlem
Timoteuss avatar
Kluven. Hade själv en jävla psyko till styvfar ett antal år under uppväxten. Hade min mamma skaffat honom vid 50, en tidpunkt då jag redan var vuxen, hade jag nog i stort sett slutat träffa min mamma när han var med. Å andra sidan kanske det hade varit mindre hemskt eftersom jag då inte hade behövt bo med äcklet.
Å tredje sidan kanske jag hade försökt att rädda min mamma genom att försöka övertala henne att dumpa svinet.
Citera
2025-07-31, 15:40
Medlem
Hon får välja vem hon vill, enligt lagen i Sverige.

Vem och av vilken orsak har han mördat är av intresse.
Citera
2025-07-31, 17:14
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Jag föll över en intressant artikel. Vi utgår från att situationen är sann.

https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/artiklar/relationer/20241009/kar-i-mordare/?fbclid=IwY2xjawL3ViZleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBCUmJw WU1Ya2h2eWpZRTltAR5dlhtWBwTJ6j2ReYRuT2XeJ2jym79wEd KBM0hN-XzFBztvz1evWRMhdeNCTA_aem_yLFtVJHpinHcusZqxMyfJA

Kortfattat, en 50-årig kvinna har blivit kär i en man som nu är i fängelse för mord. Han släpps inom ett år men kvinnans barn hotar med att säga upp kontakten med henne om hon fortsätter dejta honom. Hon förstår deras rädsla men tycker inte de har rätt att bestämma vem hon dejtar.

Vad anser ni på FB? Har barnen rätt att ställa ett ultimatum om att säga upp kontakten med sin mor om hon fortsätter dejta denna man? Älskar mamman sina barn villkorslöst om hon ändå väljer mannen? Tror ni relationsexperten verkligen anser att det är en bra idè att fortsätta ha en relation med mannen?
Givetvis så har man full rätt att säga upp kontakten till en anhörig som har en relation med en dömd mördare och narkotikamissbrukare och fokusera på sina egna barns trygghet.

Det är barn som älskar villkorslöst, inte vuxna människor.
Citera
2025-07-31, 17:23
Medlem
Kjelll-Magnes avatar
Citat:

https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/artiklar/relationer/20241009/kar-i-mordare/?fbclid=IwY2xjawL3ViZleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBCUmJw WU1Ya2h2eWpZRTltAR5dlhtWBwTJ6j2ReYRuT2XeJ2jym79wEd KBM0hN-XzFBztvz1evWRMhdeNCTA_aem_yLFtVJHpinHcusZqxMyfJA

Kortfattat, en 50-årig kvinna har blivit kär i en man som nu är i fängelse för mord. Han släpps inom ett år men kvinnans barn hotar med att säga upp kontakten med henne om hon fortsätter dejta honom. Hon förstår deras rädsla men tycker inte de har rätt att bestämma vem hon dejtar.

Vad anser ni på FB? Har barnen rätt att ställa ett ultimatum om att säga upp kontakten med sin mor om hon fortsätter dejta denna man? Älskar mamman sina barn villkorslöst om hon ändå väljer mannen? Tror ni relationsexperten verkligen anser att det är en bra idè att fortsätta ha en relation med mannen?
Jävla idiot som väljer en man före sina barn.
Citera
2025-07-31, 17:32
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Frågeställningen är inte fullt enkel. Men jag ögnade igenom den länkade artikeln och där framkom att han är dömd för drogrelaterat mord. I artikeln framkommer även att hon har ett lite trassligt förflutet.

I artikeln påstås det dessutom att mannen under sin fängelsevistelse, som är livstid (som i vekligheten inte är just det) bearbetat sina barndoms trauman och att han har arbetat med sig själv. (rent flum i mina öron). I alla fall påstås det att han nu är en klok, kunnig och eftertänksam man. (Jo -tjena )

I och med att det är en gammal knarkare vi talar om så ser jag återfallsrisken till narkotikarelaterad brottslighet som nästan hundraprocentig. Sen behöver det inte betyda att han begår mord igen, men vågar hon chansa? I mina öron så låter det som en ADHD man med noll självkontroll.

Så i detta fall så tycker jag att barnen gör rätt. De är vuxna och bestämmer över sina egna liv och har egna familjer och gör sina val. Antagligen så finns det säkert lite skit i bagaget med Agnes (morsan) också och de är kanske less på att reda ut hennes strul. Det finns så mycket vi inte vet. Hur som haver så har barnen rätt göra som de vill och känner.

Om nu mördaren hade slagit ihjäl någon som gjort inbrott, gjort någon nära illa så hade ju frågan kommit i lite annan dager.
Inte adhd. När adhd utvecklas till normbrytande beteenden som kvarstår i vuxenlivet är det kriterier för antisocial personlighetsstörning och då en fråga om psykopatiska drag.

Givetvis kan människor ändra på sig och självklart kan omständigheter i livet påverkat så att man aldrig haft "valmöjligheter" . Det finns en hel del mördare som ändrar sitt leverne och skapar familjeliv efter någon olycklig utgång där samtliga varit påverkade, men vetefan om det är jämförbart med människor i 50 årsåldern. Jag utgår ifrån att karln inte är hälften hennes ålder och därmed är psykopati en starkare frågeställning (vilket sannolikt finns med i majoriteten av de andra fallen när en dispyt slutat med dråp/mord).

Grejen är att de alltid har historier om hur aggressiv och galen motparten var, de själva under påverkan och egentligen de "riktiga offren" i det som skett.

Enda gången jag någonsin härt att någon bara var en råpsyko så rörde det sig om en snubbe som rakt av gått in och "skyddat" mig som flicksnärta som råkat få några antalet för många emot mig en dag. Tveksamt om det är samma snubbe men med tanke på hur man annars alltid ska dra långa valser om vilka fantastiska människor och närmast änglar, alla andra mördare är, så var det nog den enda som kallats idiot rakt av, som hjälpte en annan

Nej hela historien i tidningen stinker av dravel som just manipulativa människor drar eftersom de sedan de var barn har vana av att spela offer och klaga på hur hemsk barndomen var och att allt ze sedan varit inblandade i, i själva verket inte berodde på dem utan sjutton olika människor de haft oturen att möta på grnom livet (syndabockar). Kaka söker maka. Det är alltid galna brudar som gillar de där snubbarna också. Bäst för barnen att bryta kontakten och hålla barnbarnen ifrån karln och mormodern.

Visst han kan ha förändrats och absolut att det kan vara äkta kärlek. Sannolikt så är det bara två missbrukare som är kära i varandras sagor och speglar i varandra av någon känsla av att de är offer.

Kan nästan de dem framför mig. Rakad, tatuerad senig typ till snubbe. Lite övervikt och dåligt färgat hår samt solariebränma på bruden. Passar varandra som handen i handsken och inte genom att se ut som två stereotyper utan av vad de ser hos varandra. Deras ideal. Vilka de vill vara.
Citera
2025-07-31, 18:24
Medlem
Citat:

Det är naturligtvis omöjligt ge sig in och tro något om människor man inte träffat.
Men jag hade en granne vars dotter blev kär i en man som satt i fängelse. Och när han kom ut blev det svårt för alla inblandade parter. Och till och med min granne kände sig hotad, fast hans dotter bodde femton mil bort.
Citera
2025-07-31, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fast hon e 50 så ungarna är väl vuxna?

Alltså jag skulle vara brutalt skeptisk om nån jag känner började dejta en mördare jag med, tänker mest att vid nån ålder måste navelsträngen sträckts långt nog för att få brista?
För mig har detta inget med navelsträng att göra, utan det är en principiell sak.
Man vill inte stå vid sidan och se skeppet gå under. Och inte låta sina barn umgås och få influenser från en mormor/farmor med extremt dåligt omdöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in